«میگویند چرا تعداد خرید هواپیما را به صورت شفاف اعلام نمیکنند پاسخ این است که کدام فرماندهی شب علمیات نقشه علمیات را فاش میکند؟ اگر خریدها را اعلام کنیم در دشمن خریدهای بعدی را ردیابی میکند. در سنوات قبل به دلیل تحریمها و رفتار غیر حرفهای واسطهها برخی از خریدهای لو رفت و امکان ورود آن به کشور امکانپذیر نبود، اما این موضوعات را هم پیگیری کردیم که نمونه آن برگشت فلایت چک دوم بود.»
محمد محمدیبخش اظهار داشت: میگویند چرا تعداد خرید هواپیما را به صورت شفاف اعلام نمیکنند، پاسخ این است که کدام فرماندهی شب علمیات نقشه علمیات را فاش میکند؟ اگر خریدها را اعلام کنیم دشمن خریدهای بعدی را ردیابی میکند.
به گزارش ایلنا، وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از مجموع هواپیما و بالگرد که وارد کشور شده به طور تفکیک چند هواپیما وارد شد، گفت: از ١٠١ فروند انواع هواپیما و بالگرد وارد کشور شده ٧١ فروند هواپیمای مسافری بوده که تعدادی آن هواپیمای ایرباس ٣۴٠ و بخشی بویینگ ٧٣٧ فروند بوده و همچنین امبراییر و سی آره جی و هواپیماهای زیر ٢٠ سرنشین وارد کشور شده که این میزان ورود هواپیما سر و صدای رسانههای خارجی را درآوردهاست که چرا در شرایط تحریمی ایران توانسته هواپیما خریداری کند.
وی تاکید کرد: این میزان خرید هواپیما در وضعیتی بوده که دشمن حتی برای ورود یک پیچ هواپیما به ایران برنامه ریزی کرده تا اجازه خرید را ندهد، میگویند چرا تعداد خرید هواپیما را به صورت شفاف اعلام نمیکنند پاسخ این است که کدام فرماندهی شب علمیات نقشه علمیات را فاش میکند؟ اگر خریدها را اعلام کنیم در دشمن خریدهای بعدی را ردیابی میکند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به این سوال، مبنی بر ماجرای هواپیماهایی که پول آن را پرداخت کردیم، اما وارد کشور نشدند، گفت: در ٣٣ ماه گذشته دولت سیزدهم هیچ موردی نبود که پول هواپیمایی را پرداخته باشیم، اما هواپیما نیامده باشد، اما در سنوات قبل به دلیل تحریمها و رفتار غیر حرفهای واسطهها برخی از خریدهای لو رفت و امکان ورود آن به کشور امکانپذیر نبود، اما این موضوعات را هم پیگیری کردیم که نمونه آن برگشت فلایت چک دوم بود.