چندین کارمند متا در اپلیکیشن پیامرسانی ناشناس «بلایند»، اعلام کردند قادر نیستند وارد سیستمهای کاری داخلی خود شوند که باعث شده این طور تصور کنند که شاید اخراج شده اند. بعضی از ابزارهای حرفهای متا مانند اَد منیجر، متا ادمین سنتر و فروشگاه فیسبوک و اینستاگرام هم دچار قطعی و اختلال شدند.
شرکت متا علت اختلال ۲ ساعته فیسبوک و اینستاگرام در روز سه شنبه را یک مسئله فنی اعلام کرد که اکنون حل شده است.
به گزارش ایسنا، این اختلال از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه به وقت کرانه شرقی آمریکا آغاز شد و بسیاری از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند از حساب فیسبوک و اینستاگرام خود خارج شده اند و قادر به ورود به آن نیستند.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این اختلال، اعلام کرد این شورا، اوضاع را زیر نظر دارد و در مقطع فعلی، از هیچ گونه فعالیت سایبری مخربی مطلع نیست.
وب سایت رصد قطعی داون دتکتور اعلام کرد در اوج این اختلال، بیش از ۵۰۰ هزار گزارش اختلال برای فیسبوک و حدود ۹۲ هزار گزارش برای اینستاگرام ثبت شد.
اندی استون، سخنگوی شرکت متا در پستی در ایکس بدون توضیح درباره این مسئله، گفت: ما مشکل را برای همه حل کردیم. شرکت متا که با سقوط ۱.۲ درصدی ارزش سهام خود در معاملات سه شنبه بعدازظهر روبرو شد، جزئیات بیشتری درباره مشکل فنی ارائه نکرد.
این شرکت حدود ۳.۱۹ میلیارد کاربر فعال روزانه در میان خانواده اپلیکیشنهای خود دارد که شامل واتساپ و تردز هم میشود. ظاهرا رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن برای واتساپ تجاری هم با مشکلاتی روبرو شده بود. با این حال اطلاعات وب سایت داون دتکتور از منابع مختلف شامل گزارشهای کاربران، نشان داد اختلال واتساپ و تردز، بسیار کمتر بود.
چندین کارمند متا در اپلیکیشن پیامرسانی ناشناس «بلایند»، اعلام کردند قادر نیستند وارد سیستمهای کاری داخلی خود شوند که باعث شده این طور تصور کنند که شاید اخراج شده اند. بعضی از ابزارهای حرفهای متا مانند اَد منیجر، متا ادمین سنتر و فروشگاه فیسبوک و اینستاگرام هم دچار اختلال شدند.
بر اساس گزارش رویترز، این اختلال به یکی از ترندهای ایکس یا همان توییتر سابق تبدیل شد که خود پس از خریداری شدن توسط ایلان ماسک، بارها با اختلال روبرو شده است.