مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: «موازی با دو خطی که تا مشهد، اهواز و قم میرود و از آنسمت هم تا قزوین میرود، دو خط مستقل ۳ و ۴ گذاشته خواهد شد که امکان خدماتدهی به مردم حومه افزایش پیدا کند.»
وحید علیقارداشی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قطارهای حومهای مطرح کرد: سه سیستم قطار حومهای در تهران وجود دارد. امروزه از ظرفیت باقیمانده خطوط ملی استفاده میکنیم و سرویس قطار حومهای میدهیم. از ظرفیت باقیمانده خط تهران-مشهد، به مردم پیشوا و ورامین و گرمسار خدمات میدهیم. از ظرفیت باقیمانده خط تهران-اهواز به مردم اسلامشهر و رباطکریم خدمات میدهیم و از ظرفیت باقیمانده تهران-تبریز نیز به هشتگرد و قزوین خدمات میدهیم.
به گزارش شهر، وی در ادامه بیان داشت: موازی با دو خطی که تا مشهد، اهواز و قم میرود و از آنسمت هم تا قزوین میرود، دو خط مستقل ۳ و ۴ گذاشته خواهد شد که امکان خدماتدهی به مردم حومه افزایش پیدا کند.
وی درخصوص منابع مالی پروژه گفت: تا به امروز تمام سرمایهگذاری با بودجه عمرانی و دولتی انجام شده و شرکت خصوصی سرمایهگذاری نکرده است. اما یکی از راهکارهایی که در دنیا برای پایدار کردن این سرویسها و توسعه حملونقل همگانی انجام شده، استفاده از مشارکت بخش خصوصی است و و TODها در آنجا به کمک میآیند.