بررسیهای میدانی حاکی از این است که مردم امسال نسبت به سال قبل علاقه کمتری به حراجهای آخر سال نشان دادهاند.
افزایش قیمت اقلام معیشتی تمایل مردم برای خرید دیگر کالاها و نو نوار شدن در آستانه سال جدید را کاهش داده است.
به گزارش دنیای اقتصاد، بررسیهای میدانی حاکی از این است که مردم امسال نسبت به سال قبل علاقه کمتری به حراجهای آخر سال نشان دادهاند.
در همین رابطه یک فروشنده لباس گفت: بیش از دو هفته است که حراج آخر سال آغاز شده، اما استقبال چندانی از قیمتها نشده است.
به گفته او با وجود اینکه بخشی از مردم عیدی خود را دریافت کردهاند، اما هنوز برای خرید مراجعه نکردهاند. این در حالی است که سال قبل و از اوایل بهمن خریدهای حراجی شروع میشد. این وضعیت در حالی است که بسیاری از فروشندهها اجارههای نجومی پرداخت میکنند، اما تا این لحظه خبری از ازدحام خرید نیست.
به نظر میرسد افزایش قیمت کالاهای اساسی، اقلام خوراکی و پروتئینی شرایطی را فراهم آورده که طی آن نیازهای معیشتی در اولویت سبد خرید خانوادهها قرار دارند.