November 25 2024 - دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳
- RSS
- |
- قیمت خودرو
- |
- عضویت در خبرنامه
- |
- پیوندها و آگهی ها
- |
- آرشیو
- |
- تماس با ما
- |
- درباره ما
- |
- تبلیغات
- |
- استخدام
بال برگشته یا پسگرا، نوعی بال که در آن نوک آن نسبت به ریشه دارای زاویه است و این زاویه اغلب به سمت عقب است. این نوع طراحی باعث تاخیر در ایجاد امواج شاک و همچنین کاهش درگ در سرعتهای نزدیک و یا بالاتر از صوت میشود.
میگ-۱۵ یک هواپیمای تک سرنشینه بود که از یک موتور رولزرویس جریان گریز از مرکز استفاده میکرد که توسط دولت بریتانیا فروخته شد و سپس توسط شرکت کلیموف شوروی ارتقا یافت. این هواپیما قادر بود به سرعت صوت نزدیک شود.
با شروع آزمایش در سال ۱۹۴۸ و شروع تولید در سال ۱۹۴۹، دادههای موزه ملی هوانوردی دریایی نشان میدهد که میگ-۱۵ یکی از اولین دشمنان هواپیماهای غربی با بالهای برگشته برای هواپیماهای ساخت غرب بود.
در حالی که شوروی ۱۲ هزار فروند از این نوع هواپیما را ساخت، ۶ هزار فروند میگ-۱۵ نیز در کشورهای دیگر تولید شد! این هواپیما در نیروی هوایی بیش از ۴۰ کشور مختلف پرواز کرد. میگ-۱۵ توسط «آرتم میکویان» و «میخائیل گورویچ» طراحی شد و یکی از موفقترین جنگندههای جت با بال برگشته بود و در آسمان کره در اوایل جنگ شهرت زیادی بهدست آورد.
پس از ورود میگ-۱۵ به جنگ، مشخص شد که این جنگنده به وضوح نسبت به بهترین جتهای بال مستقیم که توسط سایر کشورها استفاده میشد، برتری دارد.
منبع: همشهری