برند سانگ یانگ (SsangYong) به تازگی از نسل جدید شاسی بلند اکتیون با نام سانگ یانگ تورس با ظاهری متفاوت و امکانات بالا رونمایی کرده است.
شرکت نام آشنای سانگ یانگ از نسل جدید شاسی بلند محبوب اکتیون با الهام از سبک طراحی سانگ یانگ تورس و آپشنهای جذاب در کره جنوبی رونمایی کرد.
به گزارش گجت نیوز، شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی که در حال حاضر تحت عنوان کی جی موبیلیتی (KG Mobility) در بازار جهانی شناخته میشود، در گذشته با ارائه محصولاتی از جمله شاسی بلند نه چندان زیبای اکتیون در بازار ایران حضوری فعال داشت. حال برند سانگ یانگ (SsangYong) به تازگی از نسل جدید شاسی بلند اکتیون با ظاهری شبیه به محصول وارداتی جدید این شرکت به بازار کشورمان با نام سانگ یانگ تورس با ظاهری متفاوت و امکانات بالا رونمایی کرده است.
Ssangyong Actyon یک شاسیبلند کامپکت با طراحی نه چندان جذاب و زیبا و در عین حال موفق بود که بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید میشد و در نسل آخر خود به بازار کشورمان نیز راه پیدا کرد. حال این شرکت که اکنون تحت عنوان کی جی موبیلیتی شناخته میشود، نسل جدید اکتیون را در کره جنوبی رونمایی کرده است. اکتیون جدید یک شاسیبلند کوپه توصیف شده و بر اساس مدل تورس و با الهام از رنجروور ولار طراحی و ساخته شده است.
این خودرو به سبب بهره گیری از جلوپنجره کوچک، گلگیرهای برآمده، رینگهای ۲۰ اینچی و ظاهری خشن و اسپرت به یکی از موفقترین محصولات گروه خودروسازی کی جی موبیلیتی تبدیل شده است. با این حال چراغهای LED متفاوت، سپرهای جدید و شیب بیشتر شیشه عقب تفاوتهای مشهودی را با تورس رقم زدهاند.
ابعاد این کراساوور در طول، عرض و ارتفاع ۴۷۴۰، ۱۹۲۰ و ۱۶۸۰ میلیمتر و فاصله بین محور آن ۲۶۸۰ میلیمتر است. در مقابل ابعاد تورس در طول، عرض و ارتفاع بهترتیب ۴۷۰۰، ۱۸۹۰ و ۱۷۲۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۸۰ میلیمتر است. در نتیجه ابعاد اکتیون جدید از تورس نیز بیشتر خواهد بود. همچنین اکتیون با صندوق ۶۶۸ لیتری، فضای بار زیادی را هم ارائه میکند که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۵۶۸ لیتر افزایش خواهد یافت. این ارقام در تورس ۸۳۹ لیتر است که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، به بالای ۱۶۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
در بخش فنی این خودرو از پیشرانه یک ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI بهره میبرد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مجموع این توان از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود. اکتیون میتواند قوای محرکه تمام الکتریکی تورس EVX را هم قرض بگیرد هرچند که فعلاً سانگ یانگ در این رابطه چیزی نگفته است.
سیستم تعلیق سانگ یانگ اکتیون در محور جلو مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است. سیستم تعلیق نرم و پایدار این خودرو، امکان کنترل و هدایت مطلوب خودرو را در انواع مسیرها فراهم میآورد و به راننده اطمینان خاطر میدهد که خودرو در هر شرایط جادهای پایدار و قابل کنترل خواهد بود.
از مجموع آپشنهای این خودرو میتوان به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تودوزی چرمی با تریم جیر در رنگهای مشکی، قرمز و یا تریم دورنگ شتری و بژ همراه با تزئینات فیبر کربنی یا چوبی، نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ، غربیلک فرمان D شکل، شارژر وایرلس گوشی هوشمند، تنظیم حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و نرمال، صندلیهای برقی جلو مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیگ دوگانه، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی بههمراه اتوهلد، سیستم پایش باد لاستیکها، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، ۶ عدد کیسه هوای ایمنی، سیستم کمکی انحراف از خطوط (LCW)، سیستم کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم ضد واژگونی (ARP)، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، دستیار حفظ حرکت بین خطوط (LKA)، رادار هشدار تغییر لاین (LCA) و ترمز اضطراری خودکار (AEB) اشاره کرد.
این خودرو در کره با قیمتی بین ۳۳.۹۵ تا ۳۶.۴۹ میلیون وون معادل ۲۴ هزار و ۸۰۰ دلار تا ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش میرسد. اکتیون جدید تا پایان سال جاری راهی بازارهای صادراتی هم خواهد شد.