این قابلیت هنوز در مرحله تست است، اما بهزودی در دسترس کاربران قرار میگیرد.
اینستاگرام درحال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه میدهد پیشنهادهای الگوریتم خود را ریست یا بازنشانی کنند. این قابلیت به کاربرانی که پیشنهادهای مناسبی در فید خود دریافت نمیکنند، کمک میکند محتواهای مرتبطتری ببینند.
به گزارش دیجیاتو، براساس اعلام رسمی متا، این قابلیت هنوز در مرحله آزمایش است، اما احتمالاً بهزودی در دسترس کاربران اینستاگرام قرار خواهد گرفت. الگوریتمهای متا نوع محتواهای نمایشدادهشده در فید، ریلز و اکسپلور را تعیین میکنند. این الگوریتمها براساس جستجوها و سلایق کاربر طی زمان میتوانند الگویی از محتوا را شناسایی کنند.
به گفته متا، بعد از عرضه جهانی این قابلیت در آینده نزدیک، کاربران اینستاگرام در بخش تنظیمات اپلیکیشن خود میتوانند محتوای پیشنهاد شده را بازنشانی کنند. متا میگوید که چنین قابلیتی مثل یک شروع جدید برای کاربران است و فرصتی برای تنظیم مجدد پیشنهادهای برنامه را برای آنها فراهم میکند.
بهرغم اینکه چنین قابلیتی به کاربران اینستاگرام فرصت میدهد تا علایق خود را از نو برنامهریزی کنند و فید آنها را دستخوش تغییراتی جدی میکند، اما متا میگوید این تغییر هیچیک از دادههای کاربران را حذف نمیکند یا نحوه ارائه تبلیغات توسط شرکت را تغییر نمیدهد. اینستاگرام تنظیماتی جداگانه برای شخصیسازی سلایق تبلیغاتی دارد.
متا این قابلیت را بهعنوان بخشی از برنامه جدید این شرکت برای حفاظت از نوجوانان و کاربران زیر سن قانونی توصیف کرده است. هرچند که قابلیت ریست الگوریتم درنهایت برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود.
دادگاههای مختلفی در اروپا و آمریکا پیشازاین متا را به استفاده از تاکتیکها و الگوریتمهایی برای معتادکردن نوجوانان به استفاده از شبکههای اجتماعی متهم کرده بودند. متا همواره این اتهامات را رد کرده است و حتی اخیراً قاضی ایالتی در آمریکا حکم داده مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، شخصاً در پروندههای مرتبط با این موضوع مسئولیتی ندارد.