روئلتو مجهز به شاسی یکپارچه فیبر-کربن است که در سنت آگاتا تولید شده است. این شاسی در مقایسه با اونتادور حدود ۲۵ درصد مقاومت بالاتری دارد و ۱۰ درصد نیز در مهندسی وزن موفقتر است.
روئلتو به عنوان جانشین اونتادور مشهور در مارس ۲۰۲۳ معرفی شد. روئلتو به نام نوعی گاو نر اشاره دارد که سالهای ۱۸۸۰ در اسپانیا وجود داشته و از این منظر با لوگوی کمپانی کاملا هماهنگی دارد.
به گزارش عصر ایران، لامبورگینی میگوید: روئلتو مجهز به شاسی یکپارچه فیبر-کربن است که در سنت آگاتا تولید شده است. این شاسی در مقایسه با اونتادور حدود ۲۵ درصد مقاومت بالاتری دارد و ۱۰ درصد نیز در مهندسی وزن موفقتر است.
اکنون تصاویر واقعی مدل ۲۰۲۴ این لامبو روی خط رسانهها قرار دارد که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت.
لامبورگینی روئلتو به قلب تپنده پلاگین هیبرید مجهز است. درباره جزئیات این سیستم هیبرید باید به حضور ۳ موتور الکتریکی در همکاری با موتور بنزینی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر اشاره کنیم. مجموع خروجی پیشرانه برابر با ۱۰۰۱ اسب بخار است، اما اگر روئلتو فقط در حالت الکتریکی حرکت کند، میزان خروجی پیشرانه به ۱۸۰ اسب بخار کاهش خواهد یافت.
موتورهای الکتریکی در چرخه تامین انرژی از یک باتری با ظرفیت ۷.۴ کیلووات ساعت استفاده میکنند که برای شارژ کامل آن به ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. برد حرکتی روئلتو در حالت الکتریکی خالص حدود ۱۳ کیلومتر است.
روئلتو ۲۰۲۴ در بخش پیشرانه از ساختار هیبریدی متشکل از تپنده بنزینی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر، دو موتور الکتریکی در محور جلو به علاوه یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره میبرد. خودرو حدودا به ۲.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دست یابد.
سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد و بیشینه سرعت حدود ۳۴۹ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
از نظر طراحی نیز که فقط میتوان زیبایی مطلق را مشاهده کرد. البته همزمان رویکرد موفقی از علم ائروداینامیک را نیز شاهد هستیم که نیروی عمود بر سطح روئلتو را در مقایسه با اونتادور ۶۶ درصد بهبود داده است. راننده نیز دید بهتری از جاده دارد. همچنین جانمایی اگزوزها و فرم بدنه در عقب خودرو، ائروداینامیک را بهبود داده است.
چرخها در محور جلو ۲۰ اینچی و عقب ۲۱ اینچی هستند.
فضای کابین را نیز جز بهترینهای صنعت جهانی خودرو در نظر بگیرید. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر و نمایشگر عمودی ۸.۴ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی از جذابیتهای فناورانه کابین هستند.
مقابل سرنشین جلو نیز یک نمایشگر ۹.۱ اینچی بسیار باریک قرار گرفته است.
در سیستم ترمز نیز از ساختار کربن سرامیک استفاده شده که دیسک چرخهای جلو ۴۱۰ میلیمتری و عقب ۳۹۰ میلیمتری است. به این فرمول هنری باید کالیپر ۱۰ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه برای عقب را نیز اضافه کنید.
در بخش جعبه دنده از نمونه ۸ سرعته دو کلاچه استفاده شده است. وزن خودرو نیز ۱۷۷۲ کیلوگرم است.
قیمت لامبورگینی روئلتو ۲۰۲۴ از ۶۰۸ هزار دلار در بازار آمریکا کلید میخورد.