این ماشین پرطرفدار که سال ۱۹۹۸ به جهان معرفی شد، مدلهای متفاوتی دارد و در ایران هم با دو مدل معمولی و صندوقدار شناخته میشود. ناگفته نماند که پژو ۲۰۷ ایرانخودرو هم در اصل مدلی از پژو ۲۰۶ است و با ۲۰۷ واقعی زمین تا آسمان تفاوت دارد.
پژو ۲۰۶ از مشهورترین و پرطرفدارترین ماشینهای موجود در ایران است، اما برخی مدلهای همین ماشین پرطرفدار هیچگاه جادههای ایران را لمس نکردند.
به گزارش خبرآنلاین، ۲۰۶ برای ما یک عدد نیست و سالها است که تکرارش فقط به معنای مدلی خاص از پژو است که در ایرانخودرو تولید میشود.
این ماشین پرطرفدار که سال ۱۹۹۸ به جهان معرفی شد، مدلهای متفاوتی دارد و در ایران هم با دو مدل معمولی و صندوقدار شناخته میشود. ناگفته نماند که پژو ۲۰۷ ایرانخودرو هم در اصل مدلی از پژو ۲۰۶ است و با ۲۰۷ واقعی زمین تا آسمان تفاوت دارد.
یکی از مدلهای خاص ۲۰۶ که چهار سال پس از معرفی ۲۰۶ اصلی به خط تولید پا گذاشت مدل استیشنواگن «اسدبلیو» بود که با طراحی جادار برای خانوادهها ساخته شده بود.
این مدل هیچگاه به ایران نیامد و در جهان هم اقبالی پیدا نکرد، اما با توجه به عکسها و مشخصاتش بعید نبود که در صورت ورود به ایران بازار خوبی پیدا کند چرا که جای چنین خودرویی هنوز هم در بازار ایران خالی است.
زیر کاپوت ۲۰۶ اسدبلیو از موتور کمحجم ۱.۱ لیتر بنزینی تا موتور ۲ لیتری دیزل توربوشارژ گزینههای متعددی برای تامین نیروی پیشران در نظر گرفته شده بود.