پیروز حناچی گفت: دستگاههای نظارتی بیرون به آنها (مسئولین بیدود) فشار آوردند، برای همین آنها با نرمافزار بیدود کاری کردند که اگر شما گزینه «من زن هستم» را انتخاب میکردید نرمافزار شما را نمیپذیرفت.
پیروز حناچی در بخشی از یک گفتوگوی مفصل درباره تجربه و اهدافش برای دوچرخهسواری توضیحاتی داد.
به گزارش خبرآنلاین، شهردار سابق تهران گفت: دوچرخه سواری کوچکترین پروژه ما برای کیفی سازی شهر بود، اما بزرگترین نبود. البته پروژه مهمی بود، به این دلیل که سال ۱۳۹۶ یک نظرسنجی از مردم تهران درباره بزرگترین مشکلات این شهر انجام شد، از نظر تهرانیها آلودگی و ترافیک بزرگترین مشکل این شهر بود و طبیعی بود که کنترل آلودگی و ترافیک اولین پروژه شهرداری باشد، تامین و تجهیز حمل و نقل عمومی یکی از روشهای حل این مشکلات بود، اما یکی از روشهای دیگر که بُعد کیفی داشت دوچرخه سواری وتوسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری بود.
پیروز حناچی در پاسخ به این موضوع که «گفته میشد یکی از فشارهایی که روی شهرداری بود، تعطیل شدن پروژه دوچرخه سواری بیدود به خاطر دوچرخه سواری زنان بود، که البته در نهایت هم تعطیل شد» افزود: این حساسیت همواره وجود داشت، ولی بیدود به این دلیل در زمان ما دچار محدودیت نشد، البته دستگاههای نظارتی بیرون به آنها (مسئولین بیدود) فشار آوردند، برای همین آنها با نرمافزار بیدود کاری کردند که اگر شما گزینه «من زن هستم» را انتخاب میکردید نرمافزار شما را نمیپذیرفت.
او ادامه داد: این نکته هم باید بگویم پروژه دوچرخه فقط یکی از برنامههای ما برای کنترل آلودگی هوا بود، اما پروژه اول ما نبود، ولیکن چرا مورد توجه قرار گرفت؟ برای اینکه تا حالا شهردار تهران خودش روی دوچرخه ننشسته بود، هدف من از این کار تشویق دیگران به یک اقدام خوب بود، آن هم با ابعاد دیگری که این کار داشت مانند حفظ سلامتی شهروندان، اما از همه مهمتر آن بود که مسئولین ما خیلی وقت است بین مردم بودن یادشان رفته است، بارها با افرادی مواجه شدم که میپرسیدند چقدر راحت بین مردم هستید، میپرسیدند چرا بقیه مسئولین بین مردم نیستند، ما در اوایل انتقلاب کسانی را داشتیم که با وجود داشتن مسئولیتهای بالا با دوچرخه سرکار میرفتند.