طراحی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ جدید از عناصر طراحی «توندرا»ی بزرگتر پیروی میکند، برشهای روی بدنه این خودرو دارای طراحی خاص هستند و «سرپوشهای» نیمه ذوزنقهای روی هر چرخ تاکوما را پوشاندهاند.
شرکت تویوتا، پیکاپ تاکوما را برای سال ۲۰۲۴ ارتقا میدهد و آن را بدل به یک خودروی آفرود شگفت انگیز میکند.
به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، تویوتا از وانت کاملا جدید تاکوما سایز متوسط در هاوایی رونمایی میکند. آخرین نسخه از این پیکاپ از الگوی طراحی برادران بزرگتر خود، «توندرا» (Tundra) و «سکوویا» (Sequoia) تبعیت میکند. تویوتا تاکومای جدید روی پلتفرم جدید کامیون TNGA-F این خودروساز ساخته شده است.
از ویژگیهای برجسته نسل چهارم تاکوما میتوان به موتور کوچکتر توربوشارژ، قاب جعبه و نردبان جدید با استحکام بالا و گزینه طول تخت بلندتر اشاره کرد. به نظر میرسد تویوتا نیز تمرکز ویژهای بر عملکرد «آفرود» تاکوما دارد. این شرکت در حال معرفی یک سطح تریم جدید «تریل هانتر» (Trailhunter) برای تکمیل مدل TRD Pro است تا کاربردهای مختلف را متمایز کند.
طراحی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ جدید از عناصر طراحی «توندرا»ی بزرگتر پیروی میکند، برشهای روی بدنه این خودرو دارای طراحی خاص هستند و «سرپوشهای» نیمه ذوزنقهای روی هر چرخ تاکوما را پوشاندهاند و یک ذوزنقه کامل نیز در جلوپنجره آن را تکمیل میکند. با این حال، طراحی درب عقب تاکوما تا حدی از طراحی توندرا فاصله میگیرد و خطوط سادهتر و زاویه کمتری دارند.
دو نسخه از پیشرانه جدید در پیکاپ تویوتا تاکوما ارائه خواهد شد. مدلهای «آی فورس» (i-Force) تاکوما دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو شارژ هستند که ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مدلهای «آی فورس مکس» تاکوما همانند توندرا، یک سیستم هیبریدی را به موتور ۲.۴ لیتری اضافه میکنند تا قدرتی معادل ۳۲۶ اسببخار (۲۴۳ کیلووات) و ۶۳۰.۵ نیوتنمتر تولید کند.
سیستم هیبریدی یک موتور ۴۸ اسب بخاری (۳۶ کیلووات) و یک باتری ۲۸۸ ولتی ۱.۸۷ کیلووات ساعتی نیکل متال هیدرید (Ni-MH) اضافه میکند. تاکید پیشرانه هیبریدی بر افزایش قدرت و قابلیت بیشتر پیکاپ تاکوما بدون کاهش مصرف سوخت است.
دو جعبه دنده در دسترس خواهد بود که اکثر مدلها از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میکنند. مدلهای i-Force دارای گزینه گیربکس شش سرعته دستی خواهند بود. گیربکس دستی برای تاکوما در سطح پایه SR و همچنین TRD Sport سطح متوسط و TRD Off-Road در دسترس خواهد بود.
مدلهای دو چرخ متحرک این پیکاپ، دیفرانسیل عقب خواهند بود. مدلهای چهار چرخ متحرک دارای جعبه انتقال دو سرعته با دیفرانسیل قفل الکترونیکی موجود در عقب خواهند بود. مدل «تاکوما لیمیتد آی – فورس مکس» (Tacoma Limited i-Force MAX) دارای سیستم چهار چرخ متحرک با دیفرانسیل مرکزی خواهد بود.
اقلام جدیدی که در تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شدهاند فراوان هستند. حجم تخت به لطف تغییرات در ارتفاع و عرض حدود هفت درصد افزایش مییابد. درب عقب تاکوما آلومینیومی است تا وزن وانت را کم کند و دارای گزینهای برای عملکردهای باز و بسته کردن برق از طریق یک دکمه روی مجموعه چراغ عقب است. مدلهای i-Force میتوانند یک خروجی اینورتر ۴۰۰ واتی AC در تخت و کنسول وسط عقب پیکاپ داشته باشند، در حالی که مدلهای i-Force MAX به صورت استاندارد با یک اینورتر ۲۴۰۰ وات AC عرضه میشوند. مدل Trailhunter شامل یک کمپرسور هوا در تخت نیز هست.