در اوایل دهه ۷۰ بحث انتقال پادگانها به خارج از شهر مطرح شد. برخی از پادگانها از جمله قلعهمرغی از پایتخت خارج و تبدیل به پارک ولایت شد. برای خروج پادگان ۰۶ (در شمال شرق تهران با مساحت ۵۲ هکتار) هم توافقاتی بین شهرداری و ارتش صورت گرفته است.
در حالی که رئیس شورای شهر تهران انتقاداتی به ساختوسازها در پادگان ۰۶ دارد، معاون شهردار تهران میگوید که «قانونی کارها در حال انجام است.»
به گزارش فارس، درهای پادگان ۰۶ به روی مدیران شهری بسته است و مدتهاست که ساختوسازهای غیرمجاز در این مکان صورت میگیرد» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران میگوید. در عین حال معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حمیدرضا صارمی میگوید که مسوولان برای ساختوساز در پادگان تا پایان سفتکاری «بخشنامهای از وزارت راه دارند» و تا یک ماه آینده پروانه ساختمانی صادر میشود.
در اوایل دهه ۷۰ بحث انتقال پادگانها به خارج از شهر مطرح شد. برخی از پادگانها از جمله قلعهمرغی از پایتخت خارج و تبدیل به پارک ولایت شد. برای خروج پادگان ۰۶ (در شمال شرق تهران با مساحت ۵۲ هکتار) هم توافقاتی بین شهرداری و ارتش صورت گرفته است.
در ۳۰ درصد پادگان ساختوساز و سرانههای خدماتی ایجاد و در الباقی آن یک پارک به اندازه پارک ملت ساخته میشود. مدیران شهری میگویند که «به محض صدور پروانه زمین را تحویل گرفته» و مردم میتوانند از همان ابتدا از این پارک حدوداً ۳۵ هکتاری، استفاده کنند.
علاوه بر خروج پادگانها از شهر، باید ۲۵ رسته شغلی از جمله کفاشان، طلاسازها و ... بر اساس مصوبه شورا از تهران خارج شوند و تاکنون این امر به درستی صورت نگرفته است.
کارشناس مسایل ترافیکی رضا نیازمند میگوید که ساختوساز در داخل پادگان «باعث افزایش جمعیت و ترافیک میشود» و معابر پاسداران کشش این موضوع را ندارند. کارشناس مسایل شهری سوده حیدریان با بیان اینکه با خروج پادگانها سرانه فضاهای سبز، اجتماعی، خدماتی و... افزایش مییابد، میگوید که این اقدامات «یک محرک توسعه است» و باعث افزایش کیفیت زندگی میشود.
به گفته کارشناسان، زمینهایی مشابه پادگان ۰۶ با یک برنامهریزی مناسب ضامن توسعه شهر هستند و باید اوقات فراغت مناسبی در این محوطه برای مردم ایجاد کرد. همچنین پروژه باید پیوست ترافیکی داشته باشد تا به شریانهای ارتباطی فشار وارد نشود و مردم بتوانند به راحتی تردد کنند.