تبلیغات بلک فرایدی باعث شد بیش از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر به دیجی کالا سر بزنند، اما تنها ۶۸۷ هزار نفر بعد از چرخیدن روی سایت و بررسی قیمتها متقاعد شدهاند خرید کردن به منفعشان است. یعنی فقط ۲.۸ درصد کاربران!
فرارو- کمپین بلک فرایدی دیجی کالا امسال به مدت هفت روز اجرا شد و مانور تبلیغاتی پرزرق و برقی برایش برگزار کردند، اما آمارها میگویند بلک فرایدی دیجی کالا، شکست خورده است.
بهگزارش فرارو؛ تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا با وجود کلی تبلیغات و سروصدا حتی با اینکه در مجموع بیش از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر را سایت کشانده، تنها باعث ثبت ۸۸۰ هزار و ۲۷۲ سفارش شده است و میانگین تخفیف هر کالا در طول اجرای کمپین به عدد ناچیز ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان میرسد. آن هم در شرایطی که شهرت بلک فرایدی در جهان با تخفیفهای چشمگیر گره خورده که گاهی تا ۷۰ درصد افزایش پیدا میکند. بلک فرایدی دیجی کالا شاید برای مشتریان و کاربران آب نداشته، اما تا دلتان بخواهد برای خود این سایت و تیم فنی آن نان داشته.
تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا همان اندازه که در تبلیغات اغواگرانه بهنظر میرسد روی کاغذ و هنگام بررسی اعداد و ارقام آماری هم فریبنده است. مثلا در آن ذکر کردهاند رقم کل تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا در طول اجرای کمپین هفت روزه، به ۲۹۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان میرسد. از هر طرف به این عدد نگاه کنید ترسناک است، اما عجله نکنید!
تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا در آذر ۱۴۰۲، بهمدت هفت روز اجرا شد و روی هم رفته حدود ۶۸۷ هزار نفر از آن استفاده کردند. این عدد از نظر آماری تنها وقتی قابل توجه است که ندانیم جمعیت ایران از مرز ۸۸ میلیون نفر گذشته و دیجی کالا تنها بازیگر بزرگ بازار فروشگاه اینترنتی ایران محسوب میشود. تقریبا تمامی رقبای دیجی کالا پیش از این با تحمل خسارت از خودی و غیرخودی، به ناچار بازار را ترک کردهاند و اسنپشاپ هم در بهترین حالت قادر است تنها به بخش کوچکی از سهم بازار دیجی کالا چنگ بیندازد.
کمپین بلک فرایدی دیجی کالا با وجود همه این حرفها و حجم غلیظ تبلیغات، تنها باعث ثبت ۸۸۰ هزار و ۲۷۲ سفارش شده است. وقتی وضعیت را با متر و معیار هفت روز اجرای کمپین بلک فرایدی دیجی کالا، بسنجیم متوجه میشویم بهطور میانگین ۴۳۵ هزار و ۴۳۱ تومان تخفیف نصیب هر مشتری شده و سهم هر سفارش یا سبد خرید از تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا ۳۳۹ هزار و ۸۲۸ تومان بوده است.
تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا را تا اینجا هم میتوانستیم قابل توجیه بدانیم اما نشانههای شکست بزرگ وقتی نمایان میشود که بدانیم در طول اجرای هفت روز کمپین بلک فرایدی، روی هم رفته چهار میلیون و ۸۰۷ هزار محصول توسط مشتریان دیجی کالا خریداری شده تا آن عدد دهان پرکن ۲۹۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومانی مجموع تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا، در دنیای واقعی به رقمی حقیر و ناچیز تبدیل شود.
بلک فرایدی دیجی کالا، آذرماه ۱۴۰۲ در حالی برگزار شد که تخفیف هر کالای فروخته شده بهطور میانگین معادل ۶۲ هزار و ۲۳۰ تومان بوده است. ظاهر این وضعیت هر سال در کمپین تخفیف دیجی کالا اتفاق میافتد. متوسط مبلغ صرفهجویی شده در بلک فرایدی ۱۴۰۰ دیجی کالا برای هر سفارش ۷۸ هزار تومان و برای هر کالا ۱۴ هزار تومان بوده است. لابد خبر دارید شهرت بلک فرایدی در جهان با تخفیفهای چشمگیر گره خورده که گاهی تا ۷۰ درصد میرسد.
بلک فرایدی دیجی کالا شاید برای مشتریان آب نداشته باشد، اما تا دلتان بخواهد برای خود این سایت نان داشته. ظرف هفت روز اجرای کمپین بلک فرایدی، ترافیک سایت دیجیکالا بالاتر از حالت عادی بود. خودشان میگویند در مجموع بیش از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر به دیجیکالا سر زدند و بیش از ۷۱ میلیون بازدید برای این سایت به ارمغان آورد.
تخفیف بلک فرایدی تنها در نیم ساعت شروع کمپین، ۷۶۱ هزار و ۳۲۲ کاربر را همزمان به سایت دیجیکالا کشانده تا مثلا از تخفیفهای وسوسهکننده جا نمانند. خودتان را بگذارید جای شخصی که مدیریت یک سایت را برعهده دارد و توانسته با اجرای کمپین تبلیغاتی این همه توجه را به سمت کسبوکارشان جلب کند. قطعا الان باید خیلی خوشحال باشید.
بلک فرایدی دیجی کالا برای مشتریان و کاربران، اندازه ایدهپرداز کمپین، تیم فنی سایت و مدیران دیجی کالا آورده نداشته است؛ از مجموع بیش از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر، تنها ۶۸۷ هزار نفر بعد از چرخیدن روی سایت و بررسی قیمتها متقاعد شدهاند خرید از بلک فرایدی دیجی کالا به سود و منفعتشان تمام میشود. یعنی چیزی حدود ۲.۸ درصد افراد!
بلک فرایدی در سراسر دنیا الزاما به معنای فروش محصولات خوب و درجه یک نیست. فروشندهها تمرکز خود را روی محصولاتی میگذارند که تاریخ انقضا دارند و خطر فاسد شدن تهدیدشان میکند یا بهخاطر سرعت بالا مد و تکنولوژی امکان دارد با عرضه کالاهای جدید از مد بیفتند.
بلک فرایدی دیجی کالا در آذرماه ۱۴۰۲، بیشتر از هر چیز دیگری به فروش بسته اسپاگتی ۷۰۰ گرمی، قوطی رب گوجه ۸۰۰ گرمی، بسته دوتایی لامپ ۱۲ وات منجر شده و البته در صدر جدول یک خودکار را مشاهده میکنیم. بلک فرایدی دیجی کالا احتمالا به فروش محصولاتی مثل موبایل اپل، موبایل سامسونگ، موبایل شیائومی هم کمک کرده است، اما اگر در همین هفت روز برای خرید آیفون ۱۳ اقدام کردهاید، توصیه میکنیم مدتی به سایت دیجی کالا سر نزنید یا قیمت آن را در سایر فروشگاهها جویا نشوید.
قیمت آیفون ۱۳ در دوره اجرای کمپین بلک فرایدی دیجی کالا حداقل ۳۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود. آنهایی که خیال میکنند فرصت را از دست دادهاند و غصه میخورند، بهتر است بدانند ظرف یکی دو روز گذشته کف قیمت آیفون ۱۳ به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسیده که ۳۰۰، ۴۰۰ هزار تومان زیر قیمت خرید آیفون ۱۳ در بلک فرایدی دیجی کالا است.
بلک فرایدی دیجی کالا بیشتر کاربران را برای خرید گوشی، ساعت هوشمند، ایرپاد، ساعت، هندزفری، پلی استیشن ۵، اسپیکر و هدفون به این سایت کشانده بود، اما در نهایت بیشترین سهم فروش نصیب خودکار، اسپاگتی، رب گوجه فرنگی و لامپ شد.
من خودم یک دستگاه تسویه آب رو توی مثلا بلک فرایدی از سایت دیگه ای تهیه کردم یک میلیون پایین تر از دی جی کالا