به گفته زاکربرگ فیسبوک در برخی موارد بیدلیل عذرخواهی کرده است، زیرا برخی بهدنبال مقصر میگشتند.
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، بهتازگی در مصاحبهای درباره یکی از بزرگترین پشیمانیهای دوران حرفهای خود صحبت کرد. او در برنامه زنده پادکست Acquired، گفت متا مرتکب «اشتباهی ۲۰ ساله» شده است. بهزعم او، فیسبوک بیدلیل عذرخواهیهای زیادی کرده است؛ زیرا بعضیها فقط دنبال مقصر میگردند.
به گزارش دیجیاتو، براساس گزارش تککرانچ، در جریان پخش زنده پادکست Acquired در سانفرانسیسکو، مارک زاکربرگ درباره اشتباه ۲۰ ساله خود گفت که متا مسئولیت مسائلی را پذیرفت که مقصر آنها نبود. مدیرعامل ۴۰ ساله متا میگوید: «یکی از چیزهایی که درباره گذشته به آن رجوع میکنم و بابتش پشیمانم، فکر کنم این است که ما نظرات دیگران را درباره بعضی از چیزهایی که آنها تصور میکردند به اشتباه انجام دادهایم، یا مسئولش هستیم، پذیرفتیم، درحالیکه واقعاً فکر نمیکنم چنین بوده باشیم.»
متا بارها با انتقادهای مختلفی مواجه شده است؛ ازجمله نقش فیسبوک در دامنزدن به نسلکشی در میانمار، انتشار اطلاعات نادرست، تأثیر بر نتیجه انتخابات ریاستجمهوری آمریکا در دورههای قبل و ایجاد بستری برای نشر محتواهای مضر و آسیبزدن به سلامت روان خردسالان. مارک زاکربرگ نیز چندین بار در کنگره شهادت داده و عذرخواهی کرده است.
مارک زاکربرگ در مصاحبه خود تیشرتی به تن داشت که خودش طراحی کرده و روی آن به یونانی نوشته شده است: «یادگیری از طریق رنج»
او درباره مسائل مختلفی که متا و فیسبوک در این سالها با آنها دستوپنجه نرم کرده، میگوید: «در مشکلات سیاسی… گاهی افرادی هستند که با حسن نیت کار میکنند و مشکلی را تشخیص میدهند و میخواهند چیزی برطرف شود و افرادی نیز وجود دارند که فقط بهدنبال مقصرند.»
او ادامه داد: «راستش، فکر میکنم باید درمورد اینکه در کدامیک از چیزهایی که واقعاً احساس میکردیم در آن نقش داشتهایم و در مواردی نقشی نداشتهایم، محکمتر و شفافتر میبودیم... فکر میکنم قضاوتهای نادرست سیاسی اشتباهی ۲۰ ساله بوده است.»
به نظر میرسد این اظهارنظرهای مبهم زاکربرگ خطاب به منتقدانی است که فیسبوک را بهخاطر نقش آن در پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات سال ۲۰۱۶ مقصر میدانند. در آن سال، شرکتی به نام کمبریج آنالیتیکا از دادههای کاربران فیسبوک استفاده کرد تا به پیروزی ترامپ کمک کند.
زاکربرگ گفت متا راهکارهایی برای بازسازی تصویر برند خود دارد. او افزود: «من فکر میکنم ۱۰ سال دیگر طول میکشد تا بتوانیم این چرخه را کامل طی کنیم و برندمان به جایگاهی بازگردد که شاید اگر از ابتدا آن را خراب نمیکردم، میتوانست به آن برسد.»