نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنجباز» با هدف گسترش اکوسیستم، برندسازی و بهبود مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی به پایان رسید.
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنجباز» که توسط معاونت نوآوری فناپ برگزار شد، به کار خود پایان داد.
به گزارش روابطعمومی فناپ، نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان «شطرنجباز» توسط معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد و در اردیبهشتماه ۱۴۰۲ به پایان رسید.
براساس توضیحات فناپ، هدف از این مسابقه گسترش اکوسیستم، برندسازی، بهبود مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکتکنندگان یک ماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.
برای برندگان این مسابقه ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه فرصت جذب و استخدام در نظر گرفته شد و درنهایت جوایز این مسابقه آنلاین به چهار تیم برتر (رتبه نخست ۱۵ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰ میلیون تومان و رتبههای سوم و چهارم ۵ میلیون تومان) تعلق گرفت.
برای رونقدادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری، جوایز یک میلیون تومانی بهعنوان خطشکن و نفر اول هفتگی در نظر گرفته شده بود.
«شطرنجباز» که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالشهای بینایی ماشین و یافتن الگوریتمهای شطرنج است، در ۵ چالش و ۳ سطح تعریف و پیادهسازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکتکنندگان تأثیر داشت.