عکسهایی از پشت صحنه فیلم به یادگار مانده، رضا داودنژاد را در حالی که پدرش او را کارگردانی میکند یا در صحنهای دیگر در آغوش مرحوم فریماه فرجامی است میبینیم.
سال ۱۳۶۵، علیرضا داوودنژاد، پدر رضا، فیلم «بی پناه» را ساخت. بعد از توقیف اولین فیلمی که پس از انقلاب ساخت به نام «قدغن» (۱۳۵۷) و بعد از شکست تجاری دو فیلم بعدیاش، «جایزه» (۱۳۶۱) و «خانه عنکبوت» (۱۳۶۲)، ساخت فیلمی خانوادگی با موضع اعتیاد را کلید زد که جبران ناکامیهای پیشینش باشد و اگر نه در نظر منتقدان، ولی در گیشه به موفقیت برسد.
به گزارش خبرفوری، در ابتدا قرار بود فخری خوروش و افسانه بایگان و محمدرضا داوودنژاد، برادر علیرضا و عموی رضا، در فیلم بازی کنند که به دلیل فوت خواهر برادران داوودنژاد، محمدرضا جایش را به مصطفی طاری داد و پری امیرحمزه و فریماه فرجامی جایگزین خوروش و بایگان شدند.
در عکسهایی که از پشت صحنه فیلم به یادگار مانده، رضا داودنژاد را در حالی که پدرش او را کارگردانی میکند یا در صحنهای دیگر در آغوش مرحوم فریماه فرجامی است میبینیم.
در جلد دوم کتاب «تاریخ سینمای ایران ۱۳۶۹ ـــ ۱۳۵۸»، فیلم فروشی خوبی داشت، اما تقریبا اغلب نقدها منفی بودند. محتوای شعاری و موسیقی پرهیاهو و منقلبکننده فیلم که بیشتر روی اشک گرفتن از مخاطب تمرکز کرده بود، مهمترین ضعفهای مورد اشاره در نقدها بودند.
با این حال، کامبیز کاهه، در نقدی با دیدگاهی متفاوت، بازی رضا داوودنژاد کودک را ستود و درباره آن نوشت: «بازی ستودنی رضا داوودنژاد نیز فروغی است که در کویر فیلم رفتهرفته ناپدید میشود.»