لونا GRE در بازار چین با دو نوع دیفرانسیل حاضر است؛ اما مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتهاند تا اولین تاکسی برقی خود را به صورت تک دیفرانسیل وارد کنند.
لونا GRE محصول جدید وارداتی ایران خودرو قرار است به زودی در ناوگان تاکسیرانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش اکو ایران، وزارت صمت در دوره جدید مدیریت خود به دنبال این است تا شبکه حمل و نقل عمومی درون شهری را به سمت استفاده از خودروهای برقی سوق دهد در این راستا ایران خودروییها نیز دست به کار شده تا در تامین تاکسیهای برقی مشارکت کنند.
لونا GRE محصول جدید وارداتی ایران خودرو قرار است به زودی در ناوگان تاکسیرانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
این محصول چینی در حال حاضر تنها برای استفاده در خطوط تاکسیرانی شهری توسط ایران خودروییها وارد شده و آبیهای جاده مخصوص قصدی برای عرضه آن به متقاضیان عادی ندارند.
لونا GRE در بازار چین با دو نوع دیفرانسیل حاضر است. اما مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتهاند تا اولین تاکسی برقی خود را به صورت تک دیفرانسیل وارد کنند.
اخبار شنیده حکایت از آن دارد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص برنامههایی برای داخلی سازی این محصول برقی نیز در برنامههای خود دارد.
بررسی مشخصات لونا GRE نشان میدهد این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۱۰ اسب بخار بهره میبرد. این موتور همچنین گشتاوری ۲۲۵ نیوتن متری تولید میکند. باطری به کار رفته در این خودرو ۴۴ کیلوواتی است. این تاکسی برقی با یک بار شارژ امکان پیمودن ۴۰۰ کیلومتر را دارد. چنانچه باطری این خودرو به طور کامل شارژ شود و در شارژ آن از یک شارژر معمولی استفاده شود حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد.
دوربین پارک عقب، سامانه نظارت بر فشار تایرها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور نور، امکان ورود بدون کلید و همچنین استارت زدن بدون کلید را میتوان از امکانات اولین تاکسی برقی ایران خودرو قلمداد کرد.
حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر است و شتاب صفر تا ۱۰۰ لونا GRE حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد.
آن طور که به نظر میرسد ایران خودروییها برای حضور در بازار واردات تاکسیهای برقی روی شبکه گسترده خدمات پس از فروش خود حساب ویژهای باز کرده است.