آئرا سدان یک طرح مفهومی بوده و طبق گفته طراح مطرح این شرکت، فیلیپو پرینی، خالق و طراح خودروهایی مثل لامبورگینی اونتادور، سنتناریو، اوروس، هوراکان و...، مدل تولیدی این خودرو شباهت زیادی با نسخه کانسپت دارد.
آئرا، برند نوظهور ایتالیایی، پس از معرفی کراساور کوپه خود به سراغ سگمنت سدان رفته و قصد رقابت جدی با بزرگانی مثل تسلا و پورشه و لوسید موتور و... را دارد. طراحی خاص و جذاب در کنار ویژگیهای فنی منحصر به فرد، برگ برنده این خودرو محسوب میشوند.
به گزارش خبرآنلاین، آئرا، برند نوظهور ایتالیایی، پس از معرفی کراساور کوپه خود به سراغ سگمنت سدان رفته و قصد رقابت جدی با بزرگانی مثل تسلا و پورشه و لوسید موتور و... را دارد. طراحی خاص و جذاب در کنار ویژگیهای فنی منحصر به فرد، برگ برنده این خودرو محسوب میشوند.
دنیای خودروها در حال پیشروی به سمت خودروهای الکتریکی است و در این بین، برخی برندها متولد، برخی دیگر پیشرفت و حتی برخی دیگر نابود میشوند. آئرا از جمله برندهای تازه متولد شده است که قصد دارد تا در این صنعت، خودی نشان بدهد.
آئرا سدان یک طرح مفهومی بوده و طبق گفته طراح مطرح این شرکت، فیلیپو پرینی، خالق و طراح خودروهایی مثل لامبورگینی اونتادور، سنتناریو، اوروس، هوراکان و...، مدل تولیدی این خودرو شباهت زیادی با نسخه کانسپت دارد.
چراغهای کشیده و بسیار باریک در کنار طراحی خاص ورودی هوای پایین سپر، جذابیت نمای جلویی را بیشتر کرده است. خروجی هوای کوچکی که روی کاپوت و بالای چراغ دیده میشود هم جالب توجه است.
طراحی آیرودینامیک مانند و کشیده بدنه خودرو، شبیه به همان سیاستی است که در رقیبش، یعنی مرسدسبنز EQS میدیدیم. در کنار این ویژگی، حفرههای خروجی هوا و فرورفتگیهای اعمال شده در این قسمت، آیرودینامیک بودن خودرو را بیشتر نشان میدهند.
قرارگیری دوربینهایی که نقش همان آینه بغلها را دارند، در بالای گلگیر، خاص و منحصر به فرد است.
طراحی قسمت پشتی با جلویی از هماهنگی خوبی برخوردار است. چراغهای پشتی بر خلاف طراحی ترند و روز دنیا، متصل نیستند. نمای عقب آئرا سدان تا حدودی یادآور پورشه تایکان است.