bato-adv
کد خبر: ۷۹۹۰۱۰

نظر شما؛ قطعی برق بهتر است یا مازوت سوزی؟

نظر شما؛ قطعی برق بهتر است یا مازوت سوزی؟
قطعی برق و برنامه خاموشی این روزها در کنار تمام مشکلات ریز و درشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند، داستانی تکراری است که تنش‌های خاص خودش را دارد. با این وجود آگاهی از دلیل قطعی برق و برنامه زمان‌بندی شده خاموشی سبب شده که در قشری از مردم احساس همکاری پدید آید گروهی که معتقدند دست و پنجه نرم کردن با قطعی برق بهتر است از مازوت سوزی. از مخاطبان فرارو خواسته شده تا نظرشان را درباره تصمیم اخیر دولت در مورد کاهش مازوت‌سوزی و قطعی زمان‌بندی‌شده برق مطرح کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۶ آبان ۱۴۰۳

فرارو- در چند روز اخیر شهروندان ساکن کلان‌شهر‌ها با قطعی برق برای کاهش مازوت سوزی روبه رو هستند. این بار، قطعی‌ها منطبق بر برنامه‌های از پیش تعیین شده بوده و برآیند آن کاهش آلودگی هواست چراکه مازوت‌سوزی برای تولید برق کاهش می‌یابد. با این وجود قطعی برق، حتی با برنامه از پیش موجود، زندگی شهروندان با چالش‌هایی روبه رو می‌شود.

فرارو از مخاطبان خود خواسته تا نظرشان را در مورد قطعی برق و تحلیلشان از برنامه جدید دولت برای کاهش مازوت‌سوزی را مطرح کنند.

لازم به ذکر است که تنها نظراتی و نوشته‌هایی قابل انتشار هستند که در چهارچوب موازین و خطوط قانونی ابراز شوند.

گلچینی از میان نظرات در برنامه ویدئویی نظر شما منتشر خواهد شد.

اینکه با حفظ حدود قانونی و اخلاقی، فرارو را در انتشار نظر‌ها و تجربیات خود همراهی می‌کنید، قابل تشکر و قدردانی است.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
برق میخواهی چکار؟برق آب گاز راقطع کنیداین همه هزینه که چه بشود.همش تولیدهمش مصرف چه چه شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
شما پاسخ بده
سیاه خوبه یا مشکی؟
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
بنظر شما روحانی بهتر است یا احمدی نژاد؟
بنظر من، هیچکدام!
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
درود
با توجه به کمبود سوخت برای نیروگاهها بنظر میرسه در حال حاظر بهترین راه حل، همین راهکار فعلی دولت می باشد و قطعی برق اکنون به صرفه تر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اول باید ببینیم گزینه سوم دیگه هم هست یا نه بعد در مورد مازوت نظر بدیم!!! یهو از کجا سر در آورد این مازوت؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
طبق گفته سازمان محیط زیست 7 درصد آلودگی مربوط به مازوت سوزی نیروگاههاست 93 درصد دیگه که مربوط به خودرو ها و منازل و صنایع و .... که همه از سوئ مدیریت هست چه میکنید . خودروها با مصرف بالاتر از استاندارهای جهنی و بنزین نامناسب . مواد غذایی از لبنی تا پرتوئین و نان و میوه ها و ... همه به دلیل تولید غیر استاندارد هزارو یک درد و مرض برای مردم درست میکنه برای اون هم فکری کردین . محصولاتی که کشورهای همسایه سر مرز برگشت میزنن به دلیل استفاده از مواد شیمیایی بعد همونا رو میدین خورد مردم .
مهراوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعی برق بهتر است، قطعی برق لوازم برقی را خراب می کند که قابل جایگزین و تعمیر هستند.اما مازوت به ریه و بدن آسیب می زند یکی به مال آسیب می زند و دیگری به جان.
بچه آبادی پایین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
درصورتی که قطع برق برای همه نقاط کشور یکسان اجرا شود و تبعیضی بین بالاشهر و پایین شهر نباشد و با برنامه جدول زمانبندی تطابق داشته باشد بدون شک قطع برق بهترین راهکار هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
من نمیدونم چه گناهی مرتکب شدیم که همیشه باید انتخاب بین بد و بدتر داشته باشیم؟ چرا هیچی عادی پیش نمیره که ما هم حداقل یه بار هم که شده تجربه انتخاب معمولی داشته باشیم. یا باید از آلودگی هوا بمیریم یا برگردیم به عصر حجر و بدون برق زندگی کنیم!
حسین شریعتمداری
Malaysia
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
... خوب ۱۵۰ سال دیگه تحمل کنید درست میشه
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مازوت سوزی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مرگ با عزت بهتر از مرگ با ذلته!!!
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
خدا خیرت بده سر صبح خندیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
چرا واقعا باید بین این دوتا یکی رو ترجیح بدیم؟ واقعا کسی نیست این مشکل رو اساسی حل کنه؟ فردا توی گرمای تابستون چه گزینه هایی برامون میزارن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
یه راه هم اینه که صنایع برق ما بروزرسانی و مدیریت صحیح بشه که اون هم منوط به عادی‌سازی رابطه با دنیا و شایسته‌سالاری هستش.
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
فعلا که نیروگاه‌ها مازوت ندارند بسوزانند قطع برق بهتر است.
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
عرض سلام
قطعا خاموشی برنامه ریزی شده بهتر از مازوت سوزی در کلانشهرهای آلوده است
بالاخره یه روزی باید فناوری تولید برق ما از سوخت پاک استفاده کنه
قابل توجیه نیست ما برق داشته باشیم ولی فرزندمون تو یکی از این سه شهری که اعلام شد از سرطان به خاطر آلودگی سمی هوا از بین بره یا نقص عضو مادر زادی داشته باشه
آتوسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سلامتی جامعه مهمتره ، ولی قطعی برق هم آسیب میزنه به بعضی صنایع و مشاغل و باید مطابق برنامه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
... کشوری ... که دومین منبع گاز جهانه با 9% ثروت جهان ...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مگه وقتی مازوت سوزوندن نظر ما رو پرسیدن؟ مگه این همه سال قطعی برق بی برنامه داشتیم نظر ما رو پرسیدن؟ نظر ما چه اهمیتی داره؟
الان من بگم با قطعی برق موافقم اتفاقی می‌افته؟
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
طرح چنین سوالی برای کشوری غنی از ذخایر عظیم گازی، بی مورد است. چرا بی تدبیری مسئولین و صنایع در استفاده بهینه از ذخایر گازی را به چالش نمی کشید؟ تمامی صنایع ملزم به تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) در فصول گرم گردند. بکارگیری دانش و تخصص وزرا و مسئولین در حوزه کاری خود، می تواند موجب تصمیم سازی کلان مدیریت کشوری شود.
سهیلای یک
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعی برق با برنامه قطعا بهتر از مازوت سوزیه اما به این شرط که واقعا قطعی برق منجر به نتیجه درستی بشه. یه جایی یه مشکلی حل بشه نه اینکه از سال دیگه هم قطعی برق داشته باشیم هم مازوت سوزی با همدیگه
شهروند و ضد مافیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
شما که نظر ما رو منتشر نمی‌کنی ولی فرارو اگه نظر مردم برات مهمه، بگو که مازوت‌ سوزی ربطی به قطعی برق نداره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
با درود
قطعا هیچکدام!!!
مدیریت کلان و استفاده از منابع خدا دادی گاز این مملکت، توسعه زیرساختها و برنامه ریزی دقیق و البته استفاده از تکنولوژی روز چاره این همه است.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اگر ناچار باشیم قطعی متناوب برق و با اطلاع قبلی ، آسیب خیلی کمتری برای سلامتی ما نسبت به مازوت سوزی دارد .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطع برق را به آلوده کردن هوا با ماسوت سوزی ترجیح میدم. از شجاعت، شهامت و صداقت دکتر پزشکیان که حاضر است بدنام شود، نا سزا بشنود ولی بصلاح ملت و کشور عمل کند. متشکرم و خدا رو شکر می کنم.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعا قطعی برق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعاً سرکارید ، چون مازوتی در مخازن نیست که بخواهند بسوزانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سوء مدیریت در ذخیره گاز نیروگاه ها مشکل قطعی برق را بوجود آورده ربطی به مازوت سوزی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
خب وقتی گاز نیست برای سرما بزارن مردم بمیرند تا نیروگاه ها گاز بسوزانند؟
فریاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
ازبیت کویین بپرسید
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
با عرض سلام به شما و مردم عزیز. به نظر من هیچکدام صحیح نمی‌باشد.
آریامهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعی برق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
هیچکدام . مدیریت بهتره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سوال شما اشتباه هست. قطعی برق دلایل دیگه‌ای داره. مثلا همین بحث انرژی هسته‌ای که میلیاردها دلار هزینه داده شده و میلیاردها دلار خسارت به دلیل تحریم زده شده اما الان همین شما به عنوان خبرنگار نمیای مطرح کنی که پس تولید برق که قرار بود از این نیروگاه‌ها بشه چرا نمیشه؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
متاسفانه و هزاران بار تأسف، جای مدیر لایق و باخرد و باسواد و دلسوز و درستگار و راستگو در این مملکت بسیار بسیار خالی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
هیچکدام ، کفگیر به ته دیگ خورده و استخراج بیت کوین است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
تعامل با جهان و توسعه بهتره
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مسلما قطعی برق تا زمان برطرف شدن کمبود برق حاصل بی تدبیری مسئولین امر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطع برق ساعت 21 تا 23 شب.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
الحمدلله برقِ ما که قطع میشه آب و سیستمِ گرمایشیمونم به کُما میره ... انشالله رجبی مشهدی مدیرِ توانیر باقی بمونه همه مشکلاتمونو حل کنه ... از دولتِ ماقبلِ فریدون تو توانیره ، مرحوم مش ابرام ابقاش کرد ، مسعودجونم نتونسته عوضش کنه !!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اصلاح ساختار های اقتصادی وتعامل با جهان وجذب سرمایه وسرمایه گزاری در زیرساختها از جمله برق وگاز ونفت .نوع سوال کلا اشتباهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعا ماینینگ بیت کوین از هر دو بدتره
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
دمت گرم آقا رضا۰۹:۱۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
چرا همیشه باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
کشوری با این همه ثروت و ذخایر گوناگون چرا باید به این وضع بیفته این سوال بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اینکه معلومه جوابش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
هیچکدام!!!!! ... الان لازم نبود بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعا قطعی برق از مازوت سوزی بهتر است اما با این دست فرمون با مازوت سوزی هم قطعی برق خواهیم داشت. راه حل قیمت گذاری صحیح منابع انرژي به شکلی که تولید برق مقرون به صرفه شود و همینطور تمرکز بر توسعه کشور با اولویت اقتصاد است.
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مصطفی جان قیمت ها از اینهم گرونتر بشه ؟ فقط باید مدیران نالایق عزل وبجاش مدیران با سواد و دلسوز استخدام بشه و در مصرف انرژی هم باید بیشتر فرهنگ سازی بشه ...
حسین اکبری
Germany
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
در واقع هیچ کدام. بلکه با تغییر در سیاست‌های کلان منطقه ای و جهانی موافقیم که به چنین ناترازی انرژی دچار نشیم که بخواهیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مسئله اینجاست که نه مازوت سوزی باید وجود داشته باشد و نه قطعی برق. اما چون توسعه صنعت برق در طول دو دهه اخیر اتفاق نیفتاده و ناترازی در تولید گاز وجود دارد حالا باید به یکی از این دو راضی شویم و هزینه این سهل انگاری ها و بی توجهی ها را مردم پرداخت کنند. جالب اینجاست که با قطعی برق هم همچنان هوا فوق العاده آلوده است. آری همه جای کار می لنگد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
نظر شما؛ قطعی برق بهتر است یا مازوت سوزی؟ بنظرم هردو خوبن !! پیشنهاد میکنم تا دیر نشده بنزین معمولی هم گران کنید با قیمت فوب خلیج همیشه فارس به مردم بفروشید.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
آلمان بدون داشتن خورشید وباد تولید برق از انرژی فسیلیرو پایان داد . چرا ایران بااین همه باد و نور خورشید باید مازوت بسوزونه.
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اگر شما هم در بیمارستان ها رفت و آمد داشتید و بیمارانی که با انواع سرطان مبارزه می کنند را می دید قطعا توقف مازوت سوزی را انتخاب می کردید به شرط اینکه این قطعی برق ها منجر به سرمایه گذاری در نیروگاهای تولید برق و انرژی های نو شود نه اینکه تبدیل به یک عادت و بدتر کردن شرایط شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
وقتی گفتی ببن بد و بدتر انتخاب بشه یعنی مجوز دادی همون بد یه روز بشه بدتر! مشکل مشکله چرا فرق میذاریم به جای حلش؟!؟!
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
متاسفانه ما همیشه مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستیم. و این‌بار هم قطعی برق کم‌تر از مازوت‌سوزی بدتر است.
آدم فضایی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
عه! فکر می‌کردم در قرن 21 راه‌های بهتری هم برای تولید برق وجود داشته باشه. مثلا میشد نفری یک دوچرخه به هر آدمی داد و از پا زدن اون‌ها برق تولیدکرد! فکر کنم من یکم جلوتر از قرن بیست و یک به دنیا اومدم که با این تکنولوژی‌ها آشنا هستم. شما هنوز هم مازوت می‌سوزونید؟
حمید حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
باسلام،مسلما قطع برق مدیرست شده از سرطان ریه (مازوت سوزی) بهتر است
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مردم رو سرکار گذاشتن. کامنت ها رو که می‌خونم ، انگار مردم یاد شون رفته کجای دنیا زندگی میکنن. اینجا سرزمین عجایب ...
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سوال واقعا عجیبی چرا نبایدمث کشورهای پیشرفته باشیم وتکنولوژی جرا درصنعت برق وارد نکردنن چرا ازمتخصصین استفادن نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
طرح این سوال از اساس مشکل دارد چرا که در سطح مدیریت کلان و ... مشکل داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
نظر ما مهمه؟
حسین شریعتمداری
Malaysia
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعی برق فقط دوره حسن و مسوووووت بوده است زمان ابراهیم اینقدر برق زیاد بود روزی سه چهار بار من و برق می‌گرفت اصن خیلی ردیف بود همه چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
نظرسنجی واسه چی؟! از کی تا حالا نظر مردم مهم شده؟!
دولت قبلاً تصمیم خودشو گرفته و الان داره اجرا میکنه! پس نوشدارو پس از مرگ سهراب بیفایده‌س!
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
به نظر من سوال رو باید اینجوری می نوشتید :
بین مرگ و زندگی کدام رو انتخاب می‌کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
الان که هم قطعی برق داریم و هم به گفته خودشون و از شواهدی که براحتی میشه در نزدیکی نیروگاههای مثل شهید رجائی دید، مازوت سوزی هم کماکان برقراره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
خواهشمند است هر دو را همزمان اجرا و اعمال کنید.
کرمعلی قندالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
باسلام یقینا توجه به سلامت احاد مردم از الویتهای هر حکومتی است .چنانچه این اقدام حتی در حد 10در صد هم الودگی را کاهش دهد اقدامی بجا وقابل تقدیر است .البته متاسفانه علی رغم وجود ظرفیتهای بی بدیل در کشور برای تولید برق از طریق روشهای سازگار با محیط زیست مانند انرژی خورشیدی و بادی ودر کلان نیروگاه های هسته ای اقدام موثری بعمل نیامده است .در هر حال مردم حق دارند از این نعمت الهی در طول شبانه رورز برخوردار باشند.درمان قطعی این نا ترازی بستگی به اقدام ملی در سطح کلان دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
نه مازوت نه قطعی برق بلکه تولید برق از انرژی پاک مثل انرژی هسته ای
احمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
چجوری توی انرژیهای پاک رسیدی به انرژی هسته ای خداییش؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
بهترین کارتعطیل مزارع تولید بیت کوین است ....هم کمبودبرق حل میشه وهم آلودگی ناشی ازسوخت مازوت
ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
انتخاب مدیران کارآمد و لایق .
...
تنگ نگرفتن دامنه انتخاب .
گذر از سلسله نسل همیشه مدیر .
سپردن امور به اهل اش.
بهتر از قطعی برق و یا مازوت سوزی است.
متشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
یقیینا قطعی برق بهتر است چون مازوت سلامتی ما را در خطر انداخته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
بنا به گفته مسئولان وقت تا دولت پیشین مازوت سوزی تاثیر چندانی در آلودگی هوا نداشته و بیشتر آلودگی به دلیل خودروها و سوخت غیر استاندارد بود اما حالا بنا به دلایلی مازوت دلیل آلودگی شناخته شده. خیلی بده که مردم درجریان واقعیت امر قرار نمیگیرند و همش دروغهای مصلحتی دریافت میکنند. به هرحال قطع برق دوای آلودگی هوا نیست و با توجه به وضعیت آپارتمانها در کلانشهرها قطع برق باعث قطع آب و عدم امکان استفاده از سیستمهای گرمایشی و همچنین عدم امکان تردد از پارکینگهای آپارتمانها خواهد شد که این یعنی فلج شدن زندگی به مدت 2 ساعت در روز !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اینکه میگن بزارن همه جا برق بره خب عزیز من کلا سه تا شهر بزرگ مشکل دارند چرا شهر های کوچکتر باید تاوان بدن؟ نیروگاهی که گازش تامین نشده مجبور به مازوت سوزی میشه باید قیمت گاز رو بالاتر ببرند تا عده ای که استخر روبازشون رو تو زمستون با گاز ارزان گرم میکنند فشار بخورند نه مردم عادی
کلا مشکل از ساختمان های ماست مشکل از نظام مهندسیه که این موارد رو بررسی نمیکنه اینقدر اتلاف حرارتی داریم
یه عده گفتن 7 درصد کمه یعنی چی گه 7 درصد سم کمه؟ مثل این میمونه که بگی سیانور کمش مشکلی نداره بخوری سم کشندس من حاضر نیستم هموطنم بخاطر برق من بمیره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اصلا شما مازوت دارید که بسوزونید ,خوب توپو انداختید تو زمین مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
مقایسه بین برق و مازوت مقایسه بین مال و جان است .
البته که جان مهم تر است . اما قطع برق نباید تبدیل به روال جاری شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
دروغ نگفتن !!!!!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
احسنت. صداقت از همه بهتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اگر قطعی برق مقدمه ای برای توجه بیش تر به این صنعت و سرمایه گذاری برای افزایش تولید باشد به نظرم قطعی بهتر از مازوت سوزی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
طبق شواهد قطعی برق ربطی به ماوزت سوزی ندارد چراکه این مقدار کاهش مازوت سازی عملا تاثیر جندانی بر کاهش الودگی ندارد.دوم هم مازوت نسوزی هم داشتن برق.این چه انتخابی است!!!!!!چرا باید به این وضعیت بیفتیم.بهتر است کلیه مسئولینی که مسبب این موضوع بوده اند پاسخگو باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
تعطیلی رمز ارزها و فروش غیر قانونی و غیر انسانی دولت از برق به این بانگاهها . از این همه فساد و چپاول خسته نشده اند فقط از جیب مردم فقط ازیت کردن مردم آخه تا کی باید ادامه بدهند . سرمایه ایران را چکار می‌کنند چرا کشور را به اینجا رسوندن و هر سال هم بدتر میشه .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
ما داخل شهر اصفهان زندگی می‌کنیم بقدری هوا آلوده س ک فکر کنم هم مازوت میسوزونن و هم قطعی برق
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
استخراج کمتر بیت کوین
عبدالله
Germany
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
به نظرم افغانی ها را اخراج کنید در مصرف انرژی موثر است
Zh
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
از کی تا حالا نظر ما هم مهم شده؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
"یا" وجود نداره به جاش "با" بگذارید یعنی هم مازوت سوزی داریم هم قطعی برق اوضاع انرژی به علت عدم سرمایه گذاری بسیار وخیم است و این در واقع بخشی از اسب زین شده است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
حکمرانی عقلانی
تولید برق
تولید و تحویل کالاهای کم مصرف خانگی به مردم در اقساط بلند مدت جهت کاهش هزینه های برق کشور
و البته طنز تلخ کاهش مجدد سرانه برق مصرف خانواده ها از ۳۰۰ به ۵۰ کیلووات در ماه و متخلف به اخراج از کشور محکوم گردد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
البته الان هم برق قطع میشه و هم مازوت میسوزه . این اوج درماندگی یک کشور ثروتمند است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
هر دو بد است. چرا به اینجا رسانده‌اند.؟
متولد35
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
کاش از همان اول نمایندگان مردم وارد مجلس میشدند الان این مشکلات نبود.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
تعامل با جهان و اخراج افغانى
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
فرصت سوزی بدترین کاره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سلام
با اجرابی درست این موضوع در کوتاه مدت (با اعلام قبلی و کوتا مدت و اتخاذ تدابیر لازم در موارد مانند مراکز درمانی،.....) و برنامه ریز بلند مدت برای اصلاح ساختار موافقم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
قطعی برق مشروط به بازسازی زیرساخت‌ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
علت بیش از 80 درصد آلودگی هوا از اگزوز خودروهاست. سوزاندن مازوت در نیروگاهها در کنار آلودگی های دودکش سایر کارخانه ها، آلودگی ها با منبع طبیعی مثل آتش سوزی جنگل ها، گرد و غبار و ... کمتر از 20 درصد مابقی آلودگی هواست. آدرس غلط دادن برای اینکه هر کاری بخواهند بکنن.
علت قطعی برق ناترازی 20 هزار مگاواتی و کمبود مخازن ذخیره ی سوخت است.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
پرهیز از خود برتر بینی . برقراری ارتباط با دنیا. ایجاد امنیت سرمایه گذاری . پرداختن به منافع ملی و... از همه چی بهتره .
بهارخاتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
به نظر میرسه کارخونه ها مازوت ندارن که بسوزونن پس گفتن بیایم برق رو قطع کنیم. کی یه کیه؟
یعنی دوباره رودست خوردیم. هعییییییی روزگار....
کاطم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سلام برای ما که در شهرهایی کوچک هستیم که مازوت سوزی بهتره که برق قطع نشه ولی شهرهایی بزرگ که بدبختن باید دود وسم رو تحمل کنن...
کاطم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
سلام برای ما که در شهرهایی کوچک هستیم که مازوت سوزی بهتره که برق قطع نشه ولی شهرهایی بزرگ که بدبختن باید دود وسم رو تحمل کنن...
امجد پور نعمت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
باید با دانش جواب داد
سایه
France
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
اگر با برنامه ریزی باشه برای همه یکسان اجرا بشه دو ساعت میشه قطع برق رو تحمل کرد بخصوص در طول روز نه شب
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین