مدل آتی AMG که قرار است جایگزین GT ۶۳ کوپه با موتور V۸ شود، صرفاً یک نسخه الکتریکی از طراحی فعلی نخواهد بود، بلکه یک نسل کاملاً جدید از خودروهای پرفورمنس است.
مرسدس AMG، بازوی پرفورمنس غول خودروسازی آلمان، با توسعه اولین خودروی اسپورت تمام الکتریکی خود که قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود، زمینه را برای آیندهای تمامبرقی آماده میکند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرناایوی، این خودرو با هدف رقابت با خودروهایی مانند پورشه تایکان و آئودی E-tron GT دارای قدرت خیره کننده ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود که به طور بالقوه تبدیل به قویترین خودروی جادهای این شرکت خواهد شد.
مدل آتی AMG که قرار است جایگزین GT ۶۳ کوپه با موتور V۸ شود، صرفاً یک نسخه الکتریکی از طراحی فعلی نخواهد بود، بلکه یک نسل کاملاً جدید از خودروهای پرفورمنس است. درواقع، این خودرو قرار است پلتفرم اختصاصی AMG.EA این شرکت را معرفی کند که برای خودروهای برقی با کارایی بالا طراحی شده است.
اعتبار این خودروی اسپورت به یک موتور الکتریکی پیشرفته فناورانه است. این موتور به وسیله شرکت مهندسی بریتانیایی Yasa که مرسدس بنز آن را در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد، ارائه شده است. همه آنچه ارائه شده به عنوان لبه تکنولوژی محسوب میشود و گشتاور بالا و تجمیع قدرت، همگی در حالی که فضای کمتری را اشغال میکنند، راندمان را افزایش میدهند.
وزن هر موتور فقط ۲۴ کیلوگرم است، اما ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین یک موتور دوقلو میتواند نزدیک به هزار اسب بخار قدرت و ۱۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که حتی قدرت ۷۵۱ اسب بخاری AMG EQS ۵۳، ۴ Matic هم در برابر آن ضعیف به نظر میرسد.
اما ابعاد این شگفتی صنعت خودرو هم جالب است. طول آن ۵۱۰۰ میلی متر و فاصله بین ۲ محور آن ۳هزار میلی متر است. این ابعاد نوید یک فضای داخلی کافی را بدون محدود کردن هندلینگ و آیرودینامیک خودرو را میدهد. تعادل فرم و نحوه عملکرد از طریق اجزای آیرودینامیکی فعال این خودرو کمک میکند که نیروی درگ یا نیرویی که به زمین وارد میشود تا خودرو حرکت کند، افزایش یابد.
رابرت لسنیک، رئیس بخش طراحی بیرونی مرسدس بنز، زیباییشناسی خودرو را توضیح میدهد.
به گفته او، بدنه نزدیک به زمین، ظرافت آیرودینامیکی و اصول طراحی این مدل به شکلی جذاب و کارآمد به گونهای جمع شدهاند که ۴ فرد بزرگسال به راحتی میتوانند با آن سفر کنند.
این خودرو دارای نوع جدیدی از باتری باریک و پرانرژی با استفاده از مواد آنُد سیلیکونی با افزایش ۴۰ درصدی چگالی انرژی نسبت به آندهای گرافیت معمولی است.
با این حال، اگرچه این خودرو در سال ۲۰۲۵ رونمایی میشود، اما نمونههای اولیه آن قرار است در ماههای آینده در خیابانها و جادهها رژه بروند.
قیمت روز خودرو خارجی و داخلی را در صفحه قیمت خودرو فرارو مشاهده کنید