از آنجا که تحلیل روندها و رویدادهای محیط کسب و کار و حل مسائل موجود در کسب وکار یکی از وظایف مهم مدیران است، آنها باید بتوانند با پردازش اطلاعات، روندها و رویدادها، آیندهی کسب و کار را ترسیم و مدیریت کنند. هدف از برگزاری این نشستها تحلیل فضای کسب و کارهای خردهفروشی و فروشگاههای زنجیرهای (به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای داخلی با اندازهی بیش از ۱۵۰۰ همت)، شناسایی و ردیابی روندها، چالش ها، راه کارها و رویدادهای جاری و بالقوهای است که فرصتها و تهدیدها و همچنین قوتها و ضعفها را برای تداوم موفقیت این صنعت ایجاد میکنند.