مزداام اکس-۳۰ ئی-اسکای اکتیو آر-ئی وی یک مدل پلاگین هیبرید منحصر به فرد است که هدف جدیدی به پیشرانه روتاری این خودروساز ژاپنی میدهد.
مزداام اکس-۳۰ ئی-اسکای اکتیو آر-ئی وی (MAZDA MX-۳۰ e-SKYACTIV R-EV) یکی از محصولات جدید مزدا است که در کارخانه هیروشیما ژاپن تولید میشود. این نخستین خودرو تولید انبوه مزدا مجهز به پیشرانه روتاری است که پس از ۱۱ سال و از زمان توقف تولید مزدا آر اکس-۸ در سال ۲۰۱۲ تولید میشود. مزدا در مجموع بیش از ۱.۹۹ میلیون خودرو مجهز به پیشرانه روتاری تولید کرده است.
به گزارش عصر ایران، مزداام اکس-۳۰ ئی-اسکای اکتیو آر-ئی وی یک مدل پلاگین هیبرید منحصر به فرد است که هدف جدیدی به پیشرانه روتاری این خودروساز ژاپنی میدهد. این پیشرانه احتراق درونی جمع و جور و سبک وزن نیروی مورد نیاز ژنراتوری را تامین میکند که باتری خودرو را شارژ میکند. نیروی مورد نیاز حرکت خودرو همواره توسط موتور الکتریکی آن تامین میشود.
ترکیب باتری ۱۷.۸ کیلوواتی و مخزن سوخت ۵۰ لیتری در مزداام اکس-۳۰ ئی-اسکای اکتیو آر-ئی وی، برد کلی بیش از ۶۰۰ کیلومتر را ممکن میسازد.
مزداام اکس-۳۰ در سال ۲۰۲۰ معرفی و نخستین خودرو الکتریکی تولید انبوه این شرکت محسوب میشود. ام اکس-۳۰ دو مدل هیبرید ملایم و مدل جدید پلاگین هیبرید را به خط تولید مزدا اضافه کرده است.
این خودرو مظهر رویکرد مزدا برای دستیابی به هدف انتشار کربن خنثی محسوب میشود. مزدا کربن خنثی در کل زنجیره تامین خود تا سال ۲۰۵۰ را در برنامه ریزی کرده و در این مسیر گام بر میدارد.