bato-adv

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ در ایران؛ بازگشت ژاپنی محبوب

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ در ایران؛ بازگشت ژاپنی محبوب

تویوتا کمری ۲۰۲۵ که با یک موتور هیبریدی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر عرضه شده، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت را دارد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

تویوتا کمری جدید، که یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های جهان به شمار می‌رود، در نسخه ۲۰۲۵ خود با تغییرات و بهبود‌هایی قابل توجه در زمینه مصرف سوخت و فناوری‌های مدرن وارد بازار ایران شده است.

به گزارش خودرو بانک، تویوتا کمری جدید، که یکی از پُر فروش‌ترین سدان‌های جهان به شمار می‌رود، در نسخه ۲۰۲۵ خود با تغییرات و بهبود‌هایی قابل توجه در زمینه مصرف سوخت و فناوری‌های مدرن وارد بازار ایران شده است.

تویوتا کمری ۲۰۲۵ که با یک موتور هیبریدی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر عرضه شده، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت را دارد. این موتور در ترکیب با یک موتور الکتریکی، عملکردی بهینه و بسیار کم‌مصرف را به راننده ارائه می‌دهد. مصرف سوخت کمری ۲۰۲۵ در شرایط ترکیبی WLTC، بین ۴.۲ تا ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود. این میزان مصرف، کمری را در زمره خودرو‌های اقتصادی و دوستدار محیط زیست قرار داده است، به ویژه با توجه به استاندارد آلایندگی چین VI که از سختگیرانه‌ترین استاندارد‌های زیست‌محیطی دنیا به شمار می‌آید.

یکی از ویژگی‌های برجسته کمری ۲۰۲۵ سیستم انتقال قدرت آن است که از نوع e-CVT (گیربکس اتوماتیک الکترونیکی) بهره می‌برد. این گیربکس پیشرفته، در کنار موتور هیبریدی و توان ۱۸۸ نیوتن‌متر گشتاور، انتقال قدرت را به صورت نرم و بدون توقف انجام می‌دهد. این خودرو قادر به رسیدن به سرعت حداکثری ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک سدان شهری هیبریدی، رقمی مناسب و کارآمد محسوب می‌شود.

ابعاد تویوتا کمری ۲۰۲۵ نیز نسبت به مدل‌های پیشین تغییرات چندانی نکرده و همچنان از طراحی دینامیک و خطوط نرم برخوردار است. طول این خودرو ۴۹۱۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۴۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۵۰ میلی‌متر است. این ابعاد، همراه با فاصله محوری ۲۸۲۵ میلی‌متر، فضای داخلی جادار و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های این خودرو ظرفیت پنج نفر را داشته و فضای بار مناسبی نیز در صندوق عقب آن در دسترس است.

طراحی ظاهری بدنه تویوتا کمری ۲۰۲۵

نسل نهم تویوتا کمری در واقع یک به‌روزرسانی عمده است تا اینکه یک مدل کاملاً جدید باشد. این خودرو بر اساس پلتفرم TNGA-K که قبلاً در نسل هشتم استفاده شده بود، ساخته شده است. با این حال، تغییراتی در سیستم تعلیق ایجاد شده که شامل فنر‌های جدید و تنظیمات بهبود یافته است. خودروساز این تغییرات را به عنوان ارائه "واکنش پیشرفته و هندلینگ چابک" معرفی می‌کند.

ظاهر کمری ۲۰۲۵ به مدل نسل هشتم شباهت دارد، با جلوپنجره‌ای بزرگ و چراغ‌های باریک. این مدل جدید به چراغ‌های LED استاندارد برای چراغ‌های جلو، راهنما و عقب مجهز است. همچنین رنگ‌های جدیدی مانند Ocean Gem و Heavy Metal به رنگ‌های موجود از جمله Ice Cap و Supersonic Red اضافه شده‌اند.

کابین تویوتا کمری ۲۰۲۵

داخل کابین، کمری با صفحه کیلومتر ۷.۰ اینچی و صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۸.۰ اینچی ارائه می‌شود. تریم‌های XLE و XSE دارای صفحه نمایش‌های ۱۲.۳ اینچی برای کیلومترشمار و سیستم چندرسانه‌ای هستند. فناوری‌های به کار رفته شامل پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت بی‌سیم است، همچنین پد شارژ بی‌سیم نیز موجود است. تریم‌های بالاتر همچنین نمایشگر هدآپ ۱۰.۰ اینچی را ارائه می‌دهند و یک سیستم صوتی JBL با نه بلندگو نیز در دسترس است.

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ در ایران / بازگشت ژاپنی محبوب ///

تریم‌های مختلف دارای پوشش‌های متفاوتی هستند. تریم SE از مواد SofTex استفاده می‌کند، در حالی که LE دارای پارچه‌ای با الگوی موج اقیانوس است. تریم XSE شامل چرم مشکی یا قرمز روشن است و چرم XLE نیز تزئینات میکروفایبر دینامیکا دارد. تریم‌های XLE و XSE همچنین صندلی‌های گرمکن‌دار و سردکن‌دار را به عنوان آپشن ارائه می‌دهند و شیشه‌های لمینت آکوستیک برای کاهش صدا در کابین دارند.

تمام مدل‌های کمری ۲۰۲۵ با فناوری Toyota Safety Sense ۳.۰ عرضه می‌شوند که شامل سیستم پیش از برخورد برای شناسایی وسایل نقلیه و عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، دستیار خروج از خط، دستیار علائم جاده، نور بالا خودکار، نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل عقب است. تریم‌های XLE و XSE بسته اختیاری Premium Plus را ارائه می‌دهند که شامل دستیار ترافیک، هشدار ترافیک جلو، دستیار تغییر خط، مانیتور نمای پانوراما و دستیار پارک جلو و عقب با ترمز خودکار می‌شود.

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ در ایران / بازگشت ژاپنی محبوب ///

در بحث فناوری‌های کمکی و ایمنی، تویوتا کمری ۲۰۲۵ از سیستم‌های مدرنی همچون ABS (سیستم ترمز ضد قفل)، فرمان برقی و سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب بهره می‌برد. این امکانات در کنار استفاده از ترمز‌های دیسکی تهویه‌شونده در چرخ‌های جلو و ترمز‌های دیسکی در عقب، تجربه‌ای مطمئن و ایمن از رانندگی را فراهم می‌آورد.

البته هنوز اطلاعات کامل و رسمی از امکانات و تجهیزات نسخه عرضه شده در ایران منتشر نشده است.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین