پُر فروشترین بخش از بهترین ماشینهای تویوتا در ایران در سطح کشور، متعلق به کلاس سدانهای جادار یا کامپکت خانوادگی است.
پیکاپهای سنگین طی جنگ جهانی دوم، سدانهای شیک و پرقدرت در دهههای ۷۰ به بعد و خودروهای لوکس کوپه هیبریدی در ۲۰۲۴، تنها بخشی از مدلهایی هستند که خاطرات ما از بهترین ماشینهای تویوتا در ایران را تشکیل میدهند.
به گزارش پرشین خودرو، عرضه محصولات جدید غول ژاپنی سالخورده و محبوب در طرح فروش خودروهای هیبریدی و وارداتی، بهانهای شد تا نگاهی داشته باشیم به بهترین ماشینهای تویوتا در ایران.
کمپانی TOYOTA با شعار «شادکامی برای همه»، توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه نساجی تویودا کلید خورد. امروزه تویوتا به عنوان یکی از مگاکمپانیهای خودروسازی در آسیا و دنیا شناخته میشود که با عرضه محصولاتی از جمله کرولا، راوفور، لندکروزر، هایلوکس، هایلندر، پریوس، لوین و زیرشاخه لوکس کارش یعنی لکسوس، بارها و بارها نام خود را بر سر زبانها انداخته و سهامش در بازارهای بورس بریتانیا، توکیو و نیویورک معامله میشوند.
به لطف تحریمهای مداوم و عوامل داخلی و خارجی، کشورمان از استقبال بسیاری از فرزندان محبوب تویوتا محروم بوده و یحتمل خواهد بود. با این حال، خیابانهای ایران همچنان موفق شدهاند تا رنگ بهترین ماشینهای تویوتا شاسی بلند در ایران را به خود ببینند و برخی گروههای صنعتی داخلی، همکاریهایی با این شرکت ژاپنی را تجربه کردهاند.
بهترین ماشینهای تویوتا در ایران با مدلهایی جان سخت و پراستقامت با استهلاک پایین از جمله کرولا، هایلوکس و راوفور، زبانزد و نمادی از کیفیت ژاپنیهای بازار خودرو به شمار میآیند. در گزارش امروز به معرفی ۱۳ تا از بهترین ماشینهای تویوتا در ایران خواهیم پرداخت که در بازار ایران قابل تهیه هستند و از آزمونهای تست ایمنی، تجربه رانندگی و راحتی سربلند بیرون آمدهاند.
ماجرای حضور بهترین ماشینهای تویوتا در ایران به سال ۱۳۵۳ بر میگردد، زمانی که شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی این برند ژاپنی، دست به کار شد تا خودروهای باکیفیت تویوتا را به بازار ایران معرفی کند. اولین خودروی تویوتا که پا به ایران گذاشت، سلیکا بود؛ خودروی اسپورتی که با طراحی جذاب و عملکرد قدرتمند، جوانان ایرانی را شیفته خود کرد.
به سرعت، کیفیت ساخت بالا، دوام و طراحی متفاوت خودروهای تویوتا، باعث شد تا این برند ژاپنی جایگاه ویژهای در دل ایرانیان پیدا کند. مدلهای سواری تیارا (که در بسیاری از بازارها با نام کرونا شناخته میشد)، کارینا، کراون و سلیکا، به همراه شاسیبلندهای محبوب لندکروز و وانتهای تویوتا، طیف گستردهای از نیازهای مشتریان ایرانی را پوشش میدادند.
در سال ۱۳۵۲، مرحوم حدادزاده با تاسیس شرکت ایرتویا، واردات رسمی بهترین ماشینهای تویوتا در ایران را آغاز کرد. در آن سالها، سالانه بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودروی تویوتا به کشور وارد میشد که نشان از محبوبیت بالای این برند در میان ایرانیان داشت.
با وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، واردات خودروهای تویوتا با فراز و نشیبهایی همراه بود. اما با پایان جنگ، ایرتویا مجدداً فعالیت خود را در زمینه واردات و عرضه لوکسترین ماشینهای تویوتا در ایران از سر گرفت. امروزه پس از گذشت بیش از نیم قرن، تویوتا همچنان یکی از محبوبترین و شناختهشدهترین برندهای خودرو در ایران است.
پُر فروشترین بخش از بهترین ماشینهای تویوتا در ایران در سطح کشور، متعلق به کلاس سدانهای جادار یا کامپکت خانوادگی است. بهترین خودروهای شهری تویوتا از جمله کرولا، کمری و یاریس در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردارند و این موفقیت را میتوان به چند عامل کلیدی نسبت داد: کیفیت ساخت، دوام بالا، مصرف بهینه سوخت و خدمات پس از فروش گسترده.
تویوتا به عنوان یکی از برندهای معتبر جهانی، به خوبی توانسته اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کند. از میان مدلهای مختلف سدانهای این برند، بهترین ماشینهای تویوتا کمری در ایران بیشترین استقبال را داشته است. ترکیب بینظیری از راحتی، ایمنی و کارایی باعث شده تا این خودرو انتخاب اول بسیاری از خانوادهها و مدیران باشد. در ادامه با بهترین ماشینهای تویوتا در ایران در کلاس سدان آشنا خواهیم شد.
تویوتا کرولا، با قدمتی طولانی در بازار ایران، همواره به عنوان یک خودروی مطمئن و بادوام شناخته شده است. این خودرو که از همان ابتدا توانست دل ایرانیان را به دست آورد، حتی پس از گذشت سالها همچنان در خیابانهای کشورمان به چشم میخورد. نسل یازدهم کرولا، با کدهای جهانی E ۱۷۰ و E ۱۸۰، آخرین نسخه وارداتی این خودرو به ایران بود که در بازه زمانی ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ با تیپهای XLI و GLI عرضه شد. استقبال بی نظیر مشتریان از این نسل، به حدی بود که برخی از مدلهای آن حتی به ناوگان تاکسیرانی فرودگاهها و مسیرهای بین شهری نیز راه یافتند و خدمات قابل توجهی را به مسافران ارائه دادند.
در بازار ایران، کرولا در دو تیپ GLI و XLI عرضه میشود که تیپ GLI به عنوان فول آپشنترین مدل، امکاناتی نظیر دکمه استارتر، سانروف برقی و تهویه اتوماتیک را در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهد. سایر تیپهای کرولا در ایران عبارتند از:
تویوتا کرولا نسل دوازدهم (E ۲۱۰)، از سال ۲۰۱۸ پا به دنیای خودرو گذاشت و در سال ۲۰۲۲ با فیسلیفتی ظریفتر، جذابیت خود را دوچندان کرد. خوشبختانه، با وجود تاخیرهای واردات، نسخههای فیسلیفت این خودرو راهی بازار ایران شدند. معین خودرو نیز با انتخاب دو پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، طیف گستردهتری از سلیقهها را پوشش داده است. تمام مدلهای وارداتی، ساخت چین هستند.
پس از انتظار طولانی، بالاخره نوبت به تویوتا کرولا ۲۰۲۳ رسیده است. این خودرو محبوب و پرفروش جهانی، حالا با تغییراتی قابل توجه در بازار ایران حضور یافته است. کرولا همواره به عنوان خودرویی بادوام و کممصرف شناخته میشود و نسخههای جدید نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال، طراحی ظاهری و برخی از امکانات رفاهی آن نسبت به نسلهای پیشین ارتقا یافته است. در مجموع، تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با حفظ اصالت خود، به عنوان یکی از گزینههای مطمئن و محبوب در میان بهترین ماشینهای تویوتا در ایران مطرح میشود.
تویوتا کرولا کراس هیبریدی، محصول مشترک تویوتا و FAW، به زودی توسط شرکت برساوش وارد بازار ایران خواهد شد. این کراساوور که بر پایه پلتفرم TGNA-C توسعه یافته، جایگاهی میان C-HR و RAV ۴ در سبد محصولات تویوتا خواهد داشت. برساوش که سابقه خوبی در واردات و عرضه بهترین ماشینهای تویوتا در ایران دارد (از جمله لوین بنزینی و هیبریدی)، این بار نیز امیدوار است با کرولا کراس هیبریدی رضایت مشتریان را جلب کند. کرولا کراس که در چین تولید میشود، از استانداردهای کیفی بالایی برخوردار بوده و از نظر فنی به نسل دوازدهم کرولا و C-HR نزدیک است.
کمری، با حضور پُر رنگ خود در فهرست پرفروشترین خودروهای جهان و طی کردن هشت نسل تولید، به عنوان یکی از موفقترین سدانهای تاریخ و البته بهترین ماشینهای تویوتا در ایران شناخته میشود. نسل ششم کمری (XV ۴۰) که تقریباً همزمان با اوجگیری رقبا کرهای وارد بازار شد، نقش مهمی در حفظ جایگاه تویوتا در این سگمنت ایفا کرد.
ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، کمری XV ۴۰ را در سه تیپ اصلی GL، GLX و SE به بازار عرضه کرد. علاوه بر این، مدلهای دیگری نیز با آپشنها و پیشرانههای متنوع توسط واردکنندگان شخصی به کشور وارد شدند که از جمله آنها میتوان به مدلهای ۶ سیلندر اشاره کرد. در این مقاله، تمرکز ما بر روی مدلهای اصلی وارداتی با پیشرانه ۲.۴ لیتری است که همچنان در بازار دست دوم طرفداران بسیاری دارد.
مدلهای تولید شده در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ این خودرو در حال حاضر در بازار ایران یافت میشوند و با وجود گذشت سالها، همچنان از ارزش خرید قابل توجهی برخوردار هستند. نسخه کوپه یکی از بهترین ماشینهای تویوتا تحت برند زیرمجموعه یعنی لکسوس و با نام سولارا به فروش میرسد.
تویوتا کمری نسل پنجم، با کد اتاق XV ۳۰، یک انتخاب کلاسیک و مطمئن در میان خودروهای سدان محسوب میشود. این خودرو که در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به بازار ایران راه یافت، با طراحی زیبا، اتاق جادار و سواری نرم و آرامشبخش، همچنان دل بسیاری از علاقهمندان به خودرو را میرباید. کیفیت ساخت بالا و دوام بالای قطعات این خودرو، از ویژگیهای بارز آن است که باعث شده است حتی پس از گذشت سالها، کمری نسل پنجم همچنان خودرویی مطمئن و قابل اعتماد باشد.
تویوتا کمری نسل پنجم در چندین تیپ مختلف به بازار ایران عرضه شد که فولترین مدل آن با موتور ۶ سیلندر و گیربکس اتوماتیک، به نام "گرند" معروف شده است. اما به دلیل محبوبیت این مدل، بسیاری از افراد حتی مدلهای پایه را نیز با نام کمری گرند میشناسند.
تویوتا لوین، خودرویی که در واقع همان کرولا محبوب است، با همکاری تویوتا و GAC تولید شده و قرار است به زودی با دو نسخه بنزینی توربوشارژ و هیبریدی توسط شرکت برساوش به بازار ایران عرضه شود و در میان بهترین ماشینهای تویوتا در ایران جا بگیرد. این خودرو که در بازار چین با نام لوین شناخته میشود، حالا به لطف همکاری با شرکت برساوش، به جمع محصولات تویوتا در ایران خواهد پیوست. نکته جالب توجه اینجاست که کرولا قرار است توسط سه شرکت معین موتورز، برساوش و سایپا به صورت همزمان در بازار ایران عرضه شود که تنوع انتخاب را برای مشتریان افزایش خواهد داد.
با توجه به تنوع پیشرانههای در نظر گرفته شده برای تویوتا لوین در بازارهای جهانی، انتظار میرود این خودرو با طیف گستردهای از آپشنها و امکانات به بازار ایران عرضه شود. شرکت برساوش نیز اعلام کرده است که قصد دارد هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی لوین را به بازار عرضه کند تا پاسخگوی نیازهای مختلف مشتریان باشد.
معمولاً در میان بهترین ماشینهای تویوتا در ایران، به ندرت پیش میآید که از یاریس به عنوان سدانی باکیفیت و آپشنال نام ببریم. با این حال، تویوتا یاریس، از دیرباز به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای کلاس B شناخته میشود و طراحی نسبتاً جذاب با کیفیت متوسط رو به بالا و هندلینگ قابل تحملی دارد. مصرف سوخت معقول و قابلیت مانور خوب در فضاهای شهری، از جمله ویژگیهایی هستند که این خودرو را به انتخابی ایدهآل برای بسیاری از خریداران تبدیل کردهاند. اما تویوتا، با هدف جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، همواره در تلاش برای بهبود محصولات خود بوده است.
یاریس XP ۱۵۰ به عنوان دومین نسخه از نسل سوم یاریس، با طراحی اسپرت و جذاب خود، نگاهها را به سوی خود جلب میکند. این خودرو که عمدتاً در بازارهای آسیایی مانند تایوان، چین، تایلند، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین عرضه شده، شباهت زیادی به هاچبکهای اسپرت جهانی، به ویژه نسل سوم فورد فوکوس دارد. با این حال، یاریس XP ۱۵۰ همچنان به عنوان یک خودروی اقتصادی شناخته میشود و امکانات آن در مقایسه با برخی رقبا، محدودتر است.
تویوتا پریوس، خودرویی که از سال ۱۹۹۷ میلادی به عنوان پیشگام فناوری هیبریدی شناخته میشود، از همان ابتدا توجه جهانی را به خود جلب کرد. نسل چهارم این خودرو نیز که از سال ۲۰۱۶ به بازار ایران راه یافت، توانست جایگاه ویژهای در میان علاقهمندان به خودروهای هیبریدی پیدا کند. با این حال، طراحی خاص و متفاوت پریوس که بر اساس اصول آیرودینامیک شکل گرفته، برای همه خوشایند نبوده است. برخی از منتقدان، ظاهر عجیب و غریب آن را از دلایل عدم استقبال گسترده از این خودرو در ایران میدانند.
از سوی دیگر، کمبود امکانات در مدلهای پایه و قیمتی نزدیک به سدانهای بزرگتر در مدلهای فول، باعث شده تا پریوس در ایران دیگر به عنوان خودرویی اقتصادی شناخته نشود. این در حالی است که در بازارهای جهانی، پریوس همواره به عنوان یکی از اقتصادیترین خودروها مورد توجه بوده است.
تویوتا پریوس در ایران با پنج تیپ مختلف عرضه شده است که هر یک از آنها از نظر امکانات و تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند. تیپ فول این خودرو که در ابتدا با نام تیپ C شناخته میشد، پس از مدتی با ورود مدلهای تیپ C سفارش اروپا، آپشنهای بیشتری نظیر رینگ ۱۷ اینچ دو رنگ، سانروف و دو گرمکن جلو را به خود دید. این تنوع در تیپها باعث شده تا انتخاب برای مشتریان کمی پیچیده شود.
این محصول هیبریدی در میان بهترین خودروهای تویوتا، ۴ حالت رانندگی ارائه میدهد که عبارتند از معمولی (Normal)، اکو (Eco)، اسپرت (Power) و برقی (EV). هر کدام از این حالتها در شرایط مختلفی قابل استفاده اند و عملکرد خودرو را تغییر میدهند. البته مصرف سوخت و شتاب پریوس در سه حالت اول، فرقی با هم ندارند.
درصد نسبتاً زیادی از خودروهای آفرودی و پیکاپهای قدرتمندی که در کشورمان وجود دارند، از جمله بهترین ماشینهای تویوتا هستند. از دهه ۴۰ خورشیدی تا به امروز مدلهای متنوعی از روورهای قدبلند ژاپنی از جمله لندکروزر، هایلندر و تویوتا تاندرا عرضه و در بازار ایران طرفداران خودشان را داشتهاند.
تویوتا C-HR، پاسخی جسورانه از این خودروساز ژاپنی به محبوبیت SUV زشت، اما پرطرفدار رقیب، یعنی نیسان جوک بود. این کراساور جمع و جور و اسپرت که نامش از عبارت Coupe High Rider گرفته شده، ترکیبی جذاب از طراحی جوانپسند و عملکرد رانندگی لذتبخش را ارائه میدهد. تولید C-HR در دو خط تولید جهانی در ژاپن و ترکیه انجام میشود و از سال ۲۰۱۷ به بازار جهانی معرفی شد. ایران نیز از تابستان ۱۳۹۶ میزبان این خودرو بود.
نسخههای توربوشارژ C-HR با دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک در بازار ایران عرضه شدند. با وجود تنوع آپشنهای بالا در مدلهای مختلف، متأسفانه امکانات پایه همچون آینههای تاشو برقی، سیستم ورود بدون کلید و روکش چرم حتی در تیپهای بالاتر نیز در برخی مدلها وجود ندارد. با این حال، نسخههای فول آپشن این خودرو به ۶ رادار ایمنی پیشرفته مجهز هستند که شامل رادار تصادف جلو با سیستم ترمز اضطراری، رادار تشخیص عابر پیاده، رادار تصادف عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر خطوط رانندگی و رادار تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی میشود.
تویوتا راوفور، یکی از بهترین ماشینهای تویوتا در ایران است که با تلفیق ویژگیهای شاسیبلندهای قدرتمند و سواری نرم و راحت خودروهای سواری، توانسته جایگاه ویژهای در بازار خودروهای شاسیبلند پیدا کند. این خودرو با طراحی جذاب و امکانات متنوع، پاسخگوی نیازهای مختلف مشتریان از جمله علاقهمندان به طبیعتگردی و سفرهای جادهای است.
راوفور با برخورداری از فضای داخلی جادار و صندوق عقب بزرگ، امکان حمل بار و تجهیزات سفر را به راحتی فراهم میکند. همچنین، سیستم چهارچرخ محرک این خودرو، قدرت مانور پذیری آن را در مسیرهای ناهموار افزایش داده است. از سوی دیگر، مصرف سوخت بهینه راوفور و هندلینگ مناسب آن، تجربه رانندگی لذتبخشی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان میآورد.
در ایران، نسخه ۲۰۰۱ تویوتا راوفور به دلیل تعداد بسیار کم (تنها ۱۰ دستگاه) و ویژگیهای خاص خود، به یک خودروی کلکسیونی تبدیل شده است. این خودرو با توجه به قدمت و تعداد محدود آن، از ارزش بالایی برخوردار است. تویوتا راو۴ در مدلهای مختلف بنزینی و هیبریدی در ایران عرضه شده که به دلیل موتورهای کممصرف و سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) توانسته نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند. مدلهای هیبریدی به دلیل تکنولوژی پیشرفته و مصرف سوخت بسیار بهینه، بهویژه در میان خریدارانی که به دنبال گزینهای سبزتر و اقتصادیتر هستند، مورد توجه قرار گرفتهاند.
تویوتا هایلندر، یکی از پیشگامان کلاس کراساورهای سه ردیفه، با مدل ۲۰۲۳ خود تحولی چشمگیر را تجربه کرده است. این خودرو که از سال ۲۰۰۷ تولید میشود، در نسل جدید خود با طراحی مدرنتر، پیشرانه قدرتمندتر و فناوریهای پیشرفتهتر به بازار آمده است.
یکی از مهمترین تغییرات هایلندر ۲۰۲۳، جایگزینی پیشرانهی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ است. این پیشرانه جدید با تولید ۲۶۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۱۹ نیوتنمتر، عملکردی قدرتمندتر و چابکتر را برای هایلندر به ارمغان آورده. گرچه قدرت این موتور نسبت به نسل قبلی اندکی کاهش یافته، اما گشتاور بسیار بالاتر آن، شتاب اولیهی بهتر و کشش قویتری را در دورهای پایین فراهم میکند. مصرف سوخت این خودرو به لطف فناوری توربوشارژر بهبود یافته و آلایندگی کمتری دارد. هایلندر ۲۰۲۳ از جمله بهترین ماشینهای تویوتا در ایران بود که در برنامه واردات خودرو برای جانبازان قرار داشت و احتمالاً تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده شود.
تویوتا پرادو یکی از محبوبترین بهترین ماشینهای تویوتا در ایران در کلاس شاسی بلند با توانایی آفرود است که به دلیل قدرت، دوام و عملکرد فوقالعادهاش در مسیرهای سخت و ناهموار شهرت دارد. این خودرو در مدلهای مختلف با ظرفیتهای گوناگون موتور عرضه میشود؛ رایجترین مدلهای آن در ایران شامل نسخههای چهار و شش سیلندر هستند.
پرادو با موتورهای ۲.۷ لیتری چهار سیلندر و ۴.۰ لیتری شش سیلندر عرضه میشود که هر کدام از این مدلها ویژگیهای خاص خود را دارند. نسخههای شش سیلندر، به دلیل قدرت بیشتر و توانایی بالاتر در شرایط سخت آفرود، بیشتر برای ماجراجویان حرفهای مناسباند.
تویوتا پرادو در ایران در دو نوع سهدر و پنجدر موجود است که ظرفیت سرنشین آنها به ترتیب ۵ و ۷ نفره است. ویژگیهای منحصر به فرد پرادو شامل سیستم تعلیق فعال، دیفرانسیل قفل مرکزی و سیستم چهارچرخ متحرک است که به این خودرو امکان حرکت در مسیرهای صعبالعبور را میدهد. همچنین کیفیت ساخت بالا، فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی پیشرفته، پرادو را به یک گزینه ایدهآل برای خانوادهها و علاقهمندان به سفرهای ماجراجویانه تبدیل کرده است.
تویوتا لندکروزر یکی از نمادهای قدرت و اطمینان در کلاس شاسیبلندهای آفرود است که از دهههای گذشته تا کنون، جایگاه ویژهای در بازار خودروهای لوکس و مقاوم ایران پیدا کرده است. این خودرو با توجه به موتورهای قدرتمند ۶ سیلندر و ۸ سیلندر خود، گزینهای بینظیر برای جادههای ناهموار و سفرهای طولانی است. ظرفیت سرنشین این خودروها عمدتاً ۵ یا ۸ نفر است که آن را به انتخابی ایدهآل برای خانوادهها و علاقهمندان به ماجراجویی تبدیل میکند.
در ایران، مدلهای لندکروزر سری ۲۰۰ و اخیراً سری ۳۰۰ بیشترین محبوبیت را دارند. این مدلها با ترکیب قدرت موتور، امکانات لوکس، سیستمهای پیشرفته تعلیق و ایمنی، و فناوریهای بهروز، گزینهای بیرقیب در بازار خودروهای آفرود محسوب میشوند. لندکروزر ۲۰۰ با موتورهای ۴.۶ و ۵.۷ لیتری V ۸ شناخته میشود، در حالی که لندکروزر ۳۰۰ با طراحی جدید و موتور ۳.۵ لیتری توربوشارژر دوگانه V ۶، هم قدرت و هم کارایی بهتری ارائه میدهد.
ویژگیهای منحصر به فرد لندکروزر شامل سیستم چهارچرخ متحرک دائمی، قدرت کشش بالا، و تجهیزات لوکس در داخل کابین است که آن را برای سفرهای طولانی و شرایط سخت جادهای به یکی از بهترین انتخابها تبدیل میکند. این خودروها به دلیل استحکام و دوام مثالزدنی، ارزش خرید بالایی در ایران دارند و همواره از استقبال گستردهای برخوردار بودهاند.
تویوتا هایلوکس، به عنوان یکی از پیکاپهای محبوب و موفق تویوتا، در دهه ۱۳۸۰ شمسی وارد بازار ایران شد و به سرعت جایگاه خود را به عنوان خودرویی همهکاره و مقاوم تثبیت کرد. اولین مدلهای هایلوکس وارد شده به ایران، عمدتاً از نسل ششم این خودرو بودند که با توجه به طراحی محکم و موتورهای قدرتمند، برای شرایط سخت و استفادههای کاری و آفرود بسیار مناسب بودند.
انواع مدلهای تویوتا هایلوکس در ایران با توجه به ظرفیت موتور و تعداد سرنشین، در دو نوع تککابین و دوکابین عرضه شدهاند. این خودروها از موتورهای ۲.۴ تا ۲.۸ لیتری دیزل و بنزینی بهره میبرند که با توانایی تولید گشتاور بالا، قدرت کافی برای عبور از مسیرهای دشوار را فراهم میکنند. در ایران، مدلهای دوکابین این خودرو به دلیل ظرفیت بیشتر سرنشین و کاربردهای متنوع، محبوبیت بالاتری دارند.
ویژگیهای منحصر به فرد تویوتا هایلوکس، همچنان این خودرو را در میان بهترین ماشینهای تویوتا و یک سروگردن بالاتر از پیکاپهایی از جمله کی ام سی T ۸ قرار میدهد.
انتخاب بهترین ماشینهای تویوتا در ایران کاملاً به نیازها، ترجیحات و انتظارات هر شخص بستگی دارد. مدلهای موجود از بهترین ماشینهای تویوتا در ایران، تنوع قابل قبولی از انواع خودروهای سدان، شاسیبلند و پیکاپ را در ایران شامل میشود که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شدهاند. با وجود هزینههای نسبتاً بالای خرید، بهترین ماشینهای تویوتا اسپرت در ایران هزینه نگهداری قابل هندل و استهلاک پایینی دارند و در طولانی مدت مشکل ساز نخواهند شد. به علاوه بازار دست دوم بهترین خودروهای تویوتا تقریباً همیشه به قوت به راه است و برای کسانی که روی ماشین خود به عنوان سرمایه حساب باز میکنند، قابل اطمینان خواهد بود.
برای کسانی که به دنبال یک سدان لوکس و اقتصادی هستند، تویوتا کمری با مصرف سوخت بهینه و راحتی بالا، انتخابی عالی است. تویوتا کرولا و یاریس نیز برای افرادی که به دنبال یک خودروی اقتصادی و مقرونبهصرفه برای استفاده روزانه باشند، گزینه مناسبی هستند. اگر به دنبال شاسیبلند جمعوجور با شتاب بالا هستید، تویوتا CHR با طراحی اسپرت و مصرف سوخت مناسب میتواند ایدهآل باشد.
برای علاقهمندان به آفرود و مسیرهای ناهموار، تویوتا لندکروزر به عنوان یک شاسیبلند قدرتمند و تویوتا هایلوکس به عنوان یک پیکاپ چندکاره و با دوام، گزینههای برتری هستند. لندکروزر با قدرت بالا و فضای جادار برای سفرهای طولانی و هایلوکس با ظرفیت حمل بار مناسب و استحکام بالا برای استفادههای کاری و آفرود طراحی شدهاند. در نهایت، نیاز و سبک رانندگی شما تعیینکننده بهترین مدل تویوتاست.
به نظر شما بهترین ماشینهای تویوتا اسپرت در ایران کدام مدل است؟ اگر قرار باشد مدلی را برای خرید انتخاب کنید، سراغ کدام مورد از لیست امروز میروید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.