سولئولیکو فناوری چاپ سه بعدی را در توربین بادی با پنلهای خورشیدی خود ترکیب کرده است تا سطحی با توانایی حذف گازهای گلخانهای را ایجاد کند.
شرکت سولئولیکو (Soleolico) به تازگی نخستین توربین بادی جهان مجهز به پنلهای خورشیدی روی پرههایی گردان را معرفی کرده است. این محصول توانایی استفاده از انرژیهای بادی و خورشیدی برای تولید برق در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته را دارد.
سولئولیکو که در حوزه انرژی فعالیت میکند از محصول خود به نام "بادبان ها" (Sails) نام میبرد که در آن یک سامانه مغناطیسی دارای پتنت برای کالیبره کردن جهت باد هر توربین بادی با پنلهای خورشیدی به منظور جذب انرژی در حالت ۳۶۰ درجه استفاده شده است.
به گفته سولئولیکو، پایه و اساس توربین بادی با پنلهای خورشیدی این شرکت شامل بیش از ۱۰ سال پژوهش و ساخت ۳۰ نمونه اولیه در کنار پتنتها و طرحهایی است که تولید انرژی از باد و خورشید و ذخیره سازی در یک واحد منفرد را ترکیب میکند.
این شرکت همچنین نوعی پوشش چاپ سه بعدی شده را در محصول خود به کار گرفته است. این فناوری میتواند کربن را جذب و آن را به هوای پاک تصفیه شده تبدیل کند. یک واحد از توربین بادی با پنلهای خورشیدی سولئولیکو تا ۹ اکتبر خارج از کاخ ماگدالنا برای بازدید عموم نصب شده بود.
سولئولیکو فناوری چاپ سه بعدی را در توربین بادی با پنلهای خورشیدی خود ترکیب کرده است تا سطحی با توانایی حذف گازهای گلخانهای را ایجاد کند. به گفته شرکت، بادبانها مقرون به صرفه هستند و بدون ایستگاههای الکتریکی خارجی کار میکنند.
از آنجایی که از انرژیهای سبز باد و خورشید استفاده میکند، این فناوری میتواند در دسترس بودن پایدار انرژی را تضمین کند. سولئولیکو همچنین مدعی است که طراحی این محصول تطبیق پذیر و جمع و حور است تا فرایندهای نصب پیچیده را کاهش داده و از اختلال در خاک جلوگیری شود.
به گفته سولئولیکو، توربین بادی با پنلهای خورشیدی این شرکت میتواند عملکردی تا ۲۵ درصد بالاتر از توربینهای بادی کنونی ارائه کند و زمانی که در کنار دیگر واحدهای سولئولیکو نصب شود، اثر بازخوردی بین آنها میتواند کارایی را تقریبا ۱۵ درصد افزایش دهد. این شرکت فعال در حوزه انرژی همچنین ادعا میکند که فناوری معرفی شده میتواند بدون ایجاد سر و صدا و در سرعت پایین کار کند و از این رو، مشکلی برای پرندگان ایجاد نمیکند.
افزون بر این، از پنلهای خورشیدی میتوان برای نمایش بنرها و تبلیغات کسب و کارها استفاده کرد و رنگهای دلخواه برای تطبیق با تبلیغات تجاری را به کار گرفت.