bato-adv
از باورها تا واقعیت؛

مقصر خشکسالی شناخته شد؟

مقصر خشکسالی شناخته شد؟
وقتی یک بلای طبیعی در نقطه‌ای از جهان شکل می‌گیرد، بلافاصله برخی آن را به هارپ مرتبط می‌کنند. اخیرا نیز در ایران، کاهش ‌ نزولات آسمانی و همچنین تشکیل‌نشدن ابرهای باران‌زا را به موضوع هارپ ارتباط داده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۰ دی ۱۴۰۲

هارپ چیست؟

هارپ، برنامه تحقیقاتی شفق فعال با فرکانس بالا (HAARP)، یک مرکز علمی برای مطالعه یونوسفر (بالاترین لایه جو زمین)، واقع در نزدیکی گاکنا، آلاسکا است. ابزار اصلی و ابزار تحقیقاتی یونوسفر، ارائه‌ای از ۱۸۰آنتن رادیویی است که در مساحتی به وسعت ۰.۱۳کیلومترمربع گسترانیده شده است. یونوسفر خارجی‌ترین لایه جو زمین است که از حدود ۵۰ کیلومتری بالای سطح زمین شروع می‌شود و حاوی اتم‌ها و مولکول‌هایی است که توسط نور فرابنفش خورشید یونیزه می‌شوند؛ یعنی الکترون خود را از دست می‌دهند و دارای بار مثبت می‌شوند. هارپ یک برنامه تحقیقاتی بود که از سال۱۹۹۳تا ۲۰۱۴توسط ارتش ایالات متحده انجام شد. این نکته که چنین برنامه تحقیقاتی‌ای به ارتش سپرده شد، خود شک و شبهه‌هایی را ایجاد کرد. با این حال، هدف این برنامه، مطالعه یونوسفر بود.

پایان کار

درماه مه۲۰۱۴، اعلام شد که برنامه هارپ تعطیل خواهد شد. درحالی‌که آزمایش‌ها در تابستان ۲۰۱۴ به پایان رسید، تعطیلی کامل و برچیدن تأسیسات حداقل تاماه مه ۲۰۱۵به تعویق افتاد. در اواسط اوت۲۰۱۵، کنترل تاسیسات و تجهیزات این برنامه به دانشگاه آلاسکا فیربنکس واگذار شد که این تسهیلات را براساس پرداخت به ازای استفاده، در اختیار محققان قرار می‌دهد.

تئوری توطئه

باوجود اهداف علمی این برنامه، موضوع تئوری توطئه نیز بار‌ها و بار‌ها مطرح شده است؛ ادعایی که می‌گوید، از هارپ برای دستکاری آب و هوا، کنترل ذهن و سایر اهداف پلید استفاده می‌شود. با این حال، این ادعا‌ها به‌طور گسترده توسط دانشمندان و متخصصان این حوزه رد شده است. جامعه علمی اعلام کرده است که هارپ قادر به ایجاد بلایای طبیعی، کنترل ذهن‌ها یا برقراری ارتباط با بیگانگان نیست. شواهد علمی از این ایده حمایت می‌کند که هارپ یک برنامه تحقیقاتی قانونی با اهداف علمی بود. تحقیقات آن به درک ما از یونوسفر کمک کرده است که پیامد‌هایی برای طیف وسیعی از زمینه‌های علمی و فناوری ازجمله ارتباطات، ناوبری و آب و هوای فضا دارد.

مبحث مورد علاقه مردم جهان

هارپ از زمان مطرح‌شدن به یکی از محبوب‌ترین سوژه‌ها در جهان تبدیل شد. تجهیزات هارپ در سال۲۰۰۴در بازی ویدئویی X-Men Legends هم بود. عنوان قسمت یازدهم فصل نخست مجموعه تلویزیونی «هفت روز»، «حمله هارپ» بود که در ۲۷ژانویه۱۹۹۹پخش شد. همچنین این فناوری به‌طور خلاصه در داستان بازی Project Zomboid هم آمده است؛ یک بازی درباره زامبی‌ها.

یافته‌های کلیدی

یکی از یافته‌های کلیدی تحقیقات هارپ، کشف پدیده‌ای به نام «گرمایش یونوسفر» بود. این موضوع پیامد‌هایی برای درک ما از سیستم آب و هوای زمین داشت، زیرا یونوسفر در تنظیم جریان انرژی بین زمین و فضا نقش دارد.

مقصر خشکسالی شناخته شد؟

منبع:همشهری آنلاین

  1. مرگ پرندگان در پی پرتاب‌های اسپیس ایکس!
  2. لوگوی جدید جگوار: نماد خودروسازی بریتانیا را نابود کردید!
  3. چرا پلوتون دیگر یک سیاره نیست؟
  4. دانشمندان فرمولی هوشمندانه برای حیات کشف کرده‌اند!
  5. دستگاه هوشمند جدید اپل زندگی در خانه را به کلی تغییر خواهد داد
  6. کدام گوشی آیفون بهترین گزینه برای خرید در سال ۱۴۰۳ است؟
bato-adv
غلام مم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
عامل اصلی خشکسالی سدسازی های بی رویه و مسئولین نالایق کشور است .مجلس هم که نداریم دلشون بحال ایران و مردم ایران بسوزد همگی گوش به فرمان حکومت هستن و بفکر خودشون هستن .دلیل مذهبیش اینه که حاکم بر مملکت به مردم ظلم میکند فساد وفقر رواج داده دزدی و اختلاس و قتل و غارت رواج داده اینا باعث نباریدن باران است .
گنجویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اینها همه مشتی دروغ برای اینکه اذهان ما را نسبت به کشور و مسئولین بدبین و ما از کشورمون بدمان بیاید اگه اینگونه هست پس چرا رودهای فرانسه خشک شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خوشحال شدم این حرفها را خودتون قبول دارین بی خیال ما
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
دولت بجای حل مشکل غزه وسوریه مشکلات خشکسالی راحل کند چرا امسال ی قطره باران استان فارس ندارد
رمحمودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
هرچه درمورد هارپ وازاین‌قبیل‌چیزها
دوروغه‌ایا‌شماها‌فکر‌میکنید‌دورایرانو
دیوار‌کشیدن‌فقط‌یک‌درازارومیه‌گذاشتن‌
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۱۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
غرب آب و هوا را دستکاری می کند از شروع جنگ اوکراین در اروپای غربی برف نباریده است و دما هوا بین ۶ تا ۱۳ درجه بالای صفر بوده خود این دما در زمستان عجیب نیست . چرا در کشورهایی مثل هلند بلژیک شمال آلمان انگلستان فرانسه که زمستان های سرد داشت در این دک سال سرما زیر صفر ندارند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ایه الله ها که خود را نماینده خدا میدانن وساطتی بکنن برف و باران بیاد .
علم الهدی و صدیقی و احمد خاتمی که ارتباط نزدیک داررن همتی بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اصولا کسی به ضرر خودش کار نمیکنه!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سرزمینی که حاکمان آن برمردمش ظلم وستم کنند برف وباران نمی بارد بقیه فرمایشات را تعطیل کنید خودتان اگه اعتقاد به دینتان دارید مطالعه بفرماید قرآن را روایت ها وفرمایشات امامان شیعه را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تنها پاسخ درست همینه
ظلم و ستم رحمت خدارو میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
جفنگ نگو بابا. چرا آمریکا پر بارشه؟ چرا اسرائیل بارون داره چرا انگلیس خبیث.... نکنه اونا عادل تشریف دارن؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کاملا درسته .میگن خدا از حق خودش میگذره ولی از حق مردم ن ..تو کشور های آمریکا و اروپا شاید حقوق و حدود الهی کمتر رعایت بشه ولی انسان ها حقوق یکدیگر رو رعایت میکنن .رانت و فساد و دزدی و دست تو جیب ملتشون نمیکنن...ووقتی ک حاکمان فاسد و ظالم در راس حکومت باشن برکت و رحمت از اون سرزمین می‌ره ..خودتون ببینید حق و حقوق خود ما رو تو این مملکت نمیدن ولی واسه حق خدا ک خودش گفته می‌بخشم ما رو بزور ب خط میکنن..
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
حداقل برای مردمان خودشون عادلن مثل ایران آنقدر فقر و بی عدالتی نیست
المیرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
کسی این حرف رو میزنه که شکمش از مال حرام پره همیشه کسایی ناراضی هستند که مال و منال زیادی به جیب زدند و همه چی رو گردن حکومت میندارن
گنجویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اول باید ظلم را تشخیص داد و مطمئن شد بعد اظهار نظر کنیم نه اینکه چون همسایه گفته من هم بگم
ناشناس
Sweden
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
عامل خشک سالی دشمن است یعنی آمریکا کانادا استرالیا اس و غیره خخخ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
شاید هم کار منافقین و معاندین هست ...
گنجویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
عامل خود ما هستیم از بس گناه میکنیم آنها هم به موقع خدا خدمتشون میرسه و قبلا هم رسیده شما سالی رو سراغ دارین که توی همون آمریکا سیل و آتش سوزی گسترده و طوفان نداشته باشند کمی مطالعه هم خوبه
اسرائیل هم الان ۷۰ ساله که تشکیل شده و با آن همه تشویقت تونسته ۷ میلون مهاجر جمع کنه و دیواری هم دور خودش کشیده و یک زندان درست کرده که ساکنین اون حتی یک شب راحت بر بالین نمیگذارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
شما که ادعاتون میشه . میشه یه دلیل بفرمایید که دقیقا چرا بین مرز ایران و ترکیه با فاصله یک خط یک طرف برف و اونطرف خشک خشک .
یکم تحقیق کنیید . همین الان تصاویرش وجود داره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چون روي دانه هاي برف سيستم هدايت خودكار نصب شده و بهشون برنامه دادند تا وارد مرز ايران نشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
یه جاهایی در مسیر شمال و بین استان های شمالی و تهران و سمنان هست که یک وجه کوه سبز است و وجه دیگر آن هیچ گونه درخت و سبزی ندارد! دلیلش کاملا علمی و طبیعی هست و ربطی به تخیلات و هذیان گویی که می شود ندارد.
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
از کجا معلوم این تصاویر واقعی باشه
ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
این همه بولدوزر داریم تانک داریم لودر داریم .اما. هر چه قدر ابرهارو میکشیم طرف خودمون بازهم لامصب ترکیه یدونه پوف میکنه ابرها میره طرف اونا. بعدش اونجا کلا برف میباره. احساس میکنم دستگاه های سنگین هم دوگانه سوز شدن زورشون نمیرسه ابرهارو بکشن طرف ایران.
کلیجدک
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا بی راهه می روید در جامعه ای که حاکمان آن فاسد و ظالم و ریا کار باشند در آن جامعه خشکسالی بوجود می آید
خدا پرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
احسنت کاملا درسته.... 2نفری که منفی دادن خیلی عجیبه برام
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این موضوع در روایان و شبکه های دینی هم آمده است و می شه گفت 80 درصدش برای همین موضوع است و بقیه هم به عدم رعایت همسایه و هم نوعان توسط مردم که در این چند سال با توجه به سیاست های دولت شدت هم گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مقر سیستم هارپ در آلاسکا باید توسط موشک های اتمی دوربرد جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گیرد تا آمریکا ابر های آسمان ایران را به سرقت نبرد .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
موافقت میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حضرت علی خطاب به خوارج کاش شما احمقها را نمی‌شناختم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
با نقطه زن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
من موندم به تو (+) بدهم یا (-)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کار دشمنه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تعداد نظرات افراد بی سواد و غیر آگاه و دهن بین های غربگرا بیشتر از دیگران چاپ شده واقعا منتشر کننده دنبال چیست آیا وضع آب و هوا با این خالی بندی ها درست میشود .علت اصلی را مخفی و انتشار اخباز جعلی نمی تواند وضعیت را تغییر دهد فقط یه عده غربگرای بی وجدان داخلی دنیال سوژه آب گل آلود خود هستند وجالبتر اینکه یه عده بی سواد را با خود هم عقیده کرده اند فقط وفقط خود انسانها با بی برنامه برداشت بی رویه از منابع زیر زمینی و تولید محصولات مثل هندوانه و بدست آوردن دلارهای عربهای بادیه نشین و بکار بردن این همه موتور وماشین باعث نا سالم شدن هوا میشود در کل با تولید گازهای منو اکسید کربن باعث برهم خوردن نظم طبیعت میشود .
ناشناس
United States of America
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آره جون عمت یه مش دزد وفاسدریخته تو مملکت خدا حالش به هم میخوره ازاین ادم
یه بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یعنی آدم فضاییها میخان حمله کنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بهتره افراد سفینه فضایی اینتر پرایز رو بگیم برگردن و از زمین دفاع کنن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هارپ همان آخونی است که فقط عربی خوانده ولی تو همه چیز اقتصاد سیاست اشتغال همه و همه بعنوان یک دانشمند مسلم و مجرب ورود می‌کنه اگر هم کسی اعتراض کرد مرتد میشه
حقجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هارپ تویی بدبخت منافق که کارت مزدوری و وطنفروشیه این آخوند که میگی اولاً مفسر قرآنه و در هر زمینه‌ای سواد و تخصص دارند ثانیاً یک نفر از این معترضین که محکوم به ارتداد شده و اعدام شدند را اگه مردی و شرف داری نام ببر!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بدبختیش اینه که همون عربیش رو هم بلد نیست.
مجید ازکهنوج
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
به نظرمن حقوق بشر سازمان ملل .نظام مهندسی وناظر .حراست وحفاظت وووووو همش کشکه .فقط پول رابطه وزور حرف اول رو کیزمه
ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
برادر ها چرا دعوا میکنید . اینجا داریم بخاطر آبو هوا صحبت میکنیم .چرا همدیگر رو تهدید میکنید .حقجو برادر عزیز به اعصابت مثلت باش.
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حدیث داریم که در سرزمینی که دروغ وفساد زیاد شود در آنجا خشک سالی میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فقط حدیث هم نیست قرآن هم هست: ظهر الفساد فی البحر و البر بما کسبت ایدی الناس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
با این این حساب کتاب ما داریم تو زندگی وقت اضافه رو میگذرونیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
حدیث هم داریم که میگه: مردم به دین حکاکمانشون هستند، از ماست که بر ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یعنی دیگه بی‌حجابی در خشکسالی اثری نداره؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اشتباهات گذشته در سد سازی غیر اصولی و کارشناسی و انتقال اب به کویر و خشکاندن طبیعت شهرهای پر اب و دست بردن در طبیعت و نداشتن مدیریت اینها باعث خشکسالی هست برای پنهان کردن اصل مسئله توجه ما را به هارپ جلب میکنند تا گمراه شویم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خودتون خسته این مطالب نکنید در ایران تولید بنزین و گازوییل نامرغوب و سمی و غیر استاندارد باعث آلودگی تمام شهرها بخصوص شهرهای بزرگتر شده است اینها برای اینکه جوابگو اینهمه ماشین باشند روزانه با تولید بنزین نامرغوب میلیون لیتر و تزریق آن به آسمان شهرها باعث این آلودگی سمی ما شده‌اند.
یک مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خداوند نعمتش خود را به قوم ظالم نمی دهد این را تمام مسئولان می دانند اما نمی خواهند اقرار کنند و لذا دنبال بهانه می گردند ! ظلم فقط خوردن مال حرام و...... نیست آن پست و مقامی که به یک نالایق داده شده هم ظلم بزرگی است
ایرانی
Netherlands
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگرهارپ تکنولوژی صلح آمیزاست ومقاصدواهداف علمی داردپس چرادردست ارتش آمریکاست؟
نخیراین توجیهات قابل قبول نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چرا راهسازی و سد سازی و ساختمان سازی و نفت و پتروشیمی و جنگلها دست سپاهه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
نویسنده این مقاله برای منحرف کردن اذهان عمدا خواسته سوء ظن به مسئله هارپ کن شود وایران دنبال آن نرود
همت
Korea (Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ما تو کشوری زندگی می‌کنیم که هیچ عدالتی د. هیچ ارگانی وجود نداره انتظار بارش چی؟
المیرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
آدم های احمقی چون تو برای مسائل علمی هم دنبال مقصر هستند و اون هم جمهوری اسلامی میشه مقصر
از بس که تو همه چی جمهوری اسلامی مقصره دیگه کارتون لوس شده و از حد اعتدال باور خارج شده
هدف از این صحبت ها ایجاد تفکر منفی در اذهان عمومی هست وگرنه همه کارشناس هواشناسی نبودند
مادر ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آخه در مورد چیزی که علمش نداریم چی بگین زمان شاه بورسیه نخبه ها به خارج از کشور و رسیدن به جوانان ایرانی علم پیشرفت می کرد و از دنیا با خبر می شدیم حالا با بورسیه کردن بچه های بی عرضه وزیر وزرا برای خوش گذرانی در غرب نه علم پیشرفت می کنه و باری از دوش مردم برداشته می شه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مسوولان بی کفایت و فاسد همیشه که خراب میکنن میندازن گردن دشمن
امیر رنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سلام خواهشن همه مشکلات به گردن مسولان نندازیم همه مسولان فاسد نیست شما باید بخدا جواب دهید سیستم هارپ واقعی هست واطراف ایران اسرائیل باکمک چندتا کشور بیشرف اینکارو کرده وان ترکیه با خوی ۲۰دقیقه فاصله هست اونجا ۲متر برف اومده ولی خوی وتبریز هیچی این تاثیرات سیستم هارپ هستش که دشمنان این مرزبوم قسم خوردن مردمو ایران به زانو دربیارن اردوغان ۳سال پیش گفت که اینده جنگ اب هستش ۵۸۰سد توکشورش زده راه اب بسته به کشورهای عراق وایران که دراینده نفت بگیره اب بده بعدش گفت به شوخی گفتم الان داره عملی میشه سیستم هارپ واقعی هستش همه چی نندازیم گردن مسولین اول خودمون درست کنیم بد به دیگران تهمت افترا بگیم
مش خوبیار.
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خوب حالا مقصر کی بود. بارون چی شدنتیجه چی شد بارون میزنه نمیزنه. اینطور که ازمطلب معلوم یک چیزی هست که خودتون هم اطلاع داریدولی کاری ازشما ساخته نیست. به شرطی همون دشمنی که دست کم میگرفتید کاره خودش کرده شما اطلاع نداشتید.
ایران وطنم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به زودی سلطان خشکسالی رو هم میگیرن و اعدام میکنن.
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
فکرکنم اختلاس مسئولین باآه مردم بیچاره بیشترباعث بروز این بلایا میشود همیشه قدیمی های خدابیارزمان میگفتن مردم که به هم ظلم بکنن ورحم نکنن موردلعن ونفرین خداوندقرارمیگیرد ونعمت ازآن منطقه میرود
بنز
United States of America
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آیا رشد منفی جمعیت هم به هارت مربوطه. خواهشاً از شرکت دانش بنیان x بخواهید یه تحقیق کامل در این باره انجام دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کاهش رشد جمعیت ناشی از رشد عقلانیت مردم است.
بنز
United States of America
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آیا رشد منفی جمعیت هم به هارت مربوطه. خواهشاً از شرکت دانش بنیان x بخواهید یه تحقیق کامل در این باره انجام دهند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
می‌تونه پدیده فیلترینگ در ایران هم باعث تغییر آب هوایی و خشکسالی در ایران باشه الان تمام مملکت زیر پرتوهای فیلترینگ به سر می‌برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
باعت باران نباریدن ابرها مقصر آقای اصغری سخنگو هواشناسی هس اگر دوتا تازیانه به ابرها بزنه حساب دستشون میاد که اینجا کجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اعتراف میکنن که از آمریکا و اسراییل خط میگیرن و عامل استکبار هستند
محمد
United States of America
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خوب چرا دریاچه وان هر روز پر آب تر می شود ولی دریاچه ارومیه خشگ می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ظلم حاکمان دلیل اصلی است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
پدیده های طبیعی دقیقا سر مرز ایران رخ میده؟ تشعشعات کیهانی دقیقا سر مرز توافقی کشور رخ میده؟ ظن توطئه دارای دلیل محکم هست ولی پاسخ‌ها فقط شده جمع‌آوری مقالات علمی که بنده هم میتونم چندتاشو ردیف کنم. کلی گویی آسونه لطفا بگید چرا این واقعه دقیقا سر مرز توافقی دو کشور رخ داده؟ عارضه طبیعی مهمی هم که اختلاف بندازه نیست
حسن کچل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
این نشد دلیل به قول اصلان در آرایشگاه زیبا حرف باید منطق داشته باشه شما دارید ملت رو سر میدونید اصل قضیه رو بگید خیال مردم رو راحت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هر آدم معمولی به این امر واقف است ایران پیشرو در آلودگی محیط زیست جهان است و بدون تعهد آدرس سر کاری ندهین
اشک
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هارپ نه منه؟؟
اردشیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خواهشا چرند نگو اگر محققی تحقیقت به فنا هست اگر تازه کاری برو دنبال کار دیگه ای .کلا هارپ برای تغیرات اب و هوایی ساخته شده جابجایی ابرها و دمای محیط حالا تو میخوای بگی خیلی حالیته
اردشیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خواهشا چرند نگو اگر محققی تحقیقت به فنا هست اگر تازه کاری برو دنبال کار دیگه ای .کلا هارپ برای تغیرات اب و هوایی ساخته شده جابجایی ابرها و دمای محیط حالا تو میخوای بگی خیلی حالیته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
من میدونم مقصر اصلی خشکسالی ایران تقصیر آمریکا اسرائیل اونا دعا میکنن برف وباران نیاد آخه به قول شما اونا کافرند مسلمون نیستن نه عزیزمن بخاطر اینکه مسولین کشور از بس دزدی وفساد میکنن حق بچه یتیم وفقیر را میدان خدا فهرش گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
واقعا حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدین اب وهوارو باهارپ کنترل میکنن تا ایران درگیر خشکسالی کنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یعنی امریکاییها برای کار خاص و مهلک ازین سلاح علمی( هارپ) استفاده نمیکنند، ؟ اصلا واسه چی امریکاییها میلیاردها دلار خرج درزمینه علمی کردند،؟ قطعا اهداف شومی داشتند و دارند، اصلا این پروژه به اصطلاح علمی چه عوایدی برا آمریکا داشته و چه نتیجه ای داشته!؟ آیا نتیجه اش اعلام شده؟ و چرا به ارتش سپردند؟ مگه آمریکا موارداستفاده رو افشا میکنه؟ ببینید: هم ارومیه خشک شده و هم دریای خزر داره خشک میشه و قطعا عللی داره که اسراییلی ها و آمریکاییها پشت این قضیه هستند و باید به هوش باشیم.
نگین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یعنی چی یعنی دیگه بارون نمیاد کی اینکارو کرده هارپ که آدم نیست اینکارو کنه یکی این دستگاه رو کنترل میکنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اون بلا مسولین هستند که برسرمردم نازل شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
احتمالا فساد وفقر ودزدی ودروغ مسئولین که باعث خشکیالی نیست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آره داداشا ایران رادارند الشرق غرب وجنوب وشمال میخشکانندولاغیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
من نمیدونم با این همه مجتهد و آیت الله و نمیدونم نائب بر حق و حجت خدا بر زمین و این همه حوزه و .... که هیچ کس را برتر از خود نمیدونن ، تشریف بیارن نماز باران بخوانن ما هم پشت سرشون هستیم ...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تو که راست میگی
مگه ماهواره و .....وسایل دیگه نیست .....خودتی
با سیستم هارپ فرکانس مورد نظر تقویت میشه فرستاده میشه با این آنتنهای تجمیع شده .لایه یونیسفر شکافته میشه .وانرژی خورشید در پشت لایه یونیسفر شلیک میشه همچون سلاح گرم
شیطان بزرگ آمریکاست
اناانزلناهُ ماءً به قدرهِ
تو قرآن هست آمده
آنهای که در راس آمریکا هستند
بخیل هستند چون دین شون ......
مجید محاوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
نه هارپ نه مریخیها وقتی وعدها در قران کریم و احادیث امامان اطهار ع هست که حاکمان دروغگو و ربا خواری و فساد مسئولین و فقر و ظلم و جور باشد ان بلاد رنگ برکت و بارنهای نعمت را نمیبینان بعد انتقال اب به جاهای دیگه کویری خشک کردن تالبها مانند هورالعظیم و دریاچه ارومیه و رودخانها باعث جذب ابر و باران میشود ازمایش ساده وقتی دو قطره اب یا مه نزدیک هم باشن همدیگر را جذب میکنان ان زمان جلگه خوزستان در همچین فصلهای مه الود و ابر ساز بود تالاب هور العظیم مرطوب ولی برای حضرات چینها راجت نفت استخراج گنان آه جونان بیکار و مجرد که دارن به سن بالا میرسن وووووو
ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اینکه‌خیلی‌وقته‌روشن‌شده‌بود‌علت‌خشکسالی
گفته‌بودند‌که‌کار‌امریکاس
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خودتی
فرود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
با توجه ارتباط وسیع ملت‌های جهان با هم امکان پنهان کردن هیچ موضوعی در دنیا به صورت صد در صد وجود نخواهد داشت اما راه حل سانسور وجود دارد و آن هم پنهان کاری نیست بلکه ارائه اطلاعاتی بالا با مخلوطی از دروغ و درست است که مردم ندانند که حرف درست چه است،هارپ قطعا وجود داره و زلزله و همین خشکسالی هم از عواقبش و ما هم هنوز نمی تونیم کاری کنیم چون برف ما رفته عربستان
بازنشسته
United States of America
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ایران خودرو چهار طرف شرکت توپ میزنه که ماشین های نو کثیف نشه هر ابری تهران بیاد چهارتا شلیک میشه همه شرکت میداند
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هارپ همون چیزی بود که زلزله ده ریشتری تو ژاپن ایجاد کرد وبعد انداختن به قضا و قدر
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سلام من با همین اطلاعات کمم اطمینان و یقین دارم که کشورهای متخاصم ایران در تغییر آب و هوایی و خشکسالی های ایران دست دارند اما اثبات آن به سادگی ممکن نیست ودر جنگ جهانی دوم هم از ایده زمین دشمن را گل آلود کن و نجنگ استفاده کردن و با بارش های فراوان و بی موقع نیروهای دشمن را در زمین گل آلود بدام انداختن و حالا هم همینطوره اما کسی نیست که بتواند اثبات کند و یا کاسه ای زیر نیم کاسه هست . وگرنه چرا کشورهای ضعیف تر از ایران . بتوانند ابرها را بارور کنند اما ایران با این همه دانشمند درجه یک نمی تواند احتمالا این مورد هم مانند مسئله خودرو سازی کشور است که فقط دو تا کارخانه دولتی پشت آن هستند و میدان را به دیگران واگذار نمی کنند.
تا خودروهای ارزان‌تر با کیفیت درجه یک که نمونه اش در جهان نباشد بسازند . اکر همینطور پیش برود پیش بینی می کنم که در چندسال آینده ایران تبدیل به کشوری صحرایی و کویری مانند عربستان خواهد شد. لطفا بجنبید تا دیر نشده .
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
درایران فقط هوای آلوده بیشتراز حد مجاز وگرم شدن لایه های بالایی جووسوخت بنزین نامناسب.بقیه همش چرت وپرته.ایران را با توقف ماشینهای بنزینی نجات دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
این بحث نقطه و خط صفر مرزی، که برف درست در خط سمت ایران نیست، چه توجیهی دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اره دیگه اینم کاره دشمنه
بهروز
Netherlands
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
رسانه هاهیچگونه اطلاعاتی درمورد عدم بارش یادلایل منطقی وعلمی آن به جامعه نمیدهند درصورتیکه یک اتفاق غیرمرتبط باکشور بارهاوبارها به تصویرمیکشند مانمیدانیم آیااین رسانه هامیلیاردهامیلیارد بودجه ازکشوردریافت میکنندفقط به جامعه القاکنندکه اسراییل چه غلطی کرد حماس چه غلطی کرد ربطش به زندگی نابسامان مردن چیه کسی نمیداند مانمیدانیم آیالبنان ،یمن ،فلسطین و....چه نفعی به زندگی چندصباح مادارد که این همه برنامه تهیه وبه خوردماایرانیان میدهند مثلا یهودیان اگرکرانه باختری رابگیرندنسل ماایرانیان ازروی زمین برچیده میشودعمرماراتباه کردن بااین سیاستهای غلطی که درپیش گرفتن هشت سال باعراق ومزدوران جنگیدیم این همه گفتیم عراق میادناموس وخاکمون میگیرد آخرسردودستی هردوراتسلیم کردن خیانت پشت خیانت به این مردم میشه وهمه رسانه هاهم شریک این خیانت کشوردرحال ازبین رفتن هست وموضوعات غیرمرتبط به خوردجامعه میدهید راست میگید درمورد هارپ وشایعات کارشناسان زبده واهل فن بیارید به ملت اطلاعات درست بدهند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هارپ چرت وپرتی بیش نیست،فکرتان را مشغول این فناوری ساده نکنید،چون قدرت چنین اقداماتی را ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
پس سونومی هایی که درایالات امریکا می اید خودش بشر خودش می آورد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اسرائیل میگوید کارهای کرده ایم ایران از ان بی خبر است شاید یکی از کارهایش تغبیر اب وهوا باشد
شکارچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خب‌حالاتقصیر‌کی‌بوده‌‌آخرشم‌نفهمیدیم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اسرائیل خر کیه. ما از اسرائیل بدتریم
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگه فیلم هموطنی که تو هواپیما ازمرز پربرف ترکیه ومرزخشک و بی آبوعلف ایران رو گرفته بودیمدیدی،اینجورجفنگیاتی نمی بافتی دوست عزیزامروزه عصرعصراطلاعات ودانش وآگاهیه،مرد اون زمانی که با یه آبنبات چوبی یاشکلات میشدسروته قضیه رو هم آورد،وکلی دروغ دغل ببافی،بهتره بجای سرهم کردن این چرندیات بری کمی مطالعه کنی ببینی دوروبرت چی میگذره سرتواززیرلحاف بیارییرون
محمد امامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
صد درصد داره استفاده میشه در مرزهای آذربایجان غربی برای بهره‌برداری از دریاچه ارومیه و در حوزه نفتی دشت آزادگان چون حفاری‌ها در مناطق باتلاقی هورالعظیم صورت می گیرد و باران کار دکل های حفاری که بیشتر اجاره ای هستند را مختل می کند و باعث شده جنوب غربی و شمال غربی خشکسالی غیر عادی داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آخه این شد دلیل عدم بارش تو همش از هارپ نوشتی!
محمد
Spain
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
انعام.آیه.۱۰۳چشمها‌اورانمی‌بینندولی‌اوهمه‌......چشمهارامیبیند....به‌این‌کلمات‌‌خوب‌دقت‌کنید(درزیرنوربرق‌باشند‌فرار میکنن د)(درتاریکی‌باشندمی‌مانند)درموردابرها....می‌باشد‌این‌نوشته‌هایم
مرادی۹
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ازاینکه از عزیزان فارس من از نشر واقعیتهای کشور بعضا طفره میروند بایستی مدیران گذشته وحال به دوموضووع معترف باشند
۱ _ اشتباه درمبحث تحدید جمعیت
۲_ ناترازی سوخت بنزین از ناکارآمدی وعدم تولید خودروهای باپایه گازی وفساد درخودروسازان وعدم واردات خودروهای برقی است
ضمنا مشکل کم آبی وخشکسالی کشور با طرحهای کم اثر وکوتاه مدت بر طرف نمیشود لذا پیشنهاد می شود برای سیراب شدن ایران بزرگ وبدون چشم داشت ، بی نتیجه به حکومت طالبان، و با زدن تک بزرگ به آنها با اقدام عملی برای جلوگیری از خشکیدن دریای خزر و نیز امکان توسعه حمل ونقل دریایی بین خلیج فارس ودریای خزر، خبرمسرت بخش پیگیری طرح احداث ایرانرود را به ملت بدهند . ضمنا از همه دلسوزان ووطندوستان ایران وایرانی تمنا دارم ازطرح ابر پروژه احداث ایرانرود ازخلیج فارس به خزر برای تمدن سازی نوین ایرانیان farsnews.ir/my/c/219241 لطفا حمایت بفرمایند ‌
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خب الان که می‌دونید خشکسالی هست و ربطی به هارپ نداره . این چند سال اخیر چه کار کردید و چه کار میکنید و خواهید کرد . هم شمال دریا هست هم جنوب . باید من بگم چه کار کنید . یا میزارید کار از کار بگذره
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خشکسالی به خاطربیکفایتی مسئولین هست چطورعربستان برف مییادایران خشک شده درواقع دارن ایرانوخشک میکنند
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اخه عربستان تا کسی حرف بزنه ا اعتراص کنه سرشو قطع ودستو پاشو مبره ودر چاه میاندازد
ناشناس
Iraq
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
۴۵ساله میگیم مرگ بر امریکا،،،اخرش سرخودمون اومد
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
پس میشه از هارپ استفاده کرد پس بعید نیست اما ترکیه می تواند ابر ها را بارور کند وبدوشد پس خبرهای هست اما مهمتر از همه ظلم حاکم ناعدالتی قاضی نیز بدتر ازهارپ و ترکیه است
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مقصران خشکسالی ایران مجریان سندهای صهیونیستی از زمان رفسنجانی تا امروز یعنی ۲۰۳۰‌ هستند
ممدشون
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
پارازیت ماهواره ها رو کمتر کنید بارون هم میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خداونددرقران میفرمایدمابه ابرفرمان میدهیم درکجاوچگونه ببارد..خشکسالی درایران دلایل دیگری داردوقتی تمام اراضی دیم مردم توسط منابع طبیعی ملی اعلام وغصب شده است ودلایل مشابه دیگر..انوقت مردمی که بقول دولتمردان عیال دولت محسوب میشوندحالادولت اهل وعیال گرسنه اش راسیرکند...اقای مسئول بدان اقتصادومسائل مربوطه درحکومت اسلامی بافرمولهای لیبرال سرمایه داری به سامان نخواهدرسید..توبه کنیدومسیرتان رااصلاح کنیدوبیش ازاین مردم رابه رنج نیفکنیدوخدارابه خشم نیاوریدجلوگیری اززمین خواری با غصب اراضی دیم درمناطق روستایی ومرزی به که ارزش یک هکتارش به کمترازیک میلیون تومان است امکانپذیرنیست..پایتان راازگلوی مردم برداریدودماوندومناوندرابایک چوب نرانیدازخشم خدابترسید..اینجابایددولت مشوقهایی بمردم بدهدکه روی این خاک بمانند...نه اینکه ریشه ی مردم راازین خاک بکند...میفهمید...خدایاتوشاهدباش من گفتم ...هرچندصدایم به جایی نمیرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگرحقیقتا رسانه ایدوخودراخادم نظام اسلامی ومردم محروم میدانیدپیامم رابگوش مسئولین برسانیدنفس مردم درمنطقه ی مابه شماره افتاده..میتوانم درست ودقیق برایتان توضیح دهم که ظلمی که بما توسط منابع طبیعی به بهانه ی یک قانون شده کم ازظلمی که توسط اسرائیل به فلسطین شده نیست..به دادمردم برسید..به کجاپناه برده وبه چه کسی شکایت بریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تو ایران عمدا دریاچه ارومیه رو خشک کردید که لیتیوم استخراج کنید و ابر ها رو با دکل ها و تولید گاز متان و پارازیت و هزاران کوفت دیگه نایود میکنید و فکر میکنید ملت مثل خودتون احمق و نفهم و گوز مغزن ؟!!
کص خواهر و مادر باعث و بانیش .
شما ایران رو نابود کردید و هنوزم دست بر نمیدارید
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فرارو دلیل اینکه این پیام با اینهمه الفاظ رکیک منتشر کردی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
دمت گرم چقدر به فحشت خندیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بلا هستش نه هارپ.ظلم .ریا .دروغ حاکمان.اختلاس.خیانت مسئولان.بی بند باری.دزدی مسئولان. بی رحمی مردم نسبت به یکدیگر.
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
از نظر علمی نگاه کنیم مقصر اصلی دولت هست که برنامه ای برای خشکی دریاچه ها و نابودی جنگل ها و ....نداره و تمام برنامه هاش و بودجه اش صرف بیحجابی شده از نظر دینی نگاه کنیم وجود حاکمان ظالم و ستمگر باعث خشکسالی هست چه دینی و چه علمی مقصر دولته
ایرانی وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خشک سالی تار موی زنهاست ولی دردهای میلیاردی حلال هست نه دیگه گوز هم مردم حصابتون نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حالا چرا آسمان ایران رو جر دادن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سریعتر طرح ایرانرود رو اجرایی کنید و به دریاچه ارومیه متصل کنید تا رطوبت هوا بیشتر بشه و ابرها فراری نشن
محمد کوهکن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
عامل خشکسالی فیلتر و پدیده امواج اختلال در راهداری و فرکانس های مختل کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
الان یعنی شما با این مقاله آبکی پروژه هارپ و اهداف اون کلا ماست مالی کردی رفت آفرین آفرین
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
علت خشکسالی در ایران امواج هارپ و روسری شل شده خانم‌هاست.البته بیشتر روسری.
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
باشه شما راست میگین
اکبر اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سو مدیریت افراد بیسواد و پرادعا اصلی ترین عامل وضعیت موجود است
بجای داستان سرایی بفکر چاره باشید
امیر رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
این خیلی سادگی هست که فکر کنیم که غرب هر آنچه از تکنولوژی را که بدست آورده بیاد در معرض دید دنیا قرار بده و دنیا را از آن مطلع کند
من به شخصه این خشکسالی را غیر طبیعی می دانم و احتمال وجود توطئه را از ذهن دور نمی دانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
وجود مسولین بی کفایت خوش یک تو طئه بزرگ علیه مردم ایرانه
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
درحکومت بیسوادا دروغگویی و توجیه تنهایکی ازابزارهابرای سرپوش گذاشتن روی ویرانه کردن کشورازهرحیث میباشد، انکارواقعیت باعث حل مشکل نمی‌شود ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بیشتر تئوری دانشمندان ه
بهتره از ابتدای پاییز با توانایی های داخلی بیشتر وضعیت ابرها بررسی بشه .
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
نگارنده محترم ایا شما این موصوع را رد می کنید؟؟؟ اگه اینجور نیست چرا تمام جهان امروزه برف ۳الی ۴ متری دارن .حتی در گرمترین جای دنیا مثل عربستان ولی ما نداریم ؟. پس در طبیعی جواب داده . وجای شک نیست .
در کنترل افکار و ذهن هم جواب داده . چرا نزدیک به بیست ساله که یه ریس جمهور خوب ویا یک اقتصاد دان نتونسته تورمی را که افغانستان ملا مکتبی کنترل کرده ولی ما نتونستیم ؟.
در موصوع سوم هم حتما به نتایجی رسیدن که فعلا من وتو نمی دونیم .
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
نگارنده محترم ایا شما این موصوع را رد می کنید؟؟؟ اگه اینجور نیست چرا تمام جهان امروزه برف ۳الی ۴ متری دارن .حتی در گرمترین جای دنیا مثل عربستان ولی ما نداریم ؟. پس در طبیعی جواب داده . وجای شک نیست .
در کنترل افکار و ذهن هم جواب داده . چرا نزدیک به بیست ساله که یه ریس جمهور خوب ویا یک اقتصاد دان نتونسته تورمی را که افغانستان ملا مکتبی کنترل کرده ولی ما نتونستیم ؟.
در موصوع سوم هم حتما به نتایجی رسیدن که فعلا من وتو نمی دونیم .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بااین چرت وپرت ها که گفتین هنوز بارش ندیدیم در حالیکه مرز ترکیه ۳متر برف هست باغها مون خشک شد دریاچه ارومیه خشک شد
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا مردم رو با تیتر اشتباه گول میزنید، الان به گفته ی خودتون« مقصر خوشکسالی» چی شد؟
من ونیم من
Germany
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا ایران برای کاری که بیگانگان مسئله علمی جنایتی بنام هارپ کاری نمی کند عدم بارش برف وباران ویا تاثیر روی سیستم عصبی افراد ویا ....عکس‌العمل. تلاش علمی ایران را می طلبد ...وگر مکان سرسبز ما به کویر وبدتراز آن نفت درمقابل آب می شود ....این مهم از بمب هسته بدتر است آیا مقام رهبری این موضوع را می داند
من ونیم من
Germany
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا ایران برای کاری که بیگانگان مسئله علمی جنایتی بنام هارپ کاری نمی کند عدم بارش برف وباران ویا تاثیر روی سیستم عصبی افراد ویا ....عکس‌العمل. تلاش علمی ایران را می طلبد ...وگر مکان سرسبز ما به کویر وبدتراز آن نفت درمقابل آب می شود ....این مهم از بمب هسته بدتر است آیا مقام رهبری این موضوع را می داند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
این بار به خشکسالی هم مالیات ببندین!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بعید هم نیست.
من شنیدم برای تنفس هر ایرانی یعنی برای هر دم و بازدم 1 ریال مالیات قراره بگیرن البته هنوز در مجلس داره چکش کاری میشه
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هرخبرگزاری اگه اسم توطئه دشمنان که اهرمن الشمسه رو بذاره توهم!، نتیجه میگیریم خود اون خبرگزاری هم احیانا مشکوک میزنه و احتمالا یا سخنگوی همون نها باید باشه یا حداقل بهونه علاقمند باشه!، سوال اینجاست چرا این پدیده هارپ اگر صرفا علمی است چرا به ارتش آمریکا سپرده بوده اند. آقای سایت فرارو، مردم چندسالی که دشمنان وسخنگویان آنان را بیشتر شناخته اند و به درست بودن توطئه پی برده اند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
احیا اورمیه بمرحله بی بازگشت رسیده تا دیروز برای گشودن سدها مردم التماس می‌کردند و بعدازاین بعلت افزایش گرما براثر انعکاس سطح بیابان شده دریاچه بارانی نخاهدبارید که مردم دست بدعا برا باران شوند و هزینه سنگین آبرسانی از دریاهای جنوب و شمال را باید بجان بخرند ؛دست دشمنان و نادانان بدتر از دوشمن مریزاد بخاطر لیتیم باجان و سلامتی پانزده میلیون انسان بازی بدی آغاز کرده اند اگر هدف پول بود منطقه پتانسیل میلیونها گردشگر را داشت ودارد
یاسوج
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
شما کی راست گفتید که این بار دومش باشه اگه مردم این فکرها را میکنن علتش اعمال شماهاست از بس دروغ گفتید مردم به شما اعتماد ندارن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
باسلام قبلاهم گفتم پروژه یونوسفرزمین بر بارندگی واب وهواتاثیرداردازنظرعلمی ثابت شده
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
باقر هوا یاقیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اینی که منفی داده به چی منفی داده؟
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آنقدردروغ شنیده ایم که حرفتان را کسی باورهای کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اینم کاردشمنه!
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
امواجی روی ایران فرستاده میشه نشانه‌های این امواج
سردردها ،فشار خون ،سکتهای بی سابقه مردم ایران هست، وناراحتی های کبدی و... اینها کار دشمنان ماست
شکرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
این سازه که خودش پنجاه سانت برف زیرش خوابیده
کمتر جفنگ بزارید لطفا
اصغر روحناهی اقدم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
موضوع خشکسالی دکل های چینی هستند که برای برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه به کارگذاشته شده‌اند به لطف رسانه های اجتماعی همه مردم می‌بینند وهمه می‌دونن از کجا میخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نمیشه لزوما به اونا نسبت داد وگرنه بارشهای غرب و شمال کشور هم انجام نمیشد! البته ممکنه تاثیر داشته باشه.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اقاپویابراساس کدام مدرک مستندعلمی این کامنتی ک گذاشتی وادعای وجودلیتنیوم دردریاچه ارومیه رو کردی؟ظمنا اگه بگی ک تحصیلات چقدره؟وتخصصت چیه؟ بفرماتا ازمعلومات علمیت بهره ببریم وکامنتت رولایک کنیم
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مقصر اصلی تعقیر اقلیم خود انسان و زیاده خواهیش میباشد که توقع بيش از حد از توان طبیعت محیط زیست دارد اگر استفاده از سوخت‌های فسیلی و مواد پلاستیکی و نفتی و تولید گرمای زیاد و گاز مونوکسیدکربن تا حد ممکن کم نشود در آینده‌ای نه چندان دور کره زمین غیر قابل زندگی می‌شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حرفه شما کاملا درسته اما چرا فقط این استفاده از سوخت فسیلی و گرم شدن زمین روی ایران تاثیر گذاشته بقیه کشورها چرا نزولات اسمانی رو دریافت میکنن به ما رسید آسمون خشک میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
پس اگر اینطور هست چرا ترکیه بارش انقدر عالیه اونم با فاصله چند کیلومتری با مرز اونجا سوخت فسیلی استفاده نمیکنن؟!!!
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کره زمین نه ایران وافغانستان
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ما باید با خرید ونصب دستگاه ابر ساز تو نوار غربی کشور استفاده کنیم تا مشکل باران بر طرف شود
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آفرین، این موضوع تا حالا به ذهن کسی نرسیده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چنین دستگاهی وجود نداره! اگه بود خود کشورهای اروپایی حرف از خشکسال نمیزدن و همه مشکلات بیبارشی حل میشد!
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بنام خدا
با سلام
چرا غربی !؟ چرا شرقی نباشه
این دستگاه ها در شمال و جنوب کشور که بهتر کار می کنند
کشور گوزو
United States of America
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بیایین دسته جمعی بگوزییم به سمت آسمان شاید ابری بوجود آید بارانی شروع به باریدن بکند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
و البته باید اختلاص دزدی ها جیب مردم و زدنها زورگویی ها دروغگویی ها و ...هم باعث شده
علی ایمنی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این خبر بطور کامل بی ارزش است این علم امواج رادییویی وتاثیر آن بر جو و مغز ومخلوقات هارپ آلاسگا وروسیه و ناتو مربوط میشود به 1990میلادی.به اخبار آن تاریخ مراجعه کنید.
پاشا آذربایجانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
از زمانی که خاتمی و احمدی نژاد تکنولوژی بارورسازی ابرها را از روسیه خرید و در استان یزد مستقر ساختند کارشناسان نابلد ایرانی تمامی ابرهایی که از طرف ترکیه به ایران وارد میشوند را بارور می کنند تا ببرند ابرها در فلات کویر ایران ببارد از آن زمان ایران دچار خشکسالی شده اینو همه می دانند دیگه لازم نیست داستان هارپ و یا هزاران ناغل دیگه به مردم تعریف کنید مردم آگاه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
با این حرفای دروغ میخواهند بی مدیریتی شان را لاپوشانی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ولی حتما یه چیزی هست که توی نوار مرزی ایران و ترکیه با فاصله دویست متری اون طرف چندین متر برف باریده و این طرف کاملا خشک هست،بی دلیل نیست که ابر های بارش زا به ایران که میرسند یا دور می‌زنند یا محو میشن
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کلا مسولان ما در ابتدای ورود یک مورد خاص، بنا‌ را بر انکار میگذارند.. در بدو ورود کرونا دائما میگفتند چیز خاصی نیست، آنفلوآنزا است و... الان هم با وجود پدیده هارپ مخالفت میکنند! شاید فهم هارپ جهت دستکاری باردار شدن ابرها برای رشته های دیگر سخت باشد! اما برای رشته های برق الکترونیک کاملا محرز است که با پدیده هارپ به راحتی میتوان الکترونهای ابرها را به هم زد و از باردار شدن آنها جلوگیری کرد. همانطور که در باردار شدن ابرها جهت بارش اقداماتی انجام میگیرد، در باردار نشدن ابرهای یک منطقه یا مکان خاص نیز اقداماتی را میتوان انجام داد.. متاسفانه خسارات شدیدی به محیط زیست وارد خواهد شد اگر که ادامه دار باشد.‌. اما اگر این شرایط موقتا جهت استخراج لیتیوم از ارومیه باشد (به دلیل نباریدن و پر نشدن دریاچه) باید هر چه سریعتر برطرف شود..
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دوستان توجه کنید زدن بی رویه چاهای اب .زدن سدهای ابی و استفاده از موادی همچون مازوت و....باعث این پدیدها شده چرا در شهرهایی مثل اذربایجان و کردستان و...که صنعتی نیستند بارش ها خوب هست ولی اراک نه چون مازوت سوزی گنده زده به اب و هوا
مردم
Germany
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اینای که گفتی فقط برای اروم کردن اذهان عمومیه. این پروژه هنوز هم دنبال میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تریلی تریلی دریاچه ارومیه داره به توبره کشیده میشه فیلماش درامده بازهم میگید نواره نوارکه پا نداره سال ۵۷ اظهاری به شاه میگفت خالیبندا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فقط هارپ را تبرئه کردی، مقصر را معرفی نکردی،، مقصر مسولان دروغگو و خیانتکارو ظالم به مردم هستند،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مردم چشمها ی خودرا به واقعیت بستن ما تحریم آب و هوایی هستیم حالا بگردید دنبال مقصر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مقصر اصلي مردم هستند و بس
وریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
می گم پورفسور " امین میرزائی " نظری ندارن ؟!
نگرانشون شدم :)
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مال بی حجابیه
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هرز گاهی یه دروغی پیدا می‌کنید که سر مردم گرم باشه واقعا شیطان را درس میدین
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مسکل حجاب است حجاب
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هارپ در ایران همان استفاده بیش از نیاز و اصراف منابع گاز است هیچ جای دنیا مثل ایران گاز گسترش نیافته و اصراف نمی شود . هارد لوله بخاری های ما است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هارپ راست یا دروغ باشه .اما یک هارد قوی می دانید چیست . ظلم وستم و‌دروغ وبدفولب مردم نسبت به همدیگر و‌مسئولان نسبت به مردم هست . متاسفانه دولت انقلابی هم دروغگو وطالم می باشد . خلاصه بگویم مقصر کم بارانی ضعیف سس دن ایمان و گناه هست که علت اصلی گناه و ضعف ایمان مردم مسئولان و خصوصا محلی و دولت انقلابی هست . اگر اینها درست عمل کنند. آمریکای ظالم و اسراییل وترکیه هیچ غلطی نمی توانند کنند.مقصر مسئولان هستندکه سبب شده آند حتی در طول این دوسه سال ایمان مردم بسیار ضعیفتر شود. من ظلم وستم و‌پارتی بازی را متاسفانه در دولت انقلابی بسیار دیده ام . اینها از هارو بدتر هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مقصر خشکسالی باران است که نمی بارد
الله بنده سه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مرگ بر آمریکا
فتحعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چنین مشکلاتی در بیشتر کشورها وجود دارد و دخالت بشر در جریانات طبیعی بر شدت آنها می افزاید. تفاوت این مساله در ایران و دیگر کشورها این است که ایران به جای علاقه داشتن به سرنوشت ملت خودش به سرنوشت اعرابی علاقمند است که از هزاران سال پیش تاکنون به خاک و مال و جان و ناموس ایران و ایرانی تجاوز و تعرض کرده اند؛ ما بعد از ۵۳ سال دوران انقلابی هنوز مشکل نان و تخم مرغ و تحصیل و ... داریم و در کل دنیا حتی یک متحد واقعی هم نداریم!
محمدرضا
Malaysia
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دلیلش نخواندن نماز باران و عدم شرکت در انتخابات است
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
باید سالیانه در هر استان دومیلیارد درخت بکاریم بازسازی طبیعت تا مثل ترکیه که درخت از کشور ما بیشتر بارونه برف می‌بارد تا در کشور ما هم بارون برف ببارد تا دیرنشده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
امام رضا(ع):وقتی حاکمان دروغ بگویند،باران از آسمان نمیبارد
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سلام خسته نباشید دو موردتاثیر دارداولاستفاده نادرست از صنعت در کشورومورد دینی یعنی بی عدالتی اجتماعی وظلم و فساد( .نداشتن تقوا که الان میشه رعایت حق تقدم)
ناشناس
Germany
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مقصر فقط آمریکا و اسرائیله
امیره
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ای خدا لعنتتون کنه ولا زبان همه رو بستن و کنترل همه دستشونه
فیروزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
پس مسولین ما چکاره‌اند با چنگ‌ودندان کرسی را بچسبند
Aa
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حالا هارپ هست یا نه
چه فرقی میکنه؟!
درهر صورت چیزی که بارها و به کرّات قطعیتش اثبات شدست اینه شما توان و دانش مدیریت و مدیریت بحران رو ندارید. انتقادپذیر هم نیستید. دودستی هم چسبیدید به سرمایه های ملی و عمر و جان مردم و علی الظاهر قصد کنار رفتن هم که ندارید تا یکی که کاربلده بیاد اوضاعو بدست بگیره.
دانش و توان و تجربه هم که ندارید دو کلام حرف حساب هم بلد نیستید. یکی هم اعتراض کنه متهمه به اخلال و وابسته به فلان جناحه یا بهمان جریان و خونشو هم مباح میکنید و حکمتون هم مهدورالدم کردنه. همه جای دنیا انگشت نمائید. حالا میخواد بارون بیاد یا نیاد
محمدامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بی خودی جوسازی نکنید اخه نمیدونید ملت ما هراحمقی که یه شایعه پخش کنه فورا باور میکنن نمیرن تحقیق کنن که ببینن راسته یادروغه برای همینم ملت ما مثل کبک سرش وتو برف فروبرده وهرکسی میخواد ازاین آب گل الودماهی بگیره
رضا سائلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مقصر اصلی موجودی است بنام انسان، ساخت و ساز بی رویه، افزایش جمعیت باعث شده است که سه عامل اصلی زندگی، آب، خاک وهوا ازبین برود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
می گویند که امریکا نمی زاره درایران باران و برف بباره
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اگر با دقت به نقشه های سطح آلودگی کشور نگاه کنید ایران در رتبه اول آلودگی در خاورمیانه قرار گرفته.
دلیل آن هم بی کفایتی مسؤلان و بی توجهی همه اونها به سلامتی مردم کشور هست ،
اگر عرضه حکومت و اجرای درست قوانین وضع شده قانون اساسی را نداشته و حاجی دستوری عمل می کنید، لطفاً گورتون رو گم کرده و به عراق و سوریه بروید تا از شر شما ، مردم ایران خلاص بشن
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
عربستانِ سعودی به زودی شترِ قطبی پرورش میده با چن تا پنگوئنم برا مسابقاتِ فوتبال رو برف قرارداد ميبنده !!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بنظرمن دلیل عدم ریزش برف و باران گاز شهری است هوای بالای کشور ایران بدلیل استفاده از گاز شهری که بی رویه استفاده میشود گرم شده باعث عدم تراکم ابرها و عدم ریزش باران و برف میگردد بعلاوه آلاینده های دیگری مثل اتومبیل ها و کارخانجات نیز در تولید گرما موثرند
Mehrad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بالاخره مقصر خشکسالی چی شد؟
چه سرتیتری و چه توضیحی!
مقصر گازهای گلخانه‌ای است ، اما چرا اثر این گازها بیشتر در ایران اثر می کند؟
مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
وزارت نیرو باید هر چه سریعتر جهت شیرین سازی آب تمام امکانات و بودجه را صرف نماید تا کشور با مشکلات بعدی دچار نگردد فردا دیر است همین الان اقدام کنید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
قبل از ورود ابرها به ایران،کشور ترکیه بارورسازی انجام میده،لعنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دوران احمدی نژاد هارپ هارپ می‌کردند. دکران روحانی هارپ هارپ ول شد همه چیز شد تقصیر دولت. حالا دوباره هارپ هارپ می‌کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اینا تا دروغ بلدن راست نمیگن،هرچی میگن شما برعکسش تصور کن،چون دروغ براشون هم آب داره هم نون واز همه مهمتر تو خونشونه.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ای بابا یه عده فقط منظر ند تا عقده دلخالی کنند. چرا فقط از قران این رو بلد هستین. اما حفط حجاب عفت وپاک دامنی برای مرد وزن رو از قران قبول ندارید ازماست که بر ماست .عاشقان امریکای دزدو اسرائیل ادم خوار
دریابد
United States of America
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این بهانه تیتانیوم چینی احتمال وقوع زلزله و آتشفشان را دارد دریاچه ارومیه
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ببندید گاله را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کشور مابا داشتن منابع عنی وبا وجود اینکه یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان هستیم مردم ما جزو فقیرترین ها در جهان هستند به لطف اختلاص ها وغیره علتش هم این است که هردروغی به ما .فتن باور کردیم وهر بار هرموردی که شبکه های خارجی گفتن و دولت ما تکذیب کرده راست از اب درامده حالا میگن بخاطر وجود لتیوم در شمال غرب ابرها به هرشکل ممکن (هارپ ویا هرچیز دیگه ای )فراری داده میشن چون وجود اب برداشت این مهم را با مشکل مواجه میکنه الان مردم هم چیزهایی شاید بدانند چون وجود کوهای بلند ویا خشکسالی دلیل قانع کننده ای نیست چطور ممکنه تالب مرز برف سه متر بیاد ولی در حوزه ابریز منطقه نیاد شهرهای دیگه هرچند کم هم باشه بیاد ولی تو استانی که بعنوان شهر اب شناخته میشد نیاد به نظر بنده هم یه خبرهایی شاید باشد.بیچاره کشاورزها ما نمیدانیم از کی واز کجا کتک میخوریم ولی بد جور عمر ماسوخت خوش به حال عرب ها که یه زمانی به قول شاعر خودمان در بیابان ملخ میخوردن الان دنیا حسودیشون را میکنه
کریم صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دوران مامون خلیفه ی عباسی؛رنج خشکسالی ودعای باران امام رضاراشنیده اید.آن موقه نه هارپ بود نه دکلهای چینی...منطقه ی ما خشک ونیمه خشکه...اینقدرآسمون ریسمون؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خوبه هر کاری میکنیم یه دشمن دارین می‌گویید کار اونه ،اگه مسلمانان هستی برو نهج‌البلاغه ،،،،،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دریاچه ارومیه رو کی خشک کرد حتما تعوری توطعه این همه کار رو کرده همه چی به خشکی دریاچه ارومیه مربوط هست خشکش کردین بعد این بلاها رو سرما آوردین سیزلزله و خشکساللی
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
باعرض ادب ، دوستان خوب
ما متاسفانه ۵۰۰سال از دنیا اولا عقب هستیم و ثانیا متاسفانه یه کارشناسان در خور نداریم برا نظر دادن و جمع بندی من وما و شما نتیجه صفر سواد
از قدیم هم خشک سالی بود هم قحطی
پس بلاهای طبیعی و مرگ و میر فقط دست خداست ..یا عذابه ....یا امتحان اما اونجاهایی که علمش رو داده کشور ما هم باید پابه پا به فکر بروزرسانی و پیشرفت برا جامعه باشد، فرهیخته گان دانشمندان اسلامی به کار گیرند برا رفع مشکلات
و هیهات از این همه غریبه گی ، کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
گرمی زمین باعث می‌شود که ابر منسجم نشود سرد نشود برف و باران نبارد این عقیده خیلی ها هست وبنظر هم درست است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
** خشکسالی تقصیر دولت قبلی هس **
این مطلبی هس که بلا استثنا هر دولتی در زمان بیچارگی و واماندگی خورد مردم میدن
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به نظر من شما دروغ می‌نویسید مگه میشه همه کشورهای همسایه وعربستان که اینقد سالیان سال خشکسالی بوده حالا برف بباره مگر وفقط دروغ مطنویسید تکنولوژی توش بکار برده شده
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دیوار هاشا بلنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اگه جلوی اختلاس های میلیارد دلاری گرفته بشه و کمی خرج اوضاع احوال مردم و طبیعت و.....بشه راه دوری نمیره بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
پس مشکل باران نباریدن ،از خال پری و گیسوی افشون زری است بانوان محترم اگر چادر و روبند بزنند باران میبارد و هارپ مقصر نیست
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
وقتی حاکمان یک مملکت ظلم وجور را از حد بگذرانند خشکسالی بر ان مملکت مستولی خواهد شد اینو خود همین آقایان گفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ای دریغا
گر ایران ویران شود ...
تیمور بُرنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دنیای سیاست یک مادر دارد و هزارو یک پدر. و در عین چال بی‌پدر است. چون هیچکس مسئولیت امور سیاسی و خرابکاریهای آنرا گردن نمی گیرد.
از کجا مطمئن باشم که همین مقاله هم از جیره خواران «هارپ» نباشد؟
ندارالملک
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چرا خرما نمی خوری خرما بخور
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بخاطر دکلهای چینی هست که در دریاچه ارومیه کار گذاشته شده.دولت بی کفایت جمهوری اسلامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خجالت بکشید
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
امواج پارازیت یا نویز که برای اختلال در عملکرد گیرنده‌های ماهواره که از طریق دکل های مخابراتی به آسمان ایران فرستاده می شود شباهت بسیار زیادی با امواج دستگاه مایکروویو دارد و تاثیر منفی این امواج در تراکم ابرها کاملاً بدیهی و نیاز به اثبات ندارد. حال
دیگر صلاح این مملکت را خسروان فعلی دانند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مشکل اصلی آمریکاست
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
علت باران وبرف نیامدن را به دیگران ربط ندهید علت اعمال خودمان و مسئولین فعلی کشور میباشد مسئولین که اکثر آفقط دروغ و حیف ومیل کردن بیت المال و چاپیدن را بلد هستندملت هم از مسئولین یاد گرفتیم حق و ناحق کردن و اگر نتوانیم نهایت دزدی و باز به علت بی لیاقتی مسئولین متاسفانه دین هم شده بازیچه و کسی پایبند به مسائل حلال و حرام نیست .
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چیزی که بین همه کامنت ها مشترکه اینه که هر کسی با اعتماد به نفس کامل معتقده حق با خودشه.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
در این 45 سال دریاچه ها خشک شدند جنگل ها سوزانده وتخریب شدند کوهاها و...هر روز هم بدتر از دیروزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اگر مشگل هارپ هستش پس چرا کشورهای همساده ما روسیه وترکیه ودیگر کشورها این اتفاق براشون رخ نداد برف وباران فروان دارن
طوفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خشکسالی رو آوردن که دزدی هاشون فراموش بشه.....ترکیه چسب کشورمون دو متر برف اومده
حسن
United States of America
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هموطنان کسای که میگن دوروزه از سال ۱۳۹۰ کم کم بارندگی کم شد تا جای که الان دیگه یه روزی میاد که اگه دانشمندان کشور ما ومسئولین همین طور بی توجه باشن خشکترین کشور روی زمین خواهیم شد در کشور روسیه روز استقلال روس‌ها همیشه باران میباره اینها چون برنامه ویژه دارن رژه سخنرانی ورزنه هوای همانطور که ابرها را میشه بارور کرد در این روز روس‌ها ابر ها را نا بارور میکنن که بارندگی نشه اما هزینه ای زیاد باید مصرف بشه این کار را دوستان اسرائیلی شان براشون چندین سال انجام میدن واما ایران اسرائیل در نیروگاه‌های برا این کشور در فصل بیشتر پایز وزمستان در شبکه برق سراسری این کشور یه نیرو ما اسمش میزاریم وارد شبکه سراسری برق این کشور میکنه که باعث میشه ابرهای که از مدیترانه در حال شکل گیری هستن وباید باران در ایران به زمین بزارن مانند آنچه در روز استقلال روس‌ها ابرها را نا بارور میکنن اینجا همین بلا را سر ابرها میارن وابر مدیترانه که بهترین وبیشترین بارندگی در جنوب وجنوب غرب ایران را دارا هست دیگه شگل نمیگیره واگر مسولین ودانشجویان فکری نکنن باید هرچه زودتر فاتحه آب در غرب بخوانند باید یکی اینکه آب از عمان وارد کویر بکنن تا ایران از آب وهوای خشک به معتدل بکشن وخودش یه اقلیمی برا بارندگی بشه وشاید دیگه ابرهای تشکیل بشه که بارندگی ایران تامین بکن واینکه کویر ایران به دشتی سرسبز وخرم تبدیل کنه چون ما که نمیتونیم سر پیش دشمن سرخم کنیم چیزی بخوایم پس یا از بین ببریمش ویا اینکه خودمان خشک وخشک تر بشیم
حسن
United States of America
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هموطنان کسای که میگن دوروزه از سال ۱۳۹۰ کم کم بارندگی کم شد تا جای که الان دیگه یه روزی میاد که اگه دانشمندان کشور ما ومسئولین همین طور بی توجه باشن خشکترین کشور روی زمین خواهیم شد در کشور روسیه روز استقلال روس‌ها همیشه باران میباره اینها چون برنامه ویژه دارن رژه سخنرانی ورزنه هوای همانطور که ابرها را میشه بارور کرد در این روز روس‌ها ابر ها را نا بارور میکنن که بارندگی نشه اما هزینه ای زیاد باید مصرف بشه این کار را دوستان اسرائیلی شان براشون چندین سال انجام میدن واما ایران اسرائیل در نیروگاه‌های برا این کشور در فصل بیشتر پایز وزمستان در شبکه برق سراسری این کشور یه نیرو ما اسمش میزاریم وارد شبکه سراسری برق این کشور میکنه که باعث میشه ابرهای که از مدیترانه در حال شکل گیری هستن وباید باران در ایران به زمین بزارن مانند آنچه در روز استقلال روس‌ها ابرها را نا بارور میکنن اینجا همین بلا را سر ابرها میارن وابر مدیترانه که بهترین وبیشترین بارندگی در جنوب وجنوب غرب ایران را دارا هست دیگه شگل نمیگیره واگر مسولین ودانشجویان فکری نکنن باید هرچه زودتر فاتحه آب در غرب بخوانند باید یکی اینکه آب از عمان وارد کویر بکنن تا ایران از آب وهوای خشک به معتدل بکشن وخودش یه اقلیمی برا بارندگی بشه وشاید دیگه ابرهای تشکیل بشه که بارندگی ایران تامین بکن واینکه کویر ایران به دشتی سرسبز وخرم تبدیل کنه چون ما که نمیتونیم سر پیش دشمن سرخم کنیم چیزی بخوایم پس یا از بین ببریمش ویا اینکه خودمان خشک وخشک تر بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مطمئنا غرب آب و هوا را دستکاری می کند ،چرا اسراییل دائما اعلام می کند تا سی سال آینده ایران بیابان می شود چون خودشون دارند دستکاری می کنند و به نظر من این دستکاری آنطرف اقیانوس نمی تواند باشد در اطراف ایران و در داخل کشور باید منشأ را پیدا کرد
حسن
United States of America
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به نظر ازسال ۱۳۹۰ یواش یواش برف وبارندگی از ایران رخت بر بست ورفت الخصوص این چند سال دیگه بدتر شده این دشمن اصلی ما هست که بارندگی را از کشور ما بریده عالی جنابان میگن اسرائیل با شبکه برق کشورش در نیروگاه‌های این کشور یه برنامه ای طراحی کرده و یه نیرو مانندی در نیروگاه به شبکه برق سراسری این کشور ادغام میکنه که این نیرو در سیم برق مسی و روی کشور باعث میشه که ابرها همونجا بعد اینکه بارندگی خودشون را انجام دادم حالتی بهشون دست. میگیره که ابر از بار. وری درمیاره شنیدی که میگن ابر ها را باور میکنن اینا ابر ها را نا بارور میکنن یه مثال میزنم متوجه شین
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مقصر کسی نیست... توی یک کلام. ازصددرصدمردم دنیا۹۰درصدمردم خواب هستند وفقط ۱۰درصدبیدارهستند والان جنگ برسر همین ۱۰درصدهست که نگذارند این ۹۰درسد بیدار شن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
با ذهن میشود مانع بارندگی شد ولی چرا سالهای دیگر که ایران دریاچها وتالابهایش اب داشت بارندگی می شد ولی امثال که تالابها ودریاچها خشک شده بارندگی نمی شودپس توهمات را کنار بگذارید ومقصر را کس دیگه ای ندانید ویه فکری برای ایران بکنید البته اگر واقعا شعور دارید وگرنه که هیچ کاری نمی کنید
سیدکاظم هاشمیان نیک مشهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
باسلام
عواقب ایجاد شبکه‌های فرستنده های رادیویی و موبایلی زمینی خود مثل هارپ عمل میکنند این فرستنده های ماهواره ایجاد شود و ایران شبکه‌های زمینی را جمع‌آوری کامل کند و نیز ازسوختهای فسیلی جدا خودداری شود جایگزینی سوخت پاک برای انرژی‌های تجدیدپذیر شویم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
از آمریکا هیچی بعید نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این چرت وپرتا چیه اخه ترکیه یک متر برف اومده بعد میان میگن مقصرو پیدا کردیم فقد بخاتر اه مردوم که خونشونو کردید تو شیشه تمام
محمد.
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این هشدار جدی برای همه است که هر عاملی هم که سبب آشفتگی آب وهوایی وعدم نزولات شده باید سریعا مطالعه وبرطرف گردد چون تمامی مردم کشور وزندگی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد کشاورزی نابود می‌شود وتغییر شدید اقلیمی بحران‌های بزرگی را بدنبال خواهد داشت
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
لااقل بیاین تکذیب کنین بفهمیم یکی داره میخونه هر چند دروغ میگید .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مگه میشه این همه بد بیارن مردم به این توجه کنید که نفر آخر توی کنکور شدن از نفر اول سخت تر است چون باید مسئله رو کامل حل کنی تا بتونی جواب غلط رو بزنی حالا خودتون خوب فکر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چرا چیزی راجع به فساد چای دبش نمیگویید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خوب شماهم لاپوشونی کنید،برنامه ای که تومتن خودتون هم اشاره کردیدکه عجیبه دست ارتش امریکابوده .وسایتهاوپیجهای مستقل مستدل به توطئه آمیزبودنش پرداختند.
هاوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هرچه هست این موضوع برای همه ملت ایران روشن و مبرهن است که از لطف بی مسئولیتی و نالایقی مسئولان انواع واقسام بدبختی و تنگ روزی را برای ملت ما به ارمغان آورده است...!!!؟؟؟ از کدامین درد بگویم...!!؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
صدی نود مقصر اسرائیله نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نظر من همون هارپ چون چطور ۱۰متر اون ور تر مرز ایران ترکیه چهار متر آمده بعد بلای طبیعی بهانه جو دارند همش دروغ ضر پر دوباره یه جا دارن غارت می کنند دریاچه ارومیه معادن با ارزشی داره خداوند نابود کنه کسی که حق الناس می‌کنند اینا جا نماز آب می کشند بی شرف ها دزد آن سر گردنه ولی قافلن از این پول خوردن ندارم همش درد میشه تو جان نوه نتیجه هاشون بچه های النگشون بشه ملت ایران راضی نیستن زره ای این مال به خارج کشور بره رودهاشون بترکه الهی کاوش بشوید از کوچک تا بزرگشون
آچار فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
من چیزیزراجب هارپ نمی دونم ولی از قدیم گفتن اگر نبود چیزکی مردم نگویند چیزها.کشورهای همسایه در بهترین شرایط جوی دارن خوش میگذرونن و ما داریم آب کافور مرده شور خانه ها رو میخوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اتفاقا درسته. همین هارپ باعث شده مردم بیخیال بشن و هر بلایی سرشون مسئولین میارن فقط نظاره گر باشن.
همسایگان ایران برف متری میاد عربستان داغ و سوزان برف میاد ولی از مرز ایران به اینور خشکسال.
الله اعلم
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آنقدر دروغ گفتید خودتون از دروغ خودتون حالتون بهم نخورد خجالت خوب چیزیه البته بعید میدونم شما از این چیزا بویی برده باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چند وقتی است که برخی خبرگزاری ها و کانال های خبری روش مشمئز کننده ای رو در ارائه اخبار به کار می گیرند و اون چیزی نیست جز گذاشتن تیترهای پرسشی. خبرگزاری یعنی ارائه اخبار واقعی و جملات خبری نه پرسشی. اگه اینطور باشه، باید اسمشون رو عوض کنن و بذارن پرسش گزاری. عجب رویه سخیفی برای جلب خواننده س.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خوب بیاین مقصر را به عنوان سلطان خشکسالی ومفسد فی الارض اعدام کنین تا ازاین غلطا دیگه نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ظهر الفساد فی البر ولبحر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مسئولین دزد ،دولت دروغگو ،فساد بی‌اندازه، پارتی بازی ، اختلاسهای کلان و،،،،،،،،،،،،
کامبیز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فقط برای استخراج معادن هست که چین نمی آره ایران بارون بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سلام بعضی از نظرات خارج از ادب را منتشر کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
دکلهای چینی خراب کاری داخل کشور زیاد دور نیست
حسین کوشا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
مقصر اصلی خشکسالی دولت هست که با ارزان و یارانه ای کردن سوخت باعث شده میزان مصرف و تولید گرما خیلی زیاد بشه و ما زمستان های گرمی را تجربه کنیم، به نظرم همین گرما خودش تاثیر شدیدی داره، جدا از گازهای گلخانه ای که آزاد میشن و موجب گرمای بیشتر میشن... بچه بودیم پاییز یک برف می‌بارید حتی اگه برف جدیدی هم روش نمی اومد تا عید برفا باز نمیشدن، الان اواسط دی هستیم و هنوز برخی از گیاهان تابستانی را سرما نزده و سبز هستن و گل دادن و ....
خونه ها هم انقد گرم هستن که برای کاهش دما پنجره باز میکنن و گرمایشی را کم نمیکنن، این همه ماشین و صنعت هم که کار میکنه گرما تولید میکنن
موقع کرونا چند ماهی ترددها کم شد و صنعت خابید، با اینکه خونه ها گرم بودن بارندگی بهتر شد
کشورهای دیگه انقد گرما تولید نمیکنن و بارندگیشون به این افتضاحی نیست
کار از فرهنگ سازی و اینا هم گذشته، دولت باید انقد بنزین و گاز و برق رو گرون کنه که مردم حساب کتابشو داشته باشن
بشیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
همش مربوط میشه به برنامه مخوف هارپ که چند سالی هست که این امواج رابه سمت ایران زوم کردن به خاطر خشکسالی واعتراض مردمی این سیاست کشورهای استعمارگر جهان از جمله همین آمریکای شیطان صفت هست برید تحقیق کنید به راست بودن این نظر پی خواهید برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
فکر کنم‌ تمام اختلاس ها و بی حجابی ها و بدبختی و اعتیاد و فقر و بیکاری و سقوط هواپیماها و تصادف ها هم کار هارپ است، عجب موجود نامردی است این هارپ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چین و روسیه بزرگترین دشمنان امریکا هستند و اگر قرار بود امریکا از هارپ بر ضد کشوری استفاده کند قطعا اولویت با چین و روسیه بود نه ایران، یادمه وقتی هواپیمای اوکراینی را زدند چند روز تمام تقصیرها را به گردن همه انداختند به جز خودشان که مقصر و متهم اصلی بودند، سدسازی های اشتباه و سوزاندن سوخت های فسیلی در کارخانه ها و پالایشگاه ها و مصرف کردن بنزین های بی کیفیت که حتی طالبان هم حاضر نشد انها را مصرف کند باعث خشکسالی در ایران است وگرنه در سال ۱۳۵۰ بزرگترین برف تاریخ در ایران باریده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
یکی از نعمت های الهی برف وباران است وقتی خداوند میگه شکر نعمت های مرا بجا بیاورید از من وپیامبر وکتاب الهی اطاعت کنید تسلیم امر الهی باشید به همدیگر ظلم وستم نکنید نماز بخوانید زکات بدید ازگناهان دوری کنید از هوای نفس وشیطان پیروی نکنید منکرش می شوند
همینه دیگه بلا نازل میشه دوسال اگر بارا ن وبرف توجهان نیاد اوضاع مردم با این همه منم منم زدن شون چی میشه کم آبی قحطی نبود موادغذایی می توانند تحمل کنند که دربرابر خداوند کبر می ورزند حاضر نیستند اهل تقوا باشند سرکشی از امر پروردگار بلا نازل می کند اگر خدا بخواهد برف یا باران بیاد هیچ چیزی نمی تواند مانع آمدند نعمت الهی بشود دستگاه باران زا یاهارب این حرفا حرف های بیخود الکی ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
امر میبارد نه ابر
ج
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
شما اقایان خیلی عقب هستید قبلا علت مشخص سده به قول روحانی با سواد ما علت بی حجابی است به کجا رسیدیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
زمانی که کشور های دیگه دنبال راهکار بودن ما سفارت اشغال کردیم اونا دنبال مهار برف و سیل ما دنبال حجاب بودیم این جا دیگه کارمون تموم
سرکاراستوار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بارور کردن ابرها کاملا علمی است اما در ایران توان انجام صحیح آن را ندارند هر بار که ابرها را بارور کردند بواسطه ی اینکه نمی‌توانند به آن جهت دهند در جایی سیل آمد و باعث ویرانی جایی شد.
اما علت اینکه بارش برف و باران در ایران کم شده است تغییرات اقلیمی و آب و هوایی است. همین دیروز در عربستان برف آمد و در ایران گرد و خاک.....
هارپ هم موضوع مهمی است که دانش آن در اختیار آمریکایی هاست.
البته آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
شاید هارپ بتواند در مساحت کوچک تغییراتی را ایجاد کند ولی بعید می‌دانم بتواند در هزاران کیلومتر مربع از مساحت کشور بزرگی چون ایران تغییرات آب و هوایی ایجاد کند بارش باران ب دست و قدرت خداوند تبارک و تعالی است و همه باید از خداوند مهربان طلب مغفرت و رحمت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
احتمال ندارد علت خشک سالی ها خشکاندن دریاچه‌ها رودخانه ها وزدن صدها باشد یا شاید دزدی و اختلاس زیاد از حد
لاله
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
از شیطان بزرگ هیچ توطئه ای علیه ایران عزیزمون بعید نیست، به امید نابودی‌ و محو این شیطان کثیف از کره زمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آره ما هم باور کردم دیگه حناتون برای برام. رنگی نداره آخه نه تو این ۴۴ سال حرفی زدین همش واقیت داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کاهش نزولات اسمانی ربطی به هیچ کدوم از،نظرات نبوده که اگه بارش مربوط به اردبیل است با تغییرات جوی ریزش برف به نقطه کوهستانی هدایت شده واین تا سه سال به این شکل ادامه خواهد داشت ودوباره به حالت قبلی بر می گردد ودلیل این تغییرات جوی را بعدا خواهم گفت
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
این مطلب ازنظرعلمی درسطح بسیاربسیاربالایی قرارگرفته بحث وارائه نظریه راصرفه براساس خبرها وشنیده هانمیشودارائه دادونیازمندتحقیق وپژوهش علمی درحوزه های تخصصی وفوق تخصصی میباشد.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
سلام استان گلستان بخاطر گازهای سمی کارخانه ید دیگا مثل قبلا باران نمیاد
امیر ترکش اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اگر حتی فرض کنیم دشمنانی هستند که با هارپ توانستند روی اقلیم این سرزمین تاثیر بگذارند ، پس باید خداوند را نعوذ بالله بسیار ناتوان دیده باشیم. اگر طلسم یا دعا یا هارپ داره عمل می‌کنه به خاطر شرک ورزی ما مردم ایران هست . اگر یکتا پرست باشیم هیچ قدرتی بالاتر از خدا نیست و هارپ و دک و پوزشونو جمع میکنه
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
تا امثال شما، همه چیز رو به شرک ودین اعتقادمذهبی مردم ربط میدهید، فقط بلدین تقصیرات، رو به گردن همه چیز جز خودتون بیاندازید، مملکت، هر رو بدتر وخرابتر میشه، کمی واقع بین باشید، توی ترکیه کم فسق وفجور میشه؟ ولی مسئولین متعهدی وکار بلدی دارند، وعلاج واقعه روقبل از وقوع میکنند
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
سلام آقا چ ربطی داره چرا هرچی میشه به خدا و پیغمبر وصل می‌کنید اصلا ابن موضوع بار علمی داره که من و شما تخصصی نداریم توش و از نظر دادن به اون محتاجیم فقط کافیه طرز فکرمون درست کنیم
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
مثل مملکت ما ، مثل عزاداری عاشوراست . صدای طبل و شیپور و سنج و دهل دسته سینه زنی در کوچه
و خیابان بقدری زیاد است که ساختمان و پنجره ها میلرزد و اگر بمب هم در خانه منفجر شود اهل خانه متوجه نمیشوند، اصلا کسی هواسش به داخل خانه نیست. اصل گران شدن قهوه در خرده فروشی های آمریکاست (خبر زیر نویس شده در شبکه خبر در چند ماه پیش)، اصل ... و اصل یمن است ، سوریه است ، لبنان و فلسطین و غزه است . فقط نگاه کنید غزه چه خبر است . بیخیال گرانی ، دبش ، اینترنت ، گوشت ، زندگی مردم و.... بابا ما هم عجب بی عاری و چه توقعاتی داریم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ایا خشک گردن دریاچه ارومیه واقعیت دارد که دکلهایی نصب شده که از برف جلوگیری کنه وکمک کنه به استخراج لیتا نیوم واسه چین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بازم مثل همیشه، همه آتیشا از گور مسئولین بی عرضه و خائن و بیسواد و فاسد ایران بلند میشه
کچیب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آنتن‌هایی که هست صداها را که در ریشه‌ی درختان بجوشانند صدایی هیاهو است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
این خائنین ووطن فروشها ومزدورهای سرسپرده هرنوع جنایت و خیانت ودشمنی بامردم ایران تاکنون کرده اند خودتان بررسی کنیدحتی روستاهارا برای تخلیه وکوچروستایی ها باایجاد سدهایی مخرب به سیل بستن وهمه دا آواره ودربدرکردن که درطول تاریخ حتی مغالها اینطورشیطان صفت نبودن اینها وجودشان آفت انسانیت وشرافته چون ازاین چیزهابهره ای نبرده اند ومعلوم نیس از زیر کدام بته درآمدند(ژن خوب خخخ
پیمان
United States of America
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
انتن هایی در اب جوش هست که در ریشه درختان واقع شدهههههه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
حکمرانی کلان کشورمقصر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
این همه دروغ ودزدی وفسادکه توی ایران هست دیگه باران چه بباره
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
درکل دنیانصبت به قبلهابارندگی کمتر شده وهرکجاخشکتر هست بیشترعلت کل این خشکسالی هاهم همیم کارخانه جات وماشین آلات هست که دچار رم شدن زمین می‌شود واین خرافات راهی آدم عاقلی قبود نمی‌کند که به‌طور کلی بشود دست کاری کرد،، برای منطقه محدودی شاید انجام شود لی کلی غیرممکن است
یک پرستار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ما که هر چقدر دعا کردیم هیچ چیز درست نشد وقتی مسولین فکری به حال مملکت خود نمیکنند وای به حال ما دیگه از این به بعد بآید دعا کنیم ریشه مسولین بی عرضه خشک بشه مثل دریاچه ارومیه.
رولاند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
معنی جنگ مدرن را هنوز خیلیا نفهمیدن.کشوری پیروز خواهد بود که علمش بیشتر باشد نه شعار و ادعایش
حامد
Germany
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
خوبه یه آمریکا هست که هرچی میشه بندازید کردنش الان هارپ آمریکا باعث خشکسالی شده کی بشه ریشه شما هارو بخوشکن
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چرا موضوع را بابیان یک تئوری قدیمی که همه فراموشش کردندبه حاشیه میبرید
گفتمان وتوجه به مشکل بسیارعجیب خشکسالی فقط درایران نه شوخی است نه تئوری مگراینکه مستندات علمی واقعی ارائه دهید
فلانی وفلانی شکرخوردند
ماایرانیهادرهرموضوعی فورا همه کارشناس میشویم ودذ نهی ومنفی بافی بدون هیچ پشتوانه علمی یامنبع تحقیقاتی ازهم پیشی میگیریم
تاییدیا انکاریک پدیده بایدبا استنادبه تحقیق معتبر باشد ناینکه هرکس فکرمیکنه کارشناس است بی منبع معتبر بیانات گمراه کننده ارائه کند
گاهی کارشناسان ازطرف همان منابع مقصر بوده ودردنیا اثبات شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
شهرما اصلا باران و برف نمیاد با اینکه منطقه کوهستانی هستیم ولی انگار توی تابستونیم.باورم نمیشه خدا نمیخواد که باران نیاد اینکار ها از بی عرضه گی مسئولین بی کفایت است و ما مردم مثل همیشه ساکت هستیم
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
شما بگو هارپ نیست،اینکه فقط بگید فلان چیز نیست بی معنیه،لطفا بگید علتش چیه؟نگید خشکسالی و بلایای طبیعی که لیچار میگم.مگه میشه تا مرزهای ایران یخ بزنه اینجا بپزیم از گرما؟مگه میشه همه جای جهان سفید پوش بشه اینجا دود پوش؟!
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چاونایی که گفتن به خاطر شکر نکردن خدا و‌نخوندن نماز و رعایت نکردن حجاب و سر تعظیم به درگاه خدا فرود نیاوردن و‌قرآن نخوندن و این حرفا بارون نمیاد قرصاشونو سر ساعت هر هشت ساعت یکی بخورن آخر شبم رو به قبله بخوابن بمیرن به امید خدا خودشون از دست خودشون راحت بشن مام یه نفسی بکشیم.انگار تو‌کانادا و استرالیا و هلند و‌آمریکا و‌آلمان و ...همه در حال شکر و نماز و رعایت حجاب و این حرفان که برف میاد تا کمر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
تا مسئو لین ایران این گونه هستند همین اش است وهمین کاسه
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ازبس اختلاص ودزدی میکنن دیگه نزولات الهی کجا بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
میگم چرا علما دعا باران نمی خونن بارون بیاد هارپ هم خراب بشه
چهل اندی سال سرخوردگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
مسئولین حتمی می‌گویند کار استکبار جهانی وصهونیزم ودر راس آن آمریکا است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
فکر کنم نماز باران جمعی واجب شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
۴۴ساله دارید به مردم میگید امریکا هیج غلطی نمیتونه بکنه پس این خبرها دیگه جیه جاپ میکنید با خودتون چند چندین پخمگان بیسواد؟؟؟
...
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
زر نزنین خالتورای خالدار
تو مملکتی که دروغ و زنا و بی ناموسی و قاضی و مسئول رشوه خور باشه هیچ وقت باران نمیاد هارپ همش بهانه ست
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
سلام عزیزان....
من خودم تخصصم شیمی کاربردی هستش اما در خصوص میدانهای انژی و الکترومغناطیس مطالعه کافی کرده ام....امریکا از جنگ ویتنام هم توانست باران را در جنگ ده برابرکنه وامروز عملا جنگ آب وهوا بین دو ابرقدرت چین وامریکا وجود دارد...قطعا امریکا آب وهوای کل خاورمیانه رو کنترل میکنه...چندسال قبل هم یه مستند صدای امریکا از خود کارشناسهای هارپ پخش کرد و کامل توضیح دادند که با کشورخای متخاصم این کار را انجام داده...کوبا.کره شمالی وایران و....
بطور کلی گرمایش زمین سختگی وبعلت دخالت امریکا در آب وهوای جهان است....
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اصل موضوع را همه میدانند جرات حرف زدن ندارن فقط که علت اصلی ظلم و فساد است که هرکجای دنیا مدام باشد خداوند قهرش میگیرد از ان سرزمین چرا قبلا اینطور نبود الان روزی به راحتی ۳ نفر به صورت علنی دارن اعدام میکنن ظلم واضح تر از این مردم توان خرید هیچ چیز را ندارند وعده های غذایی شده سیب زمینی تخم مرغ ویا نون خالی ظلم بالاتر از این بخاطر همین ظلم هاست که خدا نعمتش را سرازیر نمیکند سال گذشته دیدین که مردم جلو ظلم که بهشون شد ایستادگی کردن و کمی برف باران امد ولی باز کشتار کردن تا اللن پس توقع بیجا نداشته باشید تا ظلم باشد همین است چهل و اندی سال است که همین بوده و است همین بنزین بی کیفیت علت اصلی میباشد یعنی ظلم به مردم و کشور وقتی با دنیا جنگ دارن یعنی نه تجهیزات مدرن دارن نه تکنولوژی مدرن تا بنزین با کیفیت تولید کنن و الودگی کمتر بشه خودرو کم مصرف تولید یا وارد بشه کمتر بنزین مصرف بشه همه چیز مشخص است علتش یک چیز است وبس ملت را گول نزنید مردم اگاه هستن
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چرا فقط ما ؟؟؟ کسی یا ارگانی پیگیری کرده چرا در ترکیه و عربستان و کشورهای مجاور اینقدر برف و بارون میاد وسرزمین ما هر روز خشک و خشک تر میشود ؟؟؟
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
دراستان کرمانشاه شهرستان صحنه ایران خودرو با استفاده از صلاح هاپ بارندگی در این شهر قطع شده با توجه به اینکه شهرستانهای همجوار بارندگی خوبی دارند لطفا اقدام بفرمایید این شهر زیبا به نابودی کشیده میشه
اسی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ولله چی بگم درد زیاده، دیگه چه برسه انسانیت
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
فیلتر شکن ابرها کار نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
. ترکیه یک متر برف بیاد ایران هیچی... همش سر لتیومه
داداش
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
علت بی آبی
علت گرونی که خانوادهااز هم پاشیدن
1.مازوت سوزی شرکت‌ها وآلودگی هوا
2.اختلاس
3.بردن حقه ماهابه بیرون ازکشور
4.دست گذاشتن توجیب مردم
5.این همه گرونی تمام اغلام
Hashem
United States of America
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
مقایسه بارندگی بین همسایگان وکشور ما.منخودم ندیدم ولی شنیدهها حاکی از آن است که دقیقاً آن طرف مرز ترکیه برف باریده ولی طرف ایران خشک خشک
ناشناس
Canada
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
بسیاری از مردم وخودم قبول نداریم که خشک شدن‌دریاچه ارومیه طبیعی باشد و همینطور خشکسالی به این شدت تقریبا در اکثر نقاط کشورهمانطوریکه حتما اطلاع دارید ‌ کامیونهاوابزار وآلات یکی از کشورهای مورد علاقه دولت هم اکنون مشغول استخراج نمک وبخصوص لیتیوم از دریاچه ارومیه هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
سلام هارپ واقعا وجود داره و واقعا باهاش ابر ها رو شکل دهی و حتی بار ور یا غیر بار ور میکنند در جنوب افریقا هم انتن هایی قرار داده شده وقتی بخوان با جنگ نرم و جنگ اب برا ایران مشکل ایجاد کنند نمیان بگن ما چیکار میکنیم مشخصه تکذیب می کنند پرو ژه گاپ رو هم یک مطالعه بکنین تا مطلب براتون باز بشه
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
تلویزیون روشن میکنی یمن سوریه فلسطین ریدین به مملکت مردم بیچاره کردین یه خورده شرف بد نیست مسولین به عرضه شکم گنده به درد نخور
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
شما درست میگید پدیده گرمایش یوسفر فقط برای ایرانیه،ایران همسایه خیلی بدی داره به نام روسیه که برای رسیدن به اهدافش همه کاری میکنه خصوصا در ایران برای تسلط بر هر ملتی باید اون ملت رو همیشه ضعیف و منزوی نگه داری کاری که روسیه با ایران‌کرده نابارور کردن ابرها خیلی راحتر از بارور کردن آن است ،سال ۵۲ با کمک روسیه در بیابانهای ایزدخواست ابرها رو بارور کردیم و در این چند دهه روسیه به تنهایی ابرهایی ایران را نابارور کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
دست بردارین از این دروغا کمتر لیتیوم استخراج کنین
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
چند سالی هست که امواج این آنتن هارو به سوی ایران زوم کردن وباعث تمام این اتفاقات سیستم هارپ است که به این پدیده جنگ آب و هوا میگن که ازاین طریق باعث نارضایتی وشورش درسطح جامعه بشن غافل ازاینکه با این کارهاشون نسل ما وکشور مارو دارن نابود وغیرقابل سکونت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
دولت انگلیسی ایران ریل پیشرفت رو بسوی نابودی کار گذاشته و تا چند سال دیگر به صحرای سومالی با ملتی که همدیگر را برای غذا شکار می‌کنند تبدیل میشویم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بالای ۹۰ درصد علت خشکسالی شهرهای ایران و بخصوص تهران .وجود بیش از حد خودرو و موتورسیکلت و از بین بردن درختان در مناطق مختلف است .و همچنین مازوت سوزی نیروگاه هاست . وجود ۱۸ میلیون به بالا موتور و خودرو + سوزاندن مازوت در روز بالای چند میلیارد درجه سانتی گراد گرما تولید میکند. که این گرما و آلایندگی تمام ابرها را از بین می‌برد . تازه مسئولین بفکر تولید بیشتر و واردات خودرو هستند .و بدتر از همه موتور سیکلت هم در تلوزیون تبلیغ میشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
آلودگی هوا مانع بارور شدن ابرها میشه همین، اما کفتارصفتای مرده پرست مرده خور سودشون تو تولید وفروش بنزین وگازوئیلو ول نمیکنن ب سلامت هوایی ک خودشونم دارن تو ش نفس میکشن برسن. ب جرات میتونم بگم ۹۹٪ماشینای ایران فاقد استاندارد جهانی هستن.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین