November 28 2024 - پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳
- RSS
- |
- قیمت خودرو
- |
- عضویت در خبرنامه
- |
- پیوندها و آگهی ها
- |
- آرشیو
- |
- تماس با ما
- |
- درباره ما
- |
- تبلیغات
- |
- استخدام
در بخشبندیهای جدید راه آهن، از ایستگاه بنکوه تا ایستگاه گلوگاه جز راه آهن شمال یک محسوب میشود که وجود کوهها، دشتها و پلها با معماری خاص و زیباییهای طبیعیاش، مسیر ریلی را دو چندان کرده است.
بیستو سوم مهرماه ۱۳۰۶ اولین کلنگ ساختمان راهآهن سراسری در تهران، یعنی محل فعلی ایستگاه راهآهن تهران به زمین زده شد. طول راهآهن شمال ۳۸۲ کیلومتر بوده و علاوه بر این شامل ۲۸ کیلومتر خط انشعابی بندر امیرآباد و همچنین در کل ۹۱ کیلومتر خطوط فرعی (شامل ۵/۴۳ کیلومتر خط تجاری و ۵/۴۷ کیلومتر خط مانوری) است.
در بخشبندیهای جدید راه آهن، از ایستگاه بنکوه تا ایستگاه گلوگاه جز راه آهن شمال یک محسوب میشود که وجود کوهها، دشتها و پلها با معماری خاص و زیباییهای طبیعیاش، مسیر ریلی را دو چندان کرده است. «پرونده راهآهن سراسری ایران» (موسوم به راه آهن شمال - جنوب)، به طول حدود ۱۴۰۰ کیلومتر سوم مرداد ۱۴۰۰ در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به عنوان بیست و پنجمین میراث فرهنگی ملموس و نخستین میراث صنعتی کشورمان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.