در نسل دوم R۸ که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، آئودی فقط موتور ۵.۲ لیتری V۱۰ را ارائه کرد. این نسل روی پلتفرم مشترکی با لامبورگینی هوراکان ساخته شده است.
آئودی برای خداحافظی با سوپراسپرت R۸، در ۲۱ شهریور نسخهٔ ویژهای را معرفی خواهد کرد. گفته شده این آخرین دور R۸ خواهد بود.
به گزارش پدال، آئودی اعلام کرده است که برای خداحافظی با R۸، نسخهٔ خاصی را تدارک دیده است که در ۱۲ سپتامبر برابر با ۲۱ شهریور رونمایی خواهد شد. تیزری که از این خودرو منتشر شده، R۸ را با پوشش استتاری با الگویی از مستطیلهای قرمز، سیاه و نقرهای نشان میدهد و یک بال کوچک با نشان آئودی اسپرت هم در عقب دیده میشود. با توجه به این تصاویر، این R۸ ویژه تفاوت بزرگی با نسخهٔ معمولی ندارد.
آئودی پیشازاین هم مدل R۸ GT را بهعنوان یکی از نسخههای پایانی سوپراسپرت خود معرفی کرده بود. این مدلی تولید محدود با قیمت ۲۵۱،۳۹۵ دلار است که تنها ۱۵۰ دستگاه از آن در ایالاتمتحده عرضه میشود. آیندهٔ R۸، اما نامشخص است و هرچند شایعاتی در مورد ساخت نسخهٔ الکتریکی آن وجود دارد، اما این مدل میتواند ظاهر کاملاً متفاوتی داشته باشد و روی پلتفرم جانشین الکتریکی پورشه ۷۱۸ کیمن ساخته شود.
آئودی R۸ اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ رونمایی شد. این خودرو که سوپراسپرتی برای استفادههای روزمره بهحساب میآمد، ابتدا با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V۸ تنفس طبیعی آئودی به بازار عرضه شد، اما بعداً در اواخر سال ۲۰۰۸، آئودی نسخهٔ V۱۰ آن را هم ارائه کرد که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر لامبورگینی گالاردو مجهز شده بود. در نسل دوم R۸ که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، آئودی فقط موتور ۵.۲ لیتری V۱۰ را ارائه کرد. این نسل روی پلتفرم مشترکی با لامبورگینی هوراکان ساخته شده است.
بااینحال، لامبورگینی قصد دارد جانشین هوراکان را بدون هیچگونه ارتباطی با آئودی تولید کند. لامبورگینی آنقدر از اوروس درآمد کسب کرده که دیگر مجبور نیست سوپراسپرت جدید خود را بهصورت مشترک با مالک آلمانی خود توسعه بدهد.