این میدان به «میدان صنعت» شهرت داشت و از اوایل دهه ۷۰، بعداز آنکه «جمعیت در شهرک غرب» با بهرهبرداری از ساختمانهای مسکونی ۴ طبقه ساخته شده توسط تعاونیهای مسکن وزارتخانهها، افزایش پیدا کرد، احداث شد.
میدان ۲۵ ساله شهرک غرب در منطقه ۲ تهران، بخاطر آنچه «تدبیر ترافیکی» عنوان شده، تخریب شد.
به گزارش دنیای اقتصاد، این میدان به «میدان صنعت» شهرت داشت و از اوایل دهه ۷۰، بعداز آنکه «جمعیت در شهرک غرب» با بهرهبرداری از ساختمانهای مسکونی ۴ طبقه ساخته شده توسط تعاونیهای مسکن وزارتخانهها، افزایش پیدا کرد، احداث شد.
قبل از این میدان، اینجا به صورت «چهارراه دارای چراغ قرمز» بود.
مدیران ترافیکی شهر تهران تصور میکنند، با تخریب میدان شهرک غرب و «کوچکتر کردن قطر میدان»، مشکل ترافیک ورودی به شهرک و بالعکس، حل میشود!
اما کارشناسان ترافیکی معتقدند، «بار ورود صبحگاهی و بخصوص شبانگاهی خودرو از اتوبان شیخفضلا… نوری به شهرک غرب» به قدری حجیم و سنگین است که با «مقداری کوچکسازی میدان صنعت»، این معضل حل نخواهد شد.
به ویژه آنکه، عرض خیابان فرحزاد که بعداز میدان صنعت شروع میشود، «همان خواهد ماند که الان است»!
از طرف دیگر، مسیر شمال به جنوب منتهی به میدان شهرک غرب (از سمت سعادتآباد)، نیز عصرها و شبها شاهد بار سنگین خودروهای به قصد خرج از شهرکغرب است که این نیز با «کمی کوچکشدن میدان»، تغییری نخواهد کرد.
در پایتختهای مدرن، به همین راحتی، «میدانهای شهر» را برای «پهنتر کردن مسیر خودروها»، تخریب نمیکنند.
در تهران، همچنان «شهروندان پیاده» در اولویت چندم (شاید هم آخر)، تصمیمات شهری هستند.
در شمال میدان صنعت شهرک غرب، یک ایستگاه متروی پراستفاده وجود دارد و متروسواران به محض خروج از ایستگاه، «در لا به لای خودروهای سبک و سنگین»، سرگردان میشوند.