مدیر پژوهش، برنامهریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: آموزش زبان خارجی در کودکستانها، پیش دبستانی و دبستانها ممنوع است و باید اقدام اقناعی و تربیتی انجام دهیم تا خانوادهها بدانند اگر آموزش ارائه نمیشود، مبنایی دارد، چون در این دوران سنی، هویت ایرانی کودک در حال شکل گیری است.
مدیر پژوهش، برنامهریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: آموزش زبان خارجی باید از دوره بعد از ابتدایی آغاز شود و ممنوعیت آموزش زبانهای خارجه فقط مشمول زبان انگلیسی نیست بلکه سایر زبانها همچون عربی را هم شامل میشود.
به گزارش تسنیم، مسعود تهرانی فرجاد؛ مدیر پژوهش، برنامهریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره آموزش زبان خارجی در کودکستانها گفت: طبق اسناد بالادستی و قوانین موجود، آموزش زبان خارجی باید از دوره بعد از ابتدایی آغاز شود و ممنوعیت آموزش زبانهای خارجه فقط مشمول زبان انگلیسی نیست بلکه سایر زبانها همچون عربی را هم شامل میشود.
وی افزود: بر این اساس آموزش زبان خارجی در کودکستانها، پیش دبستانی و دبستانها ممنوع است و باید اقدام اقناعی و تربیتی انجام دهیم تا خانوادهها بدانند اگر آموزش ارائه نمیشود، مبنایی دارد، چون در این دوران سنی، هویت ایرانی کودک در حال شکل گیری است.
مدیر پژوهش، برنامهریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک متذکر شد: اینکه برخی کشورهای اروپایی، زبان انگلیسی و فرانسوی را به کودکان زیر ۷ سال آموزش میدهند به دلیل اشتراکات پایهای آنهاست، اما زبان فارسی این اشتراک پایهای را با زبان انگلیسی ندارد و با زبان عربی اشتراکات فراوانی دارد.
وی بیان کرد: یکی از برنامههای جدی ما آموزش زبان فارسی به کودکان دو زبانه با حفظ زبان مادری است و شعارها درباره کودکستان چندزبانه غیردقیق است؛ این اقدامات باعث میشود کودک را آنگونه که میخواهیم تربیت کنیم و اجازه نمیدهیم، دوران کودکی خود را به خوبی سپری کند.
فرجاد مطرح کرد: با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال ۹۹، امور تعلیم و تربیت کودکان کمتر از ۷ سال به آموزش و پرورش واگذار شد.