نقطه قوت اصلی ماجرا به پیشرانه مرسدس بنز – آام گ جی ال سی۶۳ اس ئی پرفورمنس ۲۰۲۵ مربوط میشود، اینجا خبری از توربودوقلو ۴ لیتری ۸ سیلندر نیست و اساسا لزومی هم ندارد که یک پیشرانه سنگین و پرمصرف روی خودرو ۲۰۲۵ مرسدس نصب شود!
مرسدس بنز – آام گ جی ال سی۶۳ اس ئی پرفورمنس ۲۰۲۵ قطعا یکی از بهترینهای کلاس شاسی بلند است که تا به امروز به بازار جهانی خودرو معرفی شده و در این هیچ جای شکی وجود ندارد.
به گزارش عصر ایران، اما اینکه تحفه آلمانی مذکور چه ویژگیهایی دارد، موضوع مطلب امروز ما را شکل داده است، در ادامه با ما همراه باشید:
اول از همه باید به طراحی این مرسدس جی ال سی۶۳ اشاره کنیم که همچنان جذابیتهای بنز را همراه خود دارد و کاملا وارد فاز طراحی جدید این کمپانی نشده که البته طبیعی هم است زیرا همچنان میزبان یک پیشرانه بنزینی است. به اعتقاد خیلی از مخاطبان محصولات مرسدس، این طراحی به مراتب جذابتر از راهبردی است که طراحان بنز برای خانواده ئی کیو اس پیش گرفته اند.
اما نقطه قوت اصلی ماجرا به پیشرانه مرسدس بنز – آام گ جی ال سی۶۳ اس ئی پرفورمنس ۲۰۲۵ مربوط میشود، اینجا خبری از توربودوقلو ۴ لیتری ۸ سیلندر نیست و اساسا لزومی هم ندارد که یک پیشرانه سنگین و پرمصرف روی خودرو ۲۰۲۵ مرسدس نصب شود!
وقتی میشود از یک ۴ سیلندر تک تورو ۲ لیتری در یک سیستم هیبریدی حدود ۶۷۰ اسب بخار خروجی و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور گرفت، دیگر شانسی برای ۸ سیلندرها باقی نمیماند به همین سادگی!
بخش بنزینی پیشرانه با سامانه توربوشارژ الکتریکی که در اختیار دارد برابر با ۴۶۹ اسب بخار خروجی و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور میدهد تا باقی ماجرا برعهده بخش پلاگین هیبرید باشد که در معماری آن، یک موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده و ۲۰۱ اسب بخار خروجی و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
مرسدس پرچمدار جی ال سی۶۳ طی ۳.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد و بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی روی ۲۷۵ کیلومتر برساعت محدود شده است.
انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از بسته باتری ۶.۱ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین میشود.
باتری براساس معماری ۴۰۰-ولت توسعه یافته تا از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند. مرسدس همچنین بروزرسانیهایی در مدیریت دما و خنککنندگی این بسته باتری ایجاد کرده که عملکرد و ایمنی آن را بهبود میدهد.
سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد و سیستم تعلیق تطبیقی مرسدس تجربه سواری بسیار نرم و تحت کنترلی را با یک شاسی بلند برای کاربر خود به همراه دارد.
سرعت خودرو در وضعیت الکتریکی خالص، بیشینهای برابر با ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت دارد و برد حرکتی در این شرایط رانندگی حدود ۱۲ کیلومتر است.
در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۹ سرعته اتوماتیک استفاده میشود.
مرسدس بنز در قسمت کابین الگوی شناخته شدهای را دنبال میکند که در رابطه با محصول جدید خود که قرار است از تابستان ۲۰۲۴ در خیابانها باشد نیز شرایط مشابهی وجود دارد. نمایشگر ۱۱.۹ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر هداپ و نرمافزار اختصاصیام باکس بخشی از ویژگیهای مرسدس بنز – آام گ جی ال سی۶۳ اس ئی پرفورمنس ۲۰۲۵ هستند.
قیمت روز خودرو خارجی و داخلی را در صفحه قیمت خودرو فرارو مشاهده کنید