«داریوش شهبازی» پژوهشگر تهران قدیم میگوید: «شهروندان خیلی لذت میبردند که در این بزرگراه خلوت و خوش منظر رانندگی کنند. بخشی از تفریح مردم در روزهای تعطیل هم رانندگی در این مسیر بود. در خیابانی که از پارکوی منشعب میشد و در تقاطع خیابان سئول فعلی، رانندگان با دنده خلاص سربالایی میرفتند.
بیش از نیم قرن پیش، یکی از تفریحات تهرانیها، رانندگی در مسیر خیابان پارکوی بود. مسیری که این روزها به نام بزرگراه چمران میشناسیم.
به گزارش همشهری آنلاین، ساخت این بزرگراه که از میدان توحید آغاز میشود و تا تقاطع خیابان، ولی عصر (عج) ادامه دارد به دهه ۴۰ برمیگردد. تهرانیها از ساخت پارکوی بسیار استقبال کردند.
«داریوش شهبازی» پژوهشگر تهران قدیم میگوید: «شهروندان خیلی لذت میبردند که در این بزرگراه خلوت و خوش منظر رانندگی کنند. بخشی از تفریح مردم در روزهای تعطیل هم رانندگی در این مسیر بود. در خیابانی که از پارکوی منشعب میشد و در تقاطع خیابان سئول فعلی، رانندگان با دنده خلاص سربالایی میرفتند.
علت این بود که این خیابان به نسبت شیب بزرگراه پارک وی، سربالایی به نظر میرسید، اما در واقع سرازیری بود. با این خطای دید، انگار رانندگان در مسیری سربالایی رانندگی میکردند؛ در حالی که با دنده خلاص میرفتند و سرازیری بود. این تفریح همه رانندگانی بود که با خانواده و دوستان به پارکوی میآمدند.»