فرانکو اسبارو، با نبوغ خود چرخی از یک بوئینگ ۷۲۷ که بدون تلفات در فرودگاه ژنو سقوط کرده بود، را تهیه کرد. این چرخها با ارتفاع ۲۰ اینچ و عرض ۱۴ اینچ، با تغییراتی توسط گودیر، به این هیولای جادهای نصب شدند.
فرانکو اسبارو در سال ۱۹۸۷ با خلق یک خودرو غولپیکر، مرزهای طراحی خودرو را جابهجا کرد. این خودرو که با چرخهای یک بوئینگ ۷۲۷ سقوط کرده تجهیز شده بود، ترکیبی بینظیر از لوکسگرایی و مهندسی پیشرفته را به نمایش گذاشت. در نهایت این پروژه، اسبارو مانستر جی نام گرفت.
به گزارش عصرایران، این خودرو توسط یک شهروند ثروتمند آلمانی ساکن لسآنجلس سفارش داده شده بود و طراحی اولیه آن به سرعت انجام شد. اما یک چالش بزرگ وجود داشت: چرخها!
فرانکو اسبارو، با نبوغ خود چرخی از یک بوئینگ ۷۲۷ که بدون تلفات در فرودگاه ژنو سقوط کرده بود، را تهیه کرد. این چرخها با ارتفاع ۲۰ اینچ و عرض ۱۴ اینچ، با تغییراتی توسط گودیر، به این هیولای جادهای نصب شدند.
ساختار این خودرو نیز از مواد پیشرفته مانند کولار (نوعی فیبر آروماتیک پلی آمید) ساخته شده است که استحکام، سختی و پایداری حرارتی بالایی دارد. این ویژگیها باعث شدهاند که خودرو دارای پویایی و ویژگیهای دینامیکی منحصر به فردی باشد.
این خودرو را باید یک تک ساخت ترکیبی نام بگذاریم، زیرا شاسی لندروور، انجین مرسدس بنز ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری ۳۵۰ اسب بخاری، چراغهای عقب سیتروئن بی اکس و... کنار هم قرار گرفتند تا این باگی ترکیبی ایجاد شود.