bato-adv
کد خبر: ۶۳۹۴۹۳

(نگرخواهی) مزایا و معایب تغییر ساعات کاری ادارات

(نگرخواهی) مزایا و معایب تغییر ساعات کاری ادارات

کارمندان و افرادی که خود با موضوع تغییر ساعت کاری به ۶ صبح مواجه شده‌اند، بهتر و دقیق‌تر می‌توانند مزایا و معایب طرح حاضر را بیان کنند. از همین جهت، افراد درگیر با این موضوع می‌توانند نظرات خود را با فرارو در میان بگذارند:

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

فرارو- از دیروز سه‌شنبه (۱۶ خرداد) طرح تغییر ساعت کار ادارات بُعد اجرایی به خود گرفته است. بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کاری همه کارکنان دولت ۶ تا ۱۳ اعلام شده و ساعات کاری کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی به ۶ صبح تا ۱۴:۴۵.

به گزارش فرارو، این تصمیم بر اساس اعلام مقام‌های دولتی، بنابر بر قانون الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال ۱۴۰۲ و با توجه به ناترازی تولید برق در ساعت شروع کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور اجرا خواهد شد. همچنین، در جزئیات این طرح

عنوان شده که ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی و مترو ساعت فعالیتشان از ساعت ۴:۳۰ خواهد بود تا کارمندانی که از مسیر‌های دور به سر کار می‌آیند بتوانند سر ساعت اعلام‌شده در محل کار حاضر شوند.

این طرح در چند روز گذشته موجی گسترده از واکنش‌های رسانه‌ای و حتی مجازی را به همراه داشته است. بسیار در مورد آسیب‌ها و دشواری‌های اجرای این طرح سخن گفته‌اند، اما شاید با نگاه از بیرون به صورت مساله نتوان موضوع را به درستی فهم کرد.

در واقع، کارمندان و افرادی که خود با موضوع تغییر ساعت کاری به ۶ صبح مواجه شده‌اند، بهتر و دقیق‌تر می‌توانند مزایا و معایب طرح حاضر را بیان کنند. از همین جهت، افراد درگیر با این موضوع می‌توانند نظرات خود را با فرارو در میان بگذارند:

نظرات در بخش کامنت‌ها درج شوند؛ با تشکر

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
یه تصمیم کاملا غیر کارشناسی که زندگی چند میلیون رو تحت الشعاع قرار داده. خانم کارمندی که ۵ صبح مجبوره بیداره ساعت ۳ برسه خونه. بعدازظهر بچه هاشو این کلاس اون کلاس ببره. خواب بعدازظهر نداره.باید به فکر شام و نهار فرداش باشه و کارهای خونه اش رو مدیریت کنه. شب هم هی باید استرس اینو داشته باشه که زود بخوابه که خواب نیفته. یعنی یه تابستون که بچه ها تعطیلن و می‌تونستیم لااقل شب کنار بچه ها و خانواده خوش باشیم گند زدن توش. دست آقایون درد نکنه با این تصمیماتشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
هر روز از اداراتی که کارکنانش ساعت 6 صبح پشت میزش قرار می گیرند، یک آپولو به هوا پرتاب می شود که محتوای آن بیخوابی، بیماری، بیعاری، بیعرضگی، بی مهری، بی مسئولیتی، نفرت، خشم، رنج، عذاب، عتاب و... می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
مساله اینه که کارمند جماعت مجبوره اطاعت کنه حتی دستورات غلط را
حتی ظلم را
چه مردی که همسر بیمار داره و مسئول بچه هاشه
چه زنی که همسر بیمار داره
نوع شغل را هم که نمیتونیم انتخاب کنیم هر جا جور شد باید مشغول به کار بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کاری که دولت امسال در خصوص عدم تغییر ساعت تابستانی انجام داد کار خوبی بود چرا که کشیدن ساعت به جلو باعث بهم خوردن ساعت بیولوژیکی بدن و مشکلات زیستی برا انسانها میشه و تو خیلی کشورهای اروپایی هم ساعت تابستانه منسوخ شده ولی اینکه ما الان آدما رو مجبور کنیم 2 ساعت زودتر بیداربشن تاثیر منفی تو بازدهی نیروی انسانی داره و در کل کار مفید کارمندها تو ایران 3 تا 4 ساعت بیشتر نیست که اگه غیر از این بود و ما 6 تا 7 ساعت کار مفید داشتیم وضع مملکت ما مثل آلمان و دانمارک و ایتالیا میشد دیگه حتی ممکن بود به ژاپن و چین هم برسیم! حالا سه چهار ماه کارمندا 2 ساعت کمتر کار کنن اتفاق خاصی هم نمیوفته و درکل ساعت کار در تابستان در راستای صرفه جویی انرژی 7 تا 13 باشه بهتره که هم در اوج مصرف دستگاههای خنک کننده در ظهر ، ادارات تعطیل بشن و هم صبحها مردم با مشکلات کم خوابی و بهم خوردن مجدد ساعت بیولوژیکی مواجه نشن.
البته مساله ساعت در ایران بیشتر ریشه در شرایط جغرافیایی کشورمان هم دارد.
ماشاءالله کشور پهناوری داریم و حداقل باید دو ساعت مختلف در نیمه شرقی و غربی کشور میداشتیم چرا که مثلا طلوع خورشید در شهرهای شرقی و غربی با حدود یکساعت اختلاف اتفاق میفتد و اگه کشورمان دو زمانه بود شاید بخشی از مشکلات برامون پدید نمیومد که صدالبته این مورد هم به کار کارشناسی نیازداره.
ف م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به نظر من اگر ساعت جلو کشیده بشه خیلی بهتر از این همه ناهماهنگیه، الان خیلی از استان ها و بعضی ادارات ساعت های ورود و خروج هماهنگ با کل کشور ندارند ساعت کاری من از ۸ صبح هست در حالی که هوا از ساعت ۵ روشن میشه و عملا نمیشه خوابید کاش ساعت ها مثل قبل به جلو کشیده بشه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۳
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
نانوایی ها ساعت 6 باز نیست .
اونی که از کرج میاد تهران یا بلعکس چه ساعتی باید بیدار بشه ؟
کجای دنیا ساعت 6 صبح که نوز خروس بیدار نشده میرن سر کار ؟
ساعتها را تغییر ندادید گرفتار شدیم کلی از روشنایی را از دست میدیم 4 صبح هوا روشن میشه ولی بجر کارمندها همه خواب هستن از اونطرف شبها بدلیل اینکه از 7 و نیم تاریک میشه برق بیشتری مصرف میشه .
بلد نیستید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
محل کار ما که خودمختاره! (با اینکه دولتیه = صدا و سیما)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
به نظر فوق تخصصی ؛یک ساعت جلو می اوردن بهتر از ساعت شش و لنگش شدید برخی کارکنان و تحمیل عوارض بعدی مانند بد خوابی،تندخو شدن و حتی .. بود و البته است.توصیه می شود اواسط امرداد نگر خواهی گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
یک نماینده سنکی در چاهی انداخته که صد تا عاقل نمی تونن درش بیارن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
منظور از نگرخواهی همون نظر خواهی هستش؟؟؟؟؟؟ هیچ چیز این مملکت حتی یک مورد نتیجه کار کارشناسی و از روی برنامه و حساب و کتاب نبوده و نیست و نخواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
وقتی رییس دولت میگه باید مردم در مردم در مورد مزایای این طرح اقناع سازی بشن!! دیگه چی میشه گفت؟ یک تصمیم سراسر غلط و پرهزینه گرفته شده و حالا آقایون انتظار دارن مردم به زور به خودشون بقبولونن که خیلی مزایا داره.
ناشناس
Germany
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
آره دیگه همون طور که داریم به قعر دره می ریم و به زعم آقایون در حال پیشرفتم
بچه ابادی پایین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اگر قرار به این تصمیم بود چرا برنامه جلو کشیدن ساعات را تغییر دادند مردم دیگه با اون مساله عادت کرده بودند
هرسال دارند سلیقه ای عمل می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ساعت بیولوژیکی رو به هم میزنه!
یک روزه مجبوری 2 ساعت زودتر بیدار شی و کل روز ساعت تغذیه و استراحت رو به هم میزنه.
ما فکر میکردم معجزه هزاره تموم شد نگو قرار بود معجزه جدید ببینیم!
مهدی
United Arab Emirates
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
طرحی بسیار نابخردانه است عملا استراحت شب را از کارمندان گرفته واز ساعت ۹ صبح به بعد انرزی واعصاب فعالیت روزانه وجود نداردوافت شدید در کارکرد بوجود میاورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اینگونه تصمیمات هم در ادامه همون تفکر شی پنداشتن آدمهاست که اثراتش رو در تمام امور مملکت و در نتیجه تبدیل مملکت به یک ویرانه شاهد هستید
محمد قاسم پیش بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دولت آقای رئیسی با اقتدار و اراده و توان بالا در حال خدمت به مردم و کاهش چشمگیر فقر هستش، سیاست دوستی با همسایگان مسلمان مثل عربستان که قصد سرمایه گذاری در کشور ما دارد و جمهوری اسلامی افغانستان که قصد اجرای اسلام دارد. بسیاری از همکاران ما در اداره تبلیغات فرزندانشان به خارج رفته اند که برای دستگاه اسلامی تاسف بار هستش ولی خوبه که ایرانی های واقعی که ما هستیم می مانیم و خط غیر ایرانی ها ضد اسلام جدا میشه و از ایران میرن لطفا از لجن پراکنی بر علیه دولت شریف برادر ابراهیم رئیسی دست بردارید قاسم پیش بهار اداره تبلیغات ستاد تهران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
عادت دارید که بی کفایتی خود را با لگد زدن به زندگی مردم جبران کنید . کسری برق کسری بودجه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
درود
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بخش های صنعتی ، تجاری و خانگی بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص می دهند و میزان مصرف کارمندان دولت در ایام تابستان به نسبت حوزه های فوق الذکر بسیار ناچیز است. دولت در چند حوزه تصمیمات منطقی و عملی را اتخاذ نمی کند. تصممیات اخیر دولت در جهت کاهش مصرف انرژی دقیقا نتیجه معکوس خواهد داد. چه بسا در ایام نزدیک، شاهد تغییر در ساعات کاری خواهیم بود.
دولت در طرح کاهش مصرف انرژی تصممیات سطحی را بدون درک فکت ها اتخاذ کرده است:
1- کاهش ساعات اداری به معنی کاهش مصرف انژی نمی توان تعبیر کرد چرا که از همان دقایق اولیه صبح سیستم های سرمایشی و برق و دستگاه های الکترونیکی شروع به کار خواهند کرد و این روال تا ساعات پایانی ادامه دارد. بنابراین شروع زودتر به معنای کاهش مصرف انرژی نمی باشد.
2. با اعلام پایان ساعت 13 و سپس 14:45 عملا به علت ضعف خدمات حمل و نقل عمومی و ازحام جمعیت در مترو، اتوبوس و غیره، عملا کارمندان ماندن در محل کار را به رفتن در اوج گرما و ازدحام جمعیت ترجیح می دهند.
3. کاهش ساعت اداری خود می توانست مشوقی برای کارمندان برای مصرف بهینه انرژی و ترک اداره محل کار باشد. ولی این میزان از 8 ساعت به 8:45 دقیقه افزایش داشته است که علاوه بر فرسودگی و بی حوصلگی کارمندان، مصرف بیشتر انر/زی و ضربه به ذخایر برقی را به نوعی استراتژی چشم در برابر چشم میدانند.
4. با افزایش ساعا کاری و شروع ساعات کاری از 6 صبح، کارمندان مجبور خواهند بود از ساعت 4 یا 5 صبح آماده حرکت شده و تا ساعت 15 در ادارات منتظر پایان ساعات اداری باشند که علاوه بر کاهش راندمان کاری، نارضایتی و نافرمانی مدنی را نسبت به دولت و حکومت افزایش خواهد داد.
5.با توجه به تورم و افزایش سرسام آور قیمت محصولات خوراکی، پوشاک، مسکن و غیره و عدم تناسب دریافتی کارمندان دولت( خط فقر 18 میلیون تومانی و متوسط دریافتی 12 میلیونی کارمندان)، برنامه اعمالی دولت در خصوص ساعات کاری نه نها موجب نارضایتی و کاهش راندمان کارمندان خواهد شد که چه بسا تغییر شغل هم می تواند یکی از تصمیات انها باشد.
6. با توجه به اهمیت تحکیم خانواده و کاهش تنش های خانوادگی، پس از پیایان ساعات کاری ، کارمند دولت توانی برای صحبت و ارتباط گیری با اعضای خانواده نخواه داشت و به مرور زمان می تواند به تنش و افزایش اصطکاک خانواده ها کمک کند.
علي عبدالله صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اقا تمام نماز هاي صبح ما داره قضا ميشه چون حدود 4/5 افتاب ميزنه و ما بايد 2 ساعت بيدار بشينيم تا سرويس بياد تو اين مدت هم نميشه خوابيد چون از سرويس جا ميمونيم پس ميخوابيم و نيم ساعت به حركت سرويس از خواب بلند ميشيم و نماز ميخونيم و ميرم سر كار صبحانه ميخوريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ساعت شش و نیم صبح تا یک و نیم ظهر بهترین موقع هست.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
من و همسرم کارمند سازمان دولتی هستیم. باید فرزند ۳ ساله ام را قبل از ساعت ۶ صبح کدام مهد کودک بسپاریم تا خودمان بتوانیم راس ۶ در اداره باشیم؟!!.
سوال اصلی ما واقعا این است اگر این طرح با هدف استفاده بیشتر از ساعات ابتدایی روز و کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده تصمیم گیرندگان محترم عنایت دارند به لحاظ افق روز و دمای هوا ساعت ۶ صبح فعلی با ساعت ۷ صبحی که با یک ساعت جلو کشیدن ساعتها ایجاد میشد عملا تفاوتی ندارد؟!!!. به جای این تصمیم بدون محاسبه با کمی تفکر واضح پیداست هدف اصلی این طرح فقط با یک ساعت جلو کشیدن محقق میشد. چیزی که در همه دنیا مرسوم است. اگر هم هدف شکستن بار ترافیک صبحگاهی بوده که باید عرض کنم آنهم‌محقق نشده و نخواهد شد!!!. آقایان مدیر برای خانمهای شاغل ساعت ۵ یا ۵ نیم صبح جز با استفاده از وسیله نقلیه شخصی حضور ساعت ۶ در محل کار ممکن نیست!!!. ایستگاه مترو دیوار به دیوار خانه های همه شهروندان که نیست. صبحها همه با فراغ خاطر به دور از طرح ترافیک ساعت ۶ و نیم، با وسایل نقلیه شخصی به محل کار میروند و پیک ترافیک ۴ و ۵ تبدیل میشه به ترافیک سنگین ۲ و ۳!!!.
جرات عقب نشینی از تصمیمات اشتباه را داشته باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
همسرت رو بگو بشین خونه از بچه نگهداری کنه . هم خر و میخوای هم خرمارو . این چه رسمیه با خواهش و پتارتی بازی خنمه میاد سر کار بعد دنبال دورکاری و فرزند زیر 6 سال داره تعطیلی 1 روز در هفته و هزار و یک بهونه . خیلی خانمهای خانه دار هم سواد دارن هم توانمندن هم نیاز مادی هم دارن ولی به خاطر اینکه بالاسر خانواده و بچه هاشون باشن خانه داری رو انتخاب کردن . اداره ما که کودکستانه خانما بچه هاشونم میارن اداره .یا کارو درآمد یا خانواده از همون اول انتخاب کنید بعد غرغر اتون و نیارید برای اداره .جدیدنم که پستهای تو استانداری و فرمانداری و سازمانها به یه سری بانوان دادن برای حمایت از بانوان . قوز بالای قوز .چرا این امتیازاتی که برای خانمها ادارات در نظر میگیرید برای بخش خصوص نیست . تعطیلیه 9 ماهه زایمان و پاس شیر و ... عدالته
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
باتوجه به اینکه بخش عمده ای از سازمانها وادرات مجوز اضافه کار تاساعت16 راداده اند عملا رعایت صرفه جویی در اوج مصرف بی معناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مزیت هم مگه داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
چرا با لجبازی این طرح اجرا شده؟ از کرج میام تهران سر کار. بچه ام باید بزارم خونه مادرم صبح ساعت چهار باید برم در خونه شون بندگان خدا رو زابراه کنم هیچ مهدی اون موقع باز نیست خودم هم باید ترسون و لرزون و خواب آلود و عصبی بیام تا ایستگاه بعد هم که رسیدیم تا هشت هیجکس نیست و تازه هشت به بعد مردم کم کم میان عملا اون دو ساعت هیج
واقعا فکر هم میکنید با این طرحهاتون یا فقط برای لجبازی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
شک نکن لجبازیه. همونطور که موقع برجام هم ملت رو بدبخت کردن که خودشون بیان و قیمت اقلام صدبرابر شد وکیفیت زندگی به زیر صفر رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بشین خونه از بچت نگهداری کن بزار یکی بیاد سر جات که این مشکلات و نداره اون موقع که دنبال شغل بودی باید به این چیزا فکر میکردی . خانمایی که قبلا شاغل بودن و این امتیازات الان شما رو نداشت چه کار میکردن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اگر واقعا ادارات ساعت 14 بطور کامل تعطیل شوند مصرف کاهش میابد اما بررسیهای بنده خبرنگار نشان میدهد تعداد اندکی ازسازمانها وادارت ساعت 14 تعطیل میشوند.اگر کاهش مصرف مد نظر دولت محترم میباشد بابازرسی وبرسی با شرکتها وسازمانهای خاطی برخورد گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
امیدوار بود آدمی به خیر کسان/مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
انشالله یک انتخابات آزاد برگزار بشه تا بتونیم چند تا نماینده با آی کیو بالای ۵۰ به مجلس بفرستیم و مقدمه تغییر دولت و تغییر رئیس جمهور بشه.وگرنه با این آدمهای لجوج و بیسواد به جایی نمیرسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
امیدوار بود آدمی به خیر کسان/مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
انشالله یک انتخابات آزاد برگزار بشه تا بتونیم چند تا نماینده با آی کیو بالای ۵۰ به مجلس بفرستیم و مقدمه تغییر دولت و تغییر رئیس جمهور بشه.وگرنه با این آدمهای لجوج و بیسواد به جایی نمیرسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
به نظر من اکه ساعتها رو نخوان تو طول سالعوض کنند، بهتره ساعت رسمی کل سال رو یک تا یک و نیم ساعت جلو بکشند.
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
چن تا خاطره بگم بخندین ... خوابگاهِ دانشجوای امام صادق تو کمپ دانشگاه بود اینا اجازه نداشتن از کمپه برن بیرون ... با دمپایی و پیژامه از اتاق درمیومدن میرفتن ساختمونِ کلاساى ١ و ٢ و ٣ ... من از دانشگاه میزدم بیرون صبحا میومدم با نشون دادنِ برگه عبور و رد شدن از گیت و با گذرنامه یا اجازه خروج از دانشگاه ... ولی یه چن ترمی تجربه موندن تو دانشگاهو دارم ... صبحا ساعتِ ۵ صبح بیدارباش ميزدن که پاشین برين ورزش ... ساعت ۶ یا ۷ صبحم کلاس بود ... یه سری لازم الغسل بودن ...دو نمونه ش سفيرِ ايران تو فلانجا و وزیرِ فلان... بايد با همون وضع ميرفتن ورزش ... صبحونه رو تو كلاس ميخوردن با فلاسک یا به قول خودشون فلاکسِ آب جوش ... تو شیش تا دانشگاه دیگه ام درس خونده م ... اونجاها برعکس بودن ... میگفتن کلاسا ساعتِ هفتِ صبحه ساعت یازده شب میرفتیم سر کلاسه ... يكى از استادا خمیازه میکشید میگفت خسته م از صبح مسافرکشی کرده م پاشین برین خونه ... فرداصبحش که میومدیم میدیدیم یه کیسه خواب تو کلاس پهنه استاده توش خوابیده ... وزارت دفاعم همینجوری بودا... ساعتِ پنج صبح میرفتم کارخونه ... مهندسا و کارگرا از ساعت شیش تا ده صبح نون بربری با پنیر میخوردن بعدشم میرفتن سر کار تا عدس پلوی سرِ ظهر ... تو کیهان وضع دراماتیک تر بود ... اون وقتا روزنامه عصرا درمیومد ... نصف شب یه عده میرفتن تحریریه ... ع ک جوراباشو میشست پهن میکرد رو دسته صندلی که تا ظهر خشک بشه ... از ساعتِ ۱۰ صبح همه خواب بودن ١٢ تا ٢ بعدازظهر ناهار ميخوردن و تو نمازخونه لم میدادن چرت میزدن تا خستگیشون دربره ... ساعتِ دو میرفتن دمِ در تا سه بشه کارت بزنن برن خونه سه تا چارم منتظرِ سرویس وامیسادن تو خیابون سعدی ... تو پلیس که اصن ساعت کار نداشتیم ... بیست و چارساعته کار میکردیم یه ساعت میخوابیدیم اونم به صورتِ چارتا یه ربع ... یه بار هفتِ صبح رفتم خونه ... مامانم گفت نخواب پاشو برو وزارت خارجه ... تو وزارت خارجه که دیگه نگم ... مثِ صداسیما بود ... تو تعطیلات سر کار بودن همه ... تو [...] ساعت کار شبا بود ... تا صبح راپل میرفتیم تو خونه این و اون برا خفت كردن جاسوس و مجرم ... یه مدتم پیتزا دلیوری میکردم ... یارو سه نصف شب میگفت پیتزامو بردار بیار کنارشم قهوه اسپرسو یا ماکیاتو باشه ... یه چن جا دیگه م بود که بهتره نگم ... اونا حساسه ... اگه بگم سانسور میشه !!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ساعت کاری نسبت به قبل کم نشد بلکه اضافه ترهم شدقبلا ۸:۳۰میومدیم الان ۸:۴۵خوب ازاول میگفتن این طرح برای یه عده کم هست وبرای وزارتخانه ها نیست ونیاز به مصوبه وزیران هم نداشت.کلا خودشون هم نفهمیدند چی راتصویب کردن.برای دولت متاسفم برای وضع قوانین اینچنینی
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
چن تا خاطره بگم بخندین ... خوابگاهِ دانشجوای امام صادق تو کمپ دانشگاه بود اینا اجازه نداشتن از کمپه برن بیرون ... با دمپایی و پیژامه از اتاق درمیومدن میرفتن ساختمونِ کلاساى ١ و ٢ و ٣ ... من از دانشگاه میزدم بیرون صبحا میومدم با نشون دادنِ برگه عبور و رد شدن از گیت و با گذرنامه یا اجازه خروج از دانشگاه ... ولی یه چن ترمی تجربه موندن تو دانشگاهو دارم ... صبحا ساعتِ ۵ صبح بیدارباش ميزدن که پاشین برين ورزش ... ساعت ۶ یا ۷ صبحم کلاس بود ... یه سری لازم الغسل بودن ...دو نمونه ش سفيرِ ايران تو فلانجا و وزیرِ فلان... بايد با همون وضع ميرفتن ورزش ... صبحونه رو تو كلاس ميخوردن با فلاسک یا به قول خودشون فلاکسِ آب جوش ... تو شیش تا دانشگاه دیگه ام درس خونده م ... اونجاها برعکس بودن ... میگفتن کلاسا ساعتِ هفتِ صبحه ساعت یازده شب میرفتیم سر کلاسه ... يكى از استادا خمیازه میکشید میگفت خسته م از صبح مسافرکشی کرده م پاشین برین خونه ... فرداصبحش که میومدیم میدیدیم یه کیسه خواب تو کلاس پهنه استاده توش خوابیده ... وزارت دفاعم همینجوری بودا... ساعتِ پنج صبح میرفتم کارخونه ... مهندسا و کارگرا از ساعت شیش تا ده صبح نون بربری با پنیر میخوردن بعدشم میرفتن سر کار تا عدس پلوی سرِ ظهر ... تو کیهان وضع دراماتیک تر بود ... اون وقتا روزنامه عصرا درمیومد ... نصف شب یه عده میرفتن تحریریه ... ع ک جوراباشو میشست پهن میکرد رو دسته صندلی که تا ظهر خشک بشه ... از ساعتِ ۱۰ صبح همه خواب بودن ١٢ تا ٢ بعدازظهر ناهار ميخوردن و تو نمازخونه لم میدادن چرت میزدن تا خستگیشون دربره ... ساعتِ دو میرفتن دمِ در تا سه بشه کارت بزنن برن خونه سه تا چارم منتظرِ سرویس وامیسادن تو خیابون سعدی ... تو پلیس که اصن ساعت کار نداشتیم ... بیست و چارساعته کار میکردیم یه ساعت میخوابیدیم اونم به صورتِ چارتا یه ربع ... یه بار هفتِ صبح رفتم خونه ... مامانم گفت نخواب پاشو برو وزارت خارجه ... تو وزارت خارجه که دیگه نگم ... مثِ صداسیما بود ... تو تعطیلات سر کار بودن همه ... تو [...] ساعت کار شبا بود ... تا صبح راپل میرفتیم تو خونه این و اون برا خفت كردن جاسوس و مجرم ... یه مدتم پیتزا دلیوری میکردم ... یارو سه نصف شب میگفت پیتزامو بردار بیار کنارشم قهوه اسپرسو یا ماکیاتو باشه ... یه چن جا دیگه م بود که بهتره نگم ... اونا حساسه ... اگه بگم سانسور میشه !!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
واقعا حوصله داری این همه چرت و پرت تایپ میکنی ها
ارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ساعت بيولوژيك مردم و بهم زدين ، واقعا بي كفايتين
نیاکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
من دو فرزند مهد کودکی دارم و بشدت ب مشکل خوردم . مهد کودک ساعت ۵ باز نیست ک من شاغل فرزندم را بسپرم ... زنان شاغل مادر کارمند دولت کم نیستند ولی کسی در نظر نگرفته شون. در ضمن از صبح کولر را میزنیم چون ساختمان و اتاق ها گرم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هیچ کودمشونم کار کن نیستنن و همش با همین بهانه ها و سوئ استفاده از کلمه مادر از زیر کار در میرن . خانم بشین تو خونت از بچت مراقبت کن همه نیلز دارن دوست دارن همسراشون شاغل باشن و یه پول اضافه ای بیاد تو زندگیشون . اگه یه شرکت یا کارخونه میرفتی از ساعت 6 تا 17 چی میگفتی . خیلی از تو توانمندتر دارن میرنا برو خدارو شکر کن اومدی تو سیستم دولتی فقط وقت میگزرونید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ساعت 5 صبح توکوچه وخیابونها کسی نیست ترس ازاینکه خفتمون کنن استرس وجودمان را می گیرد، وسائل نقلیه عمومی(اتوبوسها(به غیراز بی آرتی) ساعت شروع کارشون 5ونیم صبح هستش دوروز باتاخیررسیدیم سرکار،
تازه تومحل کارهم صبحها هیچ خبری نیست،ازپنجره اتاق محل کارکله پزی را می بینم که تازه شروع به کارکرده،آخه این چه وضعشه؟؟؟
آیا افرادی که همچین تصمیمی گرفته اندخودشان هم 5 صبح ازمنزل بیرون می آیند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مثلاااااااااااااااااااا میخوان بگن این دولت داره کار میکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
پر آدمایه که دارن میرن کارخونه ها و شرکت ها دنبال یه لقمه نون حلال که به سختی هم به دست میاد شما اینقد مدیر کلی رفتی سر کار اصلا این جنس آدمارو ندیدی .
عباسی
United Arab Emirates
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
هر سازمانی داره خودش ساعت تعیین می کنه الان برای ما که یک نهاد دولتی هستیم شده 6 صبح تا 14:45 آقا میخایید این چند میلیون مردم بی پناه رو بریزید تو دریا حداقل شما مسئولین و خانواده محترمتون راحت زنگی کنید ما دست و پا گیرتون شدیم بخداااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
وقتی کوچک بودم فیلمی ساخته شد مبنی بر تغییر ساعت قبل از انقلاب همان تفکر قانونی را تصویب کرد که ...
مگر این مردم قابلیت تشخیص دارند که نظر بدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این قانون راکی گقته ساعت ۵ونیم یک خانم تنها ومتاهل بابچه بره سر کار اخر بانک یا اداره سرباز خانه هست
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
احتیاط مستحب آن است که همسر این خانم، او را اسکورت نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بشین خونه مطمئنا شما اداره نباشید کارها خیلی بهتر و منظم تر انجام میشه . میگی نه یه 10 روز مرخصی بگیر نرو . اگه اتفاقی افتاد.
مهدی
United Arab Emirates
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
فرارو جان مسئولین هوشمند ما نشسته اند با کلی فرایند و کارشناسی این کار انجام دادن جهت رفاه حال ما حال شما داری نظر سنجی می کنی به نظرتون خیلی دیر نیست
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
احسنت به شما
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
حالا یک ساعت در مصرف برق هیچ تاثیری ندارد باید همان ساعت هفت بشود ساعت و روال ها همیشه باید یکسان باشد در کاهش مصرف برق راهکار های دیگر باید اعمال کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
وقتی نمی‌دانند کارمند خواب‌آلود پشت فرمان چقدر خطرناک است،‌ یا راننده اتوبوس شرکت واحد که کسری خواب دارد چه حوادث ناگواری را می‌تواند به وجود بیاورد و یا جان مسافران در زیر زمین در دست راهبری است که باید ذهن استراحت کرده و چشمانی باز داشته باشد و یا حتی نمی‌دانند عواقب تصمیم‌های عجیب‌شان چه بر سر خانواده می‌آورد آنوقت انتظار دارید بدانند که با ۵ دقیقه خاموش شدن وسایل سرمایشی، چه گرمای طاقت فرسایی در محیط اداره‌ها، بانک‌ها و مراکز دولتی به وجود می‌آید. گرمایی که باید کارمند خسته یک‌ساعت هم تحمل کند. همه این‌ها به کنار، پاسخ به یک سئوال هنوز مشخص نیست؛ با این تمهیداتی که دیده‌اید، در تابستان، شهری مثل تهران دیگر خاموشی نخواهد دید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ماهم دیر می رسیم بعد از چندساعت فکر می کنیم دیگه ظهر شده وقتی ساعت را نگاه می کنیم می بینیم تازه 9 است امروز شنیدیم یک ساعت اضافه شده این طرح کاملا غلط است فقط مصرف انرژی را زیاد می کند
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
با سلام. این نحوه تصمیم گیری هاست که مردم را نسبت به آینده کشور نا امید می کند.همه مشکلات رذا به گردن دشمنان نیندازیم. حق دارند به ما بخندند. نظرات مردم نه تنها اثر گذار نیست بلکه مسئولان تلاش می کنند عکس آن عمل کنند.
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
فکر و درایت خوب چیزیه که ندارید!!!
کارمند خانم چطور ۴:۳۰صبح بره سرکار؟؟
نیست خیلی وسایل نقلیه عمومی به وفور و ایمن وجود داره!!!
مشکل فقط تهران نیست
من باید هر روز ۹۰ کیلومتر برم برسم سرکار.
فقط شعار میدید
در پی نابودی خانواده و آدم هستید.
با کمترین حقوق ولی جوری جو سازی کردید و مردم رو علیه هم کردید یکی ندونه فکر می کنه کارمند دولت چقدر حقوق و مزایا داره
ما هم اندازه ی کارگرا حقوق می گیریم
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این که دولت مردای ما می خوان کلا نظر و عقیده خودشونو به دنیا تحمیل کنن. این همه بدبختی درست کنی که ساعت رو نکشی جلو. عجیب نیست خدائیش. مردم راحت بودن همه چی همون جور بود که بود. اینا دیگه عقب نشینی هم نمی کنن. اخر می گن طرح خوبی بود تقصیر استکبار بود نگذاشت پیش بره
احمد از قزوین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
دستگاه‌های خدمات رسانی که زمان کار متفاوتی دارند عذاب بیشتری می کشند
مثلا موزه ها
ساعت روالی وقانونی فعالیت موزه ها از ۹ صبح شروع میشه
وقتی ساعت رسمی تغییر نکنه لاجرم ساعت ۹ صبح ایام تابستان یعنی ظل آفتاب
وقتی می رسیدیم سرکار تازه جلو کولر خودمونو از عرق خشک میکردیم
بعد از ۸ساعت کار می‌خواهیم تعطیل کار کنیم تازه داره خنکی عصر شروع میشه مردم معترض می‌شدند برای ما شده بود اعصاب خردکن
حالیا که زمان ودوران تغییر ساعت رسمی در شش ماهه اول سال هیچ مشکلی ایجاد نمی شد واتفاقا مصرف برق وسرمایش موزه هم صرفه جویی میشد و...
واقعا اگه به جای این مسئولان یه تعداد ... قانون می نوشتند وضعیت بهتری داشتیم
‌محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
با سلام
اگه فرارو واقعا میخواد کمکی کرده باشه روی قانون ساعت تابستانی یا همون جلو کشیدن ساعت شش ماه ابتدای سال تمرکز کنه تا این قانون دوباره برگردونن....
ممنون
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
تصمیمی کاملا غیرکارشناسانه بوده است چرا که اولا باعث ایجادمشکلات زیادی برای کارکنان خصوصا بانوان و کودکانشان خواهد بود و ثانیا ادارات باحضور مردم فعالیت اصلی خود را شروع خواهندکرد اما سوال اینجاست اگر کارکنان ساعت۶ صبح محل کارشان حضور یابند، اربابان رجوع نیزساعت ۶صبح برای انجام امورات خویش خواهند رفت؟چرا بجای حل مسئله صورت مسئله پاک میشود؟ بالابردن استانداردهای لوازم برقی و همچنین فرهنگ سازی در زمینه مصرف و از همه مهمتر سرمایه گذاری در بخش نیروگاههای خورشیدی حتما چاره ساز خواهد بود.
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
گند زدید به سبک زندگی ما
مم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این چه پروژه ای که درست کردن روز اول میگن ۶ الی ۱۳ و روز بعد میگن ۶ الی ۱۴:۳۰
حالا این به کنار کارمندی که حدودا ساعت ۱۱ شب می خوابه باید ساعت ۳:۵صبح بیدار بشه و حدودا ساعت ۴ حرکت کنه به مترو برسه و تا ساعت ۱۴:۴۵ سرکار باشه و حدودا ساعت :۳۰ ۱۶برسه خونه اش
دولت چی فکر کرده مگه ما آدم آهنی هستیم که اینطور با ما رفتار می کنن خداقل اگر ساعت ۱۳ تعطیل می شدیم باز بهتر بود.دو ساعت زودتر تعطیل می شدیم آسمون به زمین می رسید یا اینکه اقتصاد مملکت فلج می شد !!!!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
به نظرم مسئولین امر اصلا توجهی به بهره وری و کارایی کارمندان ندارند و فقط میخوان به اجرای یک قانون عمل کنند. در حالی که در بسیاری از جاهای دنیا با استفاده از کاهش ساعات کاری و آماده سازی محیط کار بهره وری را افزایش دادند اینجا با تصمیمات نابخردانه تیشه به ریشه صنعت و اقتصاد و نیروی انسانی می زنند. همین لایحه افزایش روزهای تعطیل هفته مدت هاست داره خاک میخوره و هنوز نتونستند یک راه براش پیدا کنند ولی در عوض برای این قوانین که مردم رو به عذاب میندازه بلافاصله تصمیم میگیرند و اجرایی میکنند. تا ساعت 9 صبح در محل کار همه خوابند. آقای مسئول شنیدی؟
راستی یادم رفت بگم اینجا هیچی شبیه به باقی دنیا نیست و نباید با اونا مقایسه بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ساعت را عقب نکشیدند، کارمند را عقب کشیدند/ نه تنها نمی‌دانند بی‌‌خوابی چقدر خطرناک است که نمی‌دانند گرما چقدر آزار دهنده است!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
تغییر ساعات کار در همه سالهای اخیر با اجرای قانون تغییر ساعت عملا اتفاق می افتاد اینکه قانون مزبور لغو شد جای سوال هست ؟ خوب همان قانون را ادامه می دادند این بنحوی لجبازی کردن چه معنی می دهد
حاج محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
باسلام، اگر هدف از این کار صرفه جویی برق است که باید گفت نیازی به این کار نبود چون تلویزیون که چند سال است بدلیل پخش برنامه های تکراری از مدار مصرف برق خارج شده، با گران شدن گوشت و میوه و لبنیات و مرغ نیز ، وسایلی همچون یخچال و فریزر و چرخ گوشت از مدار مصرف برق خارج میشوند و کلی برق اضافه میاوریم که میتوان در قالب صادرات غیرنفتی صادر کرد.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
دولت محترم مشخص کنه چه مشکلی با کارمندان داره اون از حقوقها مون که هیچ سنخیتی با تورم موجود نداره اینم از تایم کاری که هر چند وقت یکبار تغییر می ده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اولین روز اجرای طرح هم تو مترو نزدیک بود با یکی دعوام بشه هم سرکار بی حوصله و‌ خواب آلود حال دو سه تا ارباب رجوع رو سرجاش آوردم!!!زندگی مردمو بهم ریختین بیسوادهای کودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کارمندها را با حقوق بفرستید خونه هاشون ضررش خیلی کناره .
آب و برق و چایی کمتر مصرف میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
توهین به کارمندها نکن ، ما با هزار بدبختی و کمترین حقوق داریم زجر می کشیم ، اونوقت تو نگران پول چائی ما هستی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
خیلی کار خوبی کردن
اگر بتونن پای زن ها رو هم از ادارات قطع کنن همه چیز عالی میشه و دیگه کسی غر بچه داشتن رو هم نمیزنه
راه حل: ساعت ۹ تا ۲ بهترین ساعت خوابه که از نظر علمی هم تایید شره اس، زود بخوابید مگر از مرغ ها کمترید؟؟
ابوحامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
موافقم
اگر زن ها نرن سر کار هم مشکل فساد حل میشه هم میتونن به بچه ها شون برسن،آقای خونه هم به موقع میخوابه و میره سرکار.
ساعت اذان هم تغییر نمیکنه بخاطر قانون غربی تغییر ساعت
حاج محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اکثر مخالفان این طرح خانمها هستند که با ترک وظایف خانه داری و همسرداری، به کار کردن در ادارات و شرکتها میپردازند و به همین دلیل روحیه مردانه پیدا می کنند که باعث کاهش فرزندآوری و نیز پیرشدن جمعیت کشور میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
قرار شد اینجا کارمندان نظر بدن به افرادی مثل ابو حما ......
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
به نظرتون کارمندی که ساعت ۴:۳۰-۵ از خواب بلند میشه و تا ۳ درگیر هست چه بازدهی و راندمانی خواهد داشت؟ به عنوان یه کارمند بهتون میگم‌هیچی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بنده جانبازم مدتهاست شبها بسادگی خوابم نمی بره حالا هم که باید ۴ صبح با کسر خواب راه بیفتم تا ۶ برسم هنوز دو روز نشده زیان این طرح نمایان شده مجلس با طرح فوریتی ساعت را مثل سالهای قبل کنه مجلس شده کارخانه ضد انقلاب تراشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
زمان دولت احمدی نژاد سالهای هشتاد و پنج و هشتاد شش وقتی که دانش آموز بودم این طرح اجرا شد و عملا وسط روز می‌رفتیم مدرسه.
دولت رئیسی، همان دولت احمدی نژاد است با تصمیمات و کارگزاران تقریبا یکسان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
من بخاطر روشنايي هوا ساعت 5 صبح يكبار بيدار ميشم ولي ساعتم براي 6 كوك شده. به همين خاطر با كلي خواب هاي آشفته دوباره ميخوابم. اما چون ساعت خوابم به هم ريخته ساعتتو 6 خاموش ميكنم و تا ساعت 7 دوباره ميخوابم. آخر سر هم با يك ساعت تاخير ساعت 8 مي رسم سر كار. اين شده كار هر روز من.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
هیچ کارمندی تو دل گرما بیرون نمیزنه همه میمونن 4 به بعد میرن خونه.
كرمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اي كاش مثل سالهاي قبل ساعت رسمي كشور تغيير مي كرد الان كاملا قبل احساس هستش واقعا همه خانواده هاي ايران يك ساعت بيشتر از انرژي استفاده ميكنن الانم با عقب كشيدن كار كارمندان دردي دوا نميشه چون بقيه اعضاي خانواده با همان ساعت رسمي به كارشون ادامه ميدن و اتلاف انرژي بيشتري رخ ميده
تهرانی
United Arab Emirates
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اگر کارمندان به شاسی بلند نمایندگان خدوم مجلس و اثرات تصمیمات دولتمردان مدبر کمتر گیر بدن، این بندگان خدا هم برای راحتی و آسایش و خدمت رسانی بیشتر به خانواده و آب و برق رایگانشون کمتر به زحمت میفتن ، یه کم قدرشناسی بد نیست ما هم باید به فکر مدیران و نمایندگانمون باشیم
حسن پاکزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ایراد خاصی ندارد فقط اگر از گنجشک ها و یاکریم‌ ها و کفتر ها درخواست کنند بجای ساعت 3 شب اندکی دیر تر شروع به جیک جیک کنند ممنون میشویم. شب ها خواب نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
عزیزم آنها هم می خواهند به قانون احترام بگذارند و گرنه از کار بیکار می شوند و سر و کارشان با گربه محل می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کارمندان دولت مگر کار هم میکنند حقوق مزایا سر موقع فقط غر میزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بیا جایت را یک ماه با یک کارمند عوض کن اگر با این حقوق افتضاح توانستی سر کنی هنر کردی ، غر نزدنت پیش کش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این طرح بیشتر شبیه یک دستور پادگانی است. اولا جا داشت برای طرحی که قراره زندگی چند میلیون کارمند را تحت تاثیر قرار بدهد حداقل از این جماعت نظر خواهی می شد که نشد. دوماً این طرح هیچ تاثیری در کاهش مصرف برق نخواهد داشت چون در پیک مصرف برق و با زمان بیشتری(۶ تا ۱۴:۴۵) کارمندان در اداره هستند و با ایده اولیه کاهش مصرف برق در تناقض است. سوما شأن و کرامت انسانی افراد(کارمندان و ارباب رجوع) با قطع سیستم سرمایش و در حالی که باید در یک محیط گرم کار کنند رعایت نمی شود. مضافاً اینکه افرادی که از اطراف تهران می آیند باید از ساعت ۳:۳۰ یا ۴ صبح بیدار شوند و عملا خواب شبانه خوبی هم نخواهند داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
آقا من سرباز بودم ساعت هفت ونیم صبحگاه داشتیم و ساعت ۸ می رفتیم سر کار. نانوایی ها هم زودتر از ۷ نمیان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
نمیدونم چرا تو ایران دولت عوض میشه گیر میدن به ساعت و ساعت رو تغییر میدن،خیلی چیزها تو کشور به جز ساعت هست که واقعا احتیاج به تغییر دارند،الان مثلا تو استانهای شرقی آفتاب ساعت۴یا۴/۵صبح طلوع میکنه و مردم برا اینکه نماز صبحشون قضا نشه باید ساعت۳یا۳/۵صبح برا نماز بیدار بشوند و مردم باید از زمان خواب و استراحتشون بزنند و اصلا خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
یک سوم کارمندان اضافه هستند. دولت برای حقوق این جماعت بیکار باید از حق ملت پول بی پشتوانه چاپ کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ببخشید منفی زدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مشکل اصلی مملکت ما افزایش مصرف انرژی به علت ساخت و ساز های جدید است.
وقتی از یک سو مجوز های جدید ساخت و ساز صادر می شود و مثلا یک خانه ی کلنگی به یک مجتمع چند ده واحدی تبدیل می گردد، به تبع آن نیاز به آب، برق، گاز و .. ایجاد می شود؛ اما از سوی دیگر هیچ سرمایه گذاری جدید در صنعت برق و گاز نمی شود، آب هم که اصلا موجود نیست. گیریم امسال هم با طرحهای عجیب و غریب مقداری از مصرف را کاهش دادید که البته جای شک آن هم باقی است و هنوز به اثبات نرسیده که سودمند باشد، حال برای سالهای بعد با افزایش بیشتر مصرف چه خواهید کرد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ساخت و ساز که خوبه،
متاسفانه کمتر هم شده ، این آدمایی که میان تو این آپارتمانها قبلا هم آب و برق و گاز مصرف میکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
با توجه به ساعت کار مفید کارمندان و کارکنان دولت، پیشنهاد می کنم ایشان ساعت ۸ طبق روال قبلی سرکار حاضر باشند، با وجدان حداکثر تا ۸:۴۵ صبحانه رو تموم کنند، حدود یک ساعتی و ربع کار کنند ( البته ساعت کار مفید شون کمتر از اینهاست) ساعت ۱۰ برگردن خونه هاشون - دیگه ناهار هم کنار خانواده هستند و سرکار مجبور به مصرف برق یا گاز برای پخت و پر نیستند
نه سیستم سرمایش میخوان نه مشکل خاصی پیش میاد تازه به فرزندآوری بیشتر کمک کنند، زمان کرونا و دورکاری چقدر از همکاران تصمیم گرفتند بچه دار شوند یا بچه دوم بیارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بهتر است به جای این کار، کارکنان اضافه که دو سوم مجموع کارکنان هستند، اخراج شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اگه به فرزند آوری خیلی کمک کنن اون موقع کارمندان ثبت احوال شاکی میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کارمندان تا 8 صبح خودشان را پیدا می کنند و با خواب وداع می کنند و همان 8 صبح کر جدی شروع میشود. و چون مردم عادت به 7/5 نیم 8 عادت کرده اند، در عمل دوساعت کاری مراجعین از دست میره و تراکم مراجعین در ساعات پایانی به وجود میاد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
از ساعت ۴/۳۰ باید بیدار شد چون من از کرج میام سر کار تهران، خواب آلود و بی حوصله تا آخر وقت، سر ظهر گرما برمیگردی، میرسی خونه بخوای بخوابی شب خوابت نمیبره زود، کلا زندگی اجتماعی و خانوادگی مون رو از دست میدیم.حالا به زور تا ۱ وایمیستادیم آقایون فرمودن تا ۱۴/۴۵!!!!!!شدیم موش آزمایشگاهی،طرح های بدون فکر!خب حالا که از ۶ صبح سیستم سرمایش تو ادارات روشنه،اصلا بازدهی یه مشت کارمند بی حوصله و خسته و خواب آلود چیه؟!!!
ارون
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
از شهر محل سکونتم تا محل کارم یک ساعت راهه(اگه ترافیک نباشه) اذون صبح ساعت سه و نیمه من باید چهارو نیم حرکت کنم خوب کارمندی که ساعت سه صبح بلند شده از خواب چه کارایی می‌تونه داشته باشه؟متاسفانه هر چی بیسواد تو این مملکت بوده شورای نگهبان فرستاده مجلس و با همراهی دولت بیسوادان زندگی مردم رو تبدیل به لجن کردن
سکولار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
10000000 مثبت دادم
ایمان
United Arab Emirates
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
حقیقت این هست که در طول چند صد میلیون سال گذشته تا اکنون ، تمام موجودات زنده منجمله انسانها زمان کار و فعالیت و خواب و بیداری خود را بر اساس طلوع و غروب خورشید انجام میدادند . پس از رویداد انقلاب صنعتی با توجه به اینکه همه چیز بر اساس زمان بندی 24 ساعته قرار داده شد بعضی از کشورهای پیشرفته اروپایی سعی کردند با تنظیم کردن ساعت و جلو و عقب کشیدن ان ، کار و فعالیت روزانه را با چرخه طبیعی زمان هماهنگ کنند که این کار بسیار هوشمندانه بود . زیرا که هم برای سلامتی انسان و همچنین بازدهی کار و انرژی بسیار مفید و لازم است . خب متاسفانه ما شاید صد سال دیگر به اهمیت این موضوع پی ببریم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هر کاری که جناح مخالف انجام بده باید عکسش را کرد تنها منطق آقایون همین بوده
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
آقا یا خانم محترم! ممکن است جلو و عقب کشیدن ساعت با چرخه طبیعی زمان هماهنگ باشد ولی با چرخه طبیعی بدن به هیچ‌وجه مطابقت ندارد و دقیقاً مغایر آن است و در خواب انسان اختلال ایجاد می کند و بسیاری مضرات دیگر دارد
ناشناس
Canada
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
دولت احمدی نژاد همین تصمیم را داشت ولی مجلس مانع شد. این دفعه مجلس خودش دست به کار شد و این طرح عجیب و غریب را تصویب کرد.
نتیجه این اقدام افزایش کسری ۲۰۰۰ مگاوات برق و افزایش خاموشی بویژه در صنایع می باشد. البته بعید است پیشنهاددهندگان این طرح معنی مگاوات یا خاموشی صنایع را متوجه باشند. شاید هم پروژه نفوذ برای ناراضی کردن مردم باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مگاواماتا!!!مگاوات چیه بیسواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
پول آب را میدهیم، پول برق جدا و دیگر هیچ ...
ایضا
United Arab Emirates
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ما مردم که دارای توان و درک تحلیل این گونه مسائل نیستیم که نظر بدهیم و هیچ کجای دنیا هم اینگونه مسائل را از مردم نظرخواهی نمیکنند! خدا را شکر که مسولان دارای این درک و فهم و درایت و شعور و اندیشه هستند و حتما صلاح دیدند اینگونه مردم را از خدمات و پیشرفتهاو تحولها کامروا گردانند ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
عالی بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
حرف حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
زدی تو خال حرف حساب جواب نداره ملت چکاره اند باید تابع باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
با سلام
به نظر من هم اول کارشناسی و نظرسنجی باید بشه و نه اینکه یک شبه تصمیم بگیرن و اجرا بشه ثانیا با این طرح فقط بی نظمی در جاهای دولتی زیادتر شده...
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بفرموده کجای دنیا در مورد مسایل از مردم نظر خواهی میشه که اینجا بشه.
ثانیا مگر مردم دارای درک و شعور تحلیل مسایل هستن که بخواهند نظر بدن.
r-a
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بی کفایتی و سوء مدیریت وزارت نیرو رو باید کارمندان جبران کنند آخه این چه کاریه چرا کارمندان باید تغاس پس بدهند مگه ساعت 6 صبح هم اداره میشه الان عملا عمده کارمندان خواب آلود و یا در حال چرت زدن و یا دیر میان و یا زود میرن عملا سیستم اداری فلج و میشه گفت تعطیله خواب و بیداری روند طبیعی خودش رو داره نباید با زور و تحمیل دسکاریش کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
با سلام ،اولا اگر به منظور کاهش مصرف برق باشه،باید گفت هیچ تاثیری ندارد چون در هر صورت وقتی به محل کار میرویم وسایل سرمایشی روشن میشه،و بهتر بود یک روز کاری تعطیل میشد تا بازدهی بیشتری ر کاهش مصرف انرژی می‌داشت. در ثانی ساعت ۶ صبح آخه کارمند با چی بره اداره،کدوم مهد باز هست برای سپردن بچه ها و... کاش قبل هر تصمیم گیری یک نظرخواهی از دستگاهها و کارمندان انجام میشد
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
كارمندان بانك مسكن تا چند روز پيش بدترين برخورد را با مشتري داشتن . حالا كه بايد ساعت 6:00 شروع بكار كنند ديگه ببين چي ميشه
ناشناس
Spain
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
یکی از مزایای مهم این طرح (شاید مهمترین آن که مد نظر نمایندگان مجلس هم بود) ثبات در ساعت نماز به ویژه نماز ظهر است. قبلا که یک ساعت ساعت ها رو جلو یا عقب می کشیدن همیشه یک ماه طول می کشید تا عادت کنیم. خدا خیرتون بده نماینده مردمی انقلابی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
عملاً تا ساعت 8 صبح هیچ ارباب رجوعی به اداره مراجعه نمی کنه ولی آخر وقت اداری با ازدحام مراجعه کننده مواجه میشیم که کار خیلی ها به علت اتمام وقت اداری به روز بعد موکول میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مزیت این کار اینه که الان با توجه به ادارات خصوصی الان بیشتر ساختمونها کولر هاشون میشه 6 - 16 چون ما برای رسیدن به جلسات کارفرماهای دولتی از 6 میایم سر کار تا 16 هم میمونیم. خخخخخخ . دیوانه خانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
یه چیز جالب اذان صبح مشهد ۲ونیم نصف شبه
عادل
United Arab Emirates
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اگه ساعت رسمی کشور یک ساعت جلو کشیده می شد مثل تمام دنیا چه اتفاقی می افتاد؟؟ من نمی دونم چرا بعد از چهل و اندی سال بازم باید آزمون و خطا بکنیم !!! تمام دنیا به این نتیجه رسیده برای مصرف بهینه انرژی ساعت رسمی هر 6 ماه تغییر بدهد ما برخلاف تمام دنیا یک راه دیگه ای می رویم !!! اگه ساعت رسمی تغییر می کرد الان کارمندان ساعت 7 سر کار می رفتن و این همه مشکل هم ایجاد نمی شد!! ملت شدن موش آزمایشگاهی !!!
حسن.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
باید بیشتر روش کار بشه. در مورد معایب طرح تحقیق بشه از جمله مشکل مهد کودک و .... و راهکار درست داده بشه. یکی از محاسن بسیار خوبی این هست که خانواده وقت بیشتری را با هم هستند. پدر یا مادر صبح زود میرم سرکار و موقع ناهار کنار سفره غذا کنار هم هستند. که برای این دورانی که خانواده ها کمتر همدیگر را می‌بینند خوب هست. در ضمن کارمند به کار و مشکلات خانواده بیشتر میرسه. باید طرح را پخته تر کرد.
یا حتی میشد که طرح قلب را بجای یک ساعت دو ساعت جلو انداخت که وقت های مفید از بین نره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کسانی که بدون علم وتجربیات گذشته،در مقابل تغییر ساعت در شش ماهه اول سال برخلاف سایر کشورها ایستادند تا عناد ورزی خود را ثابت کنند. حالا با مقتضیات کشور بجای تغییر ساعت دارند مردم و کشور را به عقب می کشند. «عقل در سر نباشد تن در عذاب خواهد بود» مصداق این جماعت هاست. همه را به زحمت انداخته اند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کاملا مخالفم با این طرح! طرحی کاملا ناکارآمد ، کارشناسی نشده، ضد سلامت روحی و جسمی کارمندان دولت و عملا بی تاثیر در میزان مصرف برق.
1-دولت می توانست مشاغل حاکمیتی را از مشاغل غیرحاکمیتی که معمولا با ارباب رجوع سروکار دارند تفکیک می کرد و ساعت کاری تمام یا بخشی از مشاغل حاکمیتی که نیازی به حضور 8 ساعته در محل کار ندارند را با تشخیص رییس دستگاه مربوطه تقلیل و یا دورکاری اعلام می کرد. برای مشاغل غیرحاکمیتی، ساعت کار از ساعت 7 صبح تا حداکثر 13 و با رعایت تقلیل ساعت کار بخش حاکمیتی اعلام می شد.
2- مجلس و دولت با تصویب تبصره یا ماده ای، الزام کارکنان به حضور هفتگی 44 ساعت در محل کار را برای این دو سه ماه لغو می کرد. قرار نیست که تمام هزینه ها را کارمندان بپردازند. این قانون هم مثل خیلی از قوانین دیگه از جمله "قانون افزایش متناسب حقوق کارکنان با نرخ تورم سالانه "راکه دولت هر ساله نادیده می گیرد می توانست نادیده بگیرد!
3- نسبت جمعیت کارمندان شاغل به کل جمعیت رقم قابل توجهی نیست . از این منظر اصل عدم تغییر ساعت که همه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد قابل قبوله، اما تغییر ساعت کاری کارمندان را که موجب تغییر ساعت بیولوژیکی آنها و مشکلات و تبعات بعدی می شود، غیر قابل قبول است. جالب است که در توجیه عدم تغییر ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، توجه به سلامت آحاد جامعه از طریق رعایت ساعت بیولوژیکی بدن مطرح شده بود!
4-امتحانات دبیرستان ها هنوز تمام نشده است والدین بعضی از دانش آموزان دبیرستانی (مثل خود بنده)که فاصله مدرسه تا منزل کمی بیشتر از ربع ساعت با ماشین هست، مجبورند طبق روال سابق اول فرزندانشون رو ببرند مدرسه و بعد به محل کار مراجعه کنند. این کار باعث میشه عملا تا پایان امتحانات بچه ها ، حداقل روزی دو ساعت تاخیر در حضور و غیاب کارکنان درج بشه.
5- دولت می بایست قبل از اتخاذ همچین تصمیمی ، میزان مصرف برق ادارات و سازمانهای وابسته به خودش را در مقایسه با شرکتهای صنعتی، مصارف خانگی، و سایر بخشها می سنجید و اگر میزان مصرف در دستگاههای تابعه خودش بیش از حد بود، دست به اعمال تغییر ساعت کاری می زد. بیشتر خانواده ها معمولا در ساعات اولیه صبح کولر منزلشان خاموش هست، اما همان افراد اگر به محل کار بروند، از همان دقایق اولیه سیستم سرمایشی خود را روشن می کنند. و وقتی هم به منزل بر می گردند کولر خانه را روشن می کنند، بنابراین مصرف برق نه تنها کم نمیشود که بیشتر هم میشود. دولت اگر واقعا مشکل تامین برق برای بخش دولتی دارد، یا می بایست همانند ایام کرونا دورکاری اعلام کند، یا ساعات کاری را تقلیل دهد. چه لزومی به حضور روزانه 8 ساعت در محل کار هست. این همه سیاستهای غلط دولت به اقتصاد کشور و خانوار لطمه و خسارت زده، کسی صداش درنیومد، حالا از باب جبران خسارت، سقف ساعات حضور کارکنان دستگاههای دولتی از 44 ساعت در هفته به 30 و یا 22 ساعت تقلیل پیدا می کرد. هم هزینه های مصرف برق کمتر میشد، هم اضافه کاری پرداخت نمی کرد، هم دعای خیر 5 میلیون کارمند دولت هم پشت سرش بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به نظرم این طرح زمینه خوبی برای به قدرت رساندن مخالفان دولت در مجلس و تغییر دولت فعلی است
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دوستان من کارمند دولت نیستم و اینکه ساعتها تغییر نکرده است از دولت تشکر میکنم.
کارمندان عزیز زودتر بخوابند و صبح زودتر بیدار شوند.
اذان صبح برای کل استانهای کشور مختلف است و لذا اگر ساعتها هم جابجا نمیشد انها مشکلشان پابرجا بود.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین