شاید هرکسی با دیدن تصاویر خانه ابراهیم گلستان که طی روزهای اخیر فوت کرد، گمان کند این قصر باشکوه متعلق به یکی از سران یا یکی از سرمایهداران یک کشور اروپایی است و شاید تعجب کنید اگر بگویم این تصاویر مربوط به عمارتی به جا مانده از عصر گوتیک است اما این خانه باشگوه متعلق به ابراهیم گلستان، کارگردان، داستان نویس، عکاس و روزنامه نگار ایرانی است.
شاید هرکسی با دیدن تصاویر خانه ابراهیم گلستان که طی روزهای اخیر فوت کرد، گمان کند این قصر باشکوه متعلق به یکی از سران یا یکی از سرمایهداران یک کشور اروپایی است و شاید تعجب کنید اگر بگویم این تصاویر مربوط به عمارتی به جا مانده از عصر گوتیک است، اما این خانه باشگوه متعلق به ابراهیم گلستان، کارگردان، داستان نویس، عکاس و روزنامه نگار ایرانی است.
شاید هرکسی با دیدن تصاویر خانه ابراهیم گلستان که طی روزهای اخیر فوت کرد، گمان کند این قصر باشکوه متعلق به یکی از سران یا یکی از سرمایهداران یک کشور اروپایی است و شاید تعجب کنید اگر بگویم این تصاویر مربوط به عمارتی به جا مانده از عصر گوتیک است، اما این خانه باشگوه متعلق به ابراهیم گلستان، کارگردان، داستان نویس، عکاس و روزنامه نگار ایرانی است.
خانه ابراهیم گلستان یک عمارت قرون وسطایی گوتیک در بولنی، غرب ساسکس، در انگلستان است، که بیشتر شبیه به شاتو (کاخهای محل اقامت اشراف و نجیب زادگان) فرانسوی است تا خانههای انگلیسی.
این بنا دارای دروازهی ورودی بزرگی با گریفینهای (تندیسهای بزرگ افسانهای) عظیم است که با بالهای گشوده شما را به داخل محوطه دعوت میکنند. فضای داخلی خانه نیز مانند بیرون آن زیبا ومنحصر به فرد بوده و نکته جالب توجه این است که تمامی اتاقهای خانه مجهز به حمام اختصاصی است. این خانه یکی از اولین خانهها در بریتانیا بود که تمامی اتاقها در آن مجهز به سیستم گرمایشی است.
این خانه بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ یکی از لوکیشنهای محبوب سینماگران بوده است و فیلمهایی مانند Oh What a Lovely War و Legend of Hell House و The Black Windmill و... در این خانه فیلمبرداری شده اند.
در سال ۱۹۸۱ این خانه توسط ابراهیم گلستان خریداری شد و خانه تا سال ۱۹۸۴ غرق در آرامش بود. هم اکنون طبقهی دوم این خانه رویایی با حداقل الحاقات تبدیل به هتل شده است.
انتشار تصاویری از خانه ابراهیم گلستان در بریتانیا در فضای مجازی خبرساز شده و بازتاب فراوانی داشته است تا آنجا که هوشنگ گلمکانی، نویسنده و منتقد مشهور سینمای ایران در یک پیام ویدئویی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرده است.