طراحی الهام گرفته از گودزیلا به سال ۲۰۰۱ برمی گردد که بر اساس آن کانسپت Skyline GT-R رونمایی شد.
در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن که اکتبر گذشته برگزار شد، نیسان از چشم انداز یک خودروی نسل آینده پرده برداشت.
به گزارش موتور ۱، این Hyper Force تماشایی با طراحی دیوانه وار خود و وعده ۱۳۴۱ اسب بخار، چشمها را به سمت خود در توکیو خیره کرد.
این ابر خودرو دارای موتورهای جلو و عقب، ویل درایو کامل، درهای پروانهای و لوگوی پیکسلی GT-R بود.
مدیر طراحی این شرکت اعلام کرده که این کانسپت چشمنواز تا سال ۲۰۳۰ به یک مدل تولیدی تبدیل و عرضه میشود.
جیووانی آروبا در گفتگو با اتوکار، از این Hyper Force به عنوان «رویایی جسورانه، اما ملموس برای رسیدن به پایان دهه فعلی» یاد کرد.
او میگوید: شکل ها، تناسب و ایستایی بر اساس فانتزی محض نخواهد بود.
در مورد بازخوردهای دریافتی نیسان پس از رونمایی از این کانسپت، نظرات متفاوتی وجود داشت. برخی پیشنهاد کردند که ابرخودروی بعدی باید دارای موتور احتراقی باشد، در حالی که برخی دیگر به یک سیستم تمام الکتریکی واکنش «کاملا مثبت» نشان دادند.
پیش از این، ایوان اسپینوزا، مدیر محصولات جهانی نیسان، فاش کرده بود که این کانسپت قبل از آنکه با باتریهای حالت جامد عرضه شود، در حد یک GT-R الکتریکی باقی خواهد ماند.
در حالی که این Hyper Force دو موتوره بود، اسپینوزا احتمال نصب موتور سوم یا حتی چهارم را در نسخه R ۳۶ رد نکرد. او حتی اجمالا به نوعی موتور اشاره کرد که از یک باتری کوچکتر با هدف کاهش وزن بهره میبرد.
نیسان قبلاً گفته است که یک خودروی برقی با باتریهای حالت جامد در سال ۲۰۲۸ عرضه میشود.
این شرکت متعهد شده است که این خودرو چگالی انرژی دو برابری و سرعت شارژ سهگانه در مقایسه با باتریهای لیتیوم یونی داشته باشد.