بهطور کلی شرکت چری یک انقلاب در ظاهر تیگو 7 پرو ایجاد کرده است. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این کراساوور، شباهت بسیاری به تیگو 8 پرو دارد و تقریبا در همه موارد بهجز ابعاد، با این خودرو برابر است. تیگو 8 پرو ابعاد بزرگتری نسبت به تیگو 7 پرو دارد.
تیگو 7 پرو برخلاف اکثر خودروهای بازار، یک انقلاب در طراحی محصول نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرد. آیا این کراساوور عملکرد بهتری نسبت به تیگو 7 قبلی دارد یا خیر؟
به گزارش تجارتنیوز، تیگو 7 پرو نسخه جدید از همان کراساوور تیگو 7 بوده که با ورودش به بازار داخلی، طرفداران بسیاری پیدا کرد. شاید فکر کنید که این خودرو در بازار محدود ایران، طرفدار پیدا کرده اما حتی در کشور چین، بهعنوان تولیدکننده اصلی تیگو 7 نیز، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
همین امر، نظر مدیران خودرو را به مونتاژ نسخه جدید این کراساوور جلب کرد. یکی از نکات مهم تیگو 7 پرو، این است که مدیران خودرو، این محصول را تحت برند جدید فونیکس، تولید و وارد بازار کرد. بنابراین میتوان فهمید که از لحاظ کیفیتی و آپشن، در سطح بالاتری نسبت به سایر محصولات این شرکت قرار دارد.
مشخصات فنی
تیگو 7 پرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره میبرد که توانایی تولید حداکثر 156 اسببخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور را دارد. قدرت فوق از طریق گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی، به محور جلو منتقل میشود.
وزن خالص این کراساوور 1400 کیلوگرم و ظرفیت مخزن سوخت، 51 کیلوگرم است.
خودروهای چینی، هنوز هم در قسمت طراحی و تولید پیشرانه با مشکل روبهرو هستند. چراکه در اکثر محصولات چینی، پیشرانه 1.5 یا 1.4 لیتری با تکنولوژی توربوشارژ یا TGDI مشاهده میشود. این پیشرانهها در اکثر موارد، قدرت پایینتر از 200 اسببخار تولید میکنند.
اما به باور بسیاری، گیربکس CVT که روی این کراساوور قرار گرفته، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر گیربکسهای CVT دارد.
طراحی ظاهری
بهطور کلی شرکت چری یک انقلاب در ظاهر تیگو 7 پرو ایجاد کرده است. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این کراساوور، شباهت بسیاری به تیگو 8 پرو دارد و تقریبا در همه موارد بهجز ابعاد، با این خودرو برابر است. تیگو 8 پرو ابعاد بزرگتری نسبت به تیگو 7 پرو دارد.
طراحی چراغها کاملاً تغییر یافته و ظاهر جدیدتری به خودش گرفته. ضمن اینکه جلوپنجره کوچک قبلی، جای خود را به چلوپنچره بزرگ با طرح کهکشانی داده و دو عدد دیلایت در قسمت زیر سپر طراحی شده است.
از نمای جانبی، کرومکاریهای زیر دربها و دور پنجرهها، زیبایی خاصی به خودرو بخشیده که تلفیق آن با رینگ 18 اینچی طرح جدید، واقعا زیباست.
در نمای پشتی شاید بتوان گفت که قالب کلی حفظ شده، اما چراغها و سپر، تغییرات زیادی تجربه کردند. چراغهای عقب بهصورت یکپارچه طراحی شده که خطوط عمودی زیبایی داخل آن کار شده است. از طرفی طراحی خروجی اگزوز در پایین سپر نیز بهروزتر شده.
طراحی داخلی
داخل کابین تیگو 7 پرو نیز تفاوتهای بسیاری با نسل قبلی دارد. اما نکته عجیب اینجاست که طراحی کنسول، نمایشگر وسط داشبورد و کانال تهویه مطبوع، شباهت بسیاری به طراحی کابین بیامو داشته و بهنوعی در نگاه اول، قابل تشخیص از یکدیگر نیست.
نمایشگر وسط داشبورد با اندازه 10.25 اینچ بهصورت جداگانه از صفحه دیجیتالی 12 اینچی پشتآمپر طراحی شده که از خط طراحی خودروهای چینی فاصله گرفته است. تنظیمات مربوط به سیستم تهویه نیز بهصورت دیجیتالی در قسمت پایینی کلیدهای پیانویی کار شده که اندازهای برابر با 8 اینچ دارد.
صندلیهای راننده و شاگر بهصورت برقی قابل تنظیم بوده اما جای خالی گرمکن و سردکن در این خودرو بهوضوح دیده میشود.
در ردیف دوم، امکانات رفاهی خاصی بهجزء دریچه تهویه کولر دیده نمیشود.
آپشنها و امکانات رفاهی
در تیگو 7 پرو میتوان امکانات متعددی را مشاهده کرد. از جمله آپشنهای جالب این کراساوور چینی میتوان به تنظیم حالت رانندگی اکو و اسپرت، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، گرمکن فرمان، وایرلس شارژ و دوربین 360 درجه اشاره کرد.
کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایرها، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، دیلایت و اتولایت، سقف پانوراما، فرمان برقی حساس به سرعت، ایربگهای پردهای و جانبی جلو نیز از دیگر امکانات رفاهی این خودرو است.
همچنین در کاتالوگ رسمی تیگو 7 پرو به گرمکن صندلیهای جلو و کولباکس اشاره شده که در نسخه تحویلی به مشتریان دیده نمیشود.
قیمت تیگو 7 پرو
تیگو 7 پرو در تاریخ 23 خرداد ماه 1402، با قیمتی برابر یک میلیارد و 770 میلیون تومان معامله میشود. از سوی دیگر، این خودرو به قیمت یک میلیارد و 667 میلیون تومان توسط مدیران خودرو قیمتگذاری شده است.