منهارت پرفورمنس را میتوان تخصصیترین تیونر غیر رسمی ب ام و دانست که پروژههای متعددی را در این زمینه اجرا و ارائه کرده است.
منهارت پرفورمنس تیونر برجسته و صاحب سبک آلمانی در یکی از جدیدترین پروژههای خود سراغ شاسی بلند محبوب ب ام و یعنی اکس ۵ ام رفته تا یک هیولای آتشین تمام عیار را معرفی کند.
به گزارش عصر ایران، منهارت پرفورمنس را میتوان تخصصیترین تیونر غیر رسمی ب ام و دانست که پروژههای متعددی را در این زمینه اجرا و ارائه کرده است.
منهارت نام MHX۵-۷۰۰ را برای پروژه خود انتخاب کرده که همزمان کدهایی از مدل خودرو و توانمندی پیشرانه را با خود دارد. این تیونر معمولا کانال میزان خروجی پیشرانه را در کدنویسی نام پروژه مورد استفاده قرار میدهد.
ب ام و اکس ۵ ام از پیشرانه ۴.۴ لیتری توربودوقلو ۸ سیلندر استفاده میکند که برابر با ۶۲۵ اسب بخار خروجی و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اکنون تغییرات تیونر میزان خروجی پیشرانه را به ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور را به ۹۰۰ نیوتن متر ارتقا داده است. این بهبود عملکرد موتور از مسیر تغییرات ئی سی یو، توربوها، مپ و... به دست آمده است. مسیر اگزوز نیز از موتور تا خروجی انتهای خودرو با نمونه استیل جایگزین شده است.
منهارت پرفورمنس از کیت بدنه فیبرکربن برای ب ام و اکس ۵ ام استفاده کرده که شامل اسپویلر جلو، رکاب جانبی، ورودی هوا در سپر اصلی جلو و جلوپنجره میشود. در نمای عقب نیز دیفیوزر جدید ۲ کاناله با خروجی اگزوز دوقلو در طرفین استفاده شده است.
منهارت پرفورمنس در قسمت بالای شیشه عقب نیز یک اسپویلر دو تکه جذاب را نصب کرده که به هدایت بهتر هوای عبوری روی سقف کمک میکند.
قاب فیبرکربن برای آینههای جانبی، روکش فیبر کربن برای اسپویلر سقف و همچنین سراگزوزها از دیگر جزئیات داغ نمای بیرونی این ب ام و محسوب میشوند.
برخلاف اکثر پروژههای تیونر آلمانی که رنگ طلایی مکمل مشکی میشود اینجا وظیفه مذکور برعهده رنگ قرمز قرار دارد. رینگهای آلومینیومی با پرههای Y شکل نیز در اندازه ۲۳ اینچی نصب شده اند.
سیستم تعلیق نیز بروزرسانی شده تا شاسی بلند هماهنگی بالاتری با تغییرات و فشار پیشرانه روی شاسی داشته باشد.
در فضای داخلی کابین نیز حضور فیبرکربن و قطعات افترمارکت را داریم که فضایی اسپرت و بسیار دیدنی را ایجاد کرده اند.