رضا اکبری، سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشینآلات با بیان اینکه اولویت اول و اصلی ما در سازمان راهداری تخصیص بهینه به کیفی سازی پروژهها است، اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه هفتم چند برنامه خوب برای افزایش توان منابع نگهداری از راههای آمده که در تلاش هستیم از این احکام استفاده کنیم.
سرپرست سازمان راهداری گفت: وضعیت نگران کننده در جادههای کشور مواجه هستیم و محاسبات دقیق این است که در نقطهای گیر کردهایم و در جا میزنیم و اگر به دادمان نرسند، وضعیت جادههای کشور بسیار بد میشود. هر کاری که میتوانستیم در تئوریها انجام دادیم، اما وضعیت مالی بسیار بد است.
به گزارش ایلنا، رضا اکبری، سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشینآلات با بیان اینکه اولویت اول و اصلی ما در سازمان راهداری تخصیص بهینه به کیفی سازی پروژهها است، اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه هفتم چند برنامه خوب برای افزایش توان منابع نگهداری از راههای آمده که در تلاش هستیم از این احکام استفاده کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت محاسبات استهلاک جادهها گفت: محاسبات استهلاک کامیونهای باری بر روی جادهها انجام شده است و باید از عوارض حمل بار و بارنامه درآمد متناسب برای نگهداری از جادهها داشته باشیم که تا کنون این محاسبات انجام نشده بود.
سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه روسازی استاندارد برای نگهداری جادهها به صورت دقیق به دست آمده و به ازای یک کیلومتر پیمایش هزار و ۵٢ تومان هزینه استهلاک حساب شده است، ادامه داد: سال ١۴٠٢ حدود ۴٠ همت استهلاک محاسبه شده است، اما پولی که برای آسفالت جادهها در اختیار داشتیم ١۵ همت بود. طبق محاسبات انجام شده برای ١۴٠٢ و ١۴٠٣ حدود ۶٣ همت کسری و استهلاک باقیمانده داریم.
اکبری افزود: وضعیت نگران کننده در جادههای کشور مواجه هستیم و محاسبات دقیق این است که در نقطهای گیر کردهایم و در جا میزنیم و اگر به دادمان نرسند، وضعیت جادههای کشور بسیار بد میشود. هر کاری که میتوانستیم در تئوریها انجام دادیم، اما وضعیت مالی بسیار بد است
وی گفت: در حال حاضر بر روی آیین نامه اجرایی احکام برنامه کار میکنیم تا منابع را در بخش روکش جاده به دو برابر افزایش دهد.