طراحی محافظهکارانه با تمرکز بر خودروی خانوادگی بودن، از ویژگیهای ظاهری دایون M ۱ هستند. چراغهای مستطیلی و کشیده منتهی به یک جلوپنجره که در مرکز آن، محل شارژ باتریها تعبیه شده، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند.
تب و تاب ورود خودروهای برقی به ایران بیشتر از قبل شده و برخی از خودروسازان به این امر علاقه نشان دادند. البته مشخص نیست که قرار است چه زیرساختهایی برای شارژ خودروهای برقی، پاسخگوی ورود این نوع ماشینها باشد.
به گزارش خبرآنلاین، MPV جدید و تماما برقی دایون در حال طی کردن مراحل فنی برای ورود به بازار و مونتاژ در یکی از کارخانههای خودروسازی کشور است. هنوز شرکت خصوصی که قرار است مسئولیت مونتاژ این خودرو را برعهده بگیرد، مشخص نشده است.
طراحی محافظهکارانه با تمرکز بر خودروی خانوادگی بودن، از ویژگیهای ظاهری دایون M ۱ هستند. چراغهای مستطیلی و کشیده منتهی به یک جلوپنجره که در مرکز آن، محل شارژ باتریها تعبیه شده، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند.
خانوادگی و MPV بودن خودرو با نگاه به نمای کناری آن، کاملا مشخص میشود.
در نمای پشتی، با چراغ متصلی روبهرو هستیم که ما را به یاد طراحی محصولات پژو میاندازد. گرافیک این چراغ L مانند است. در مجموع طراحی این خودرو در قیاس با رقبای چینی هم سگمنت خود، مثل فردا سوبا M ۴ و هایما ۷ X، سادهتر است.
با همین دید سادگی خودرو، وارد کابین میشویم. به کار بردن تریمهای رنگی مختلف در کنار استفاده از نمایشگر بزرگ مرکزی، از جذابیتهای فضای داخلی دایون M ۱ محسوب میشوند.
۶ یا ۷ نفره بودن خودرو یکی از مزایایی است که خانوادههایی با جمعیت زیاد را به خود جذب میکند.
امکانات شاخصی مثل رادار نقطهکور و رادار خطی، بررسی وضعیت خودرو با استفاده از اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه (ممکن است در نسخه مونتاژی حضور نداشته باشد)، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ثبت وقایع، تنظیم برقی و گرمکن صندلیهای جلو و... در دایون M ۱ دیده میشود.
پیشرانه نصب شده در محور جلوی خودرو قادر است ۱۹۷ اسببخار قدرت و ۳۲۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه پس از هربار شارژ کامل قادر است حدودا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.
باید منتظر اطلاعات بیشتری درباره مشخصات قطعی و زمان و قیمت عرضه آن باشیم.