کرتیس-رایت مدل ۲۵۰۰ به دو پیشرانه Lycoming با قدرت ۱۸۰ اسب بخار مجهز بود. این پیشرانهها نیروی مورد نیاز فنهای تعبیه شده در جلو و عقب این وسیله نقلیه را تامین میکردند. این دو فن سرعت پایین بالشتکی از هوا ایجاد میکردند تا امکان حرکت خودرو فراهم شود.
شرکت کرتیس-رایت یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیماسازی در آمریکا بود که تولید هواپیماهای جنگی افسانهای مانند پی-۴۰ و اسبی ۲سی هلدایور در کارنامه آن ثبت شده است. این شرکت در سال ۱۹۵۹، خودرو هوایی مدل ۲۵۰۰ را معرفی کرد.
به گزارش عصر ایران، ارتش آمریکا به دنبال یک وسیله نقلیه تاکتیکی کوچک و سبک آبیخاکی بود. شرکت کرتیس-رایت به جای مدلهای دارای چرخ یا نوار شنی، رویکرد متفاوتی را با الهام از وسایل نقلیه اثر سطحی یا هاورکرافت در پیش گرفت و نتیجه آن معرفی خودرو هوایی مدل ۲۵۰۰ بود.
کرتیس-رایت مدل ۲۵۰۰ از زمان خود جلوتر بود، زیرا بیشتر یک خودرو جادهای بود تا این که یک هواپیما باشد. این وسیله نقلیه ظرفیت حمل دو یا چهار سرنشین را داشت و شبیه به یک خودرو واقعی به نظر میرسید. این خودرو هوایی ۱۰ تا ۱۵ اینچ (۲۵ تا ۳۸ سانتیمتر) از زمین فاصله میگرفت.
خودرو هوایی کرتیس-رایت مدل ۲۵۰۰ به دو پیشرانه Lycoming با قدرت ۱۸۰ اسب بخار مجهز بود. این پیشرانهها نیروی مورد نیاز فنهای تعبیه شده در جلو و عقب این وسیله نقلیه را تامین میکردند. این دو فن سرعت پایین بالشتکی از هوا ایجاد میکردند تا امکان حرکت خودرو فراهم شود.
کرتیس-رایت مدل ۲۵۰۰ دارای یک غربیلک فرمان برای کنترل جهت حرکت و یک اهرم گاز شبیه به نمونههای مورد استفاده در قایقها بود. برای افزایش سرعت باید این اهرم به بالا برده میشد و بالعکس آن برای کاهش سرعت. فرمان و ترمز با کنترل سرعت و جهت فنها عمل میکردند.
خودرو هوایی کرتیس-رایت با ۲۱ فوت (۶.۴ متر) طول، هفت فوت (۲.۱ متر) ارتفاع و هشت فوت (۲.۴ متر) پهنا با استانداردهای خودروهای سواری امروز نمونه کوچکی نبود. اما در دهه ۱۹۶۰، افراط و تفریط در هر چیزی دیده میشد. این وسیله نقلیه ۲۷۷۰ پوند (۱۲۵۶ کیلوگرم) وزن داشت که با بیشتر خودروهای اندازه متوسط امروز قابل مقایسه است.
دو نمونه اولیه از این وسیله نقلیه ساخته شد، اما با توجه به ظرفیت حمل بار کم و بیشینه سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت، ارتش آمریکا را تحت تاثیر قرار نداد.
یکی از این دو نمونه اولیه در موزه حمل و نقل ارتش آمریکا در ویرجینیا نگهداری میشود.