ونوسیا V-Online در مدل ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI بهره میبرد که امروزه تقریبا در اکثر کراساوورهای چینی دیده میشود. حداکثر قدرت تولیدی پیشرانه ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتنمتر بوده که از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر، به محورهای جلو منتقل میکند.
خودروی ونوسیا V-Online محصولی از شرکت دانگفنگ بوده که با کیفیت ساخت بالایی که دارد، آن را از سایر رقبای چینی بازار متمایز میسازد.
به گزارش تجارتنیوز، ونوسیا V-Online برپایه پلتفرم نیسان قشقایی تولید میشود که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. طراحی ظاهری این خودرو بهقدری زیباست که توانایی رقابت با خودروهای اروپایی را دارد.
این کراساوور دو رگه که در برخی از بازارها با نامهای Big-V و Grand-V نیز شناخته میشود، قرار است توسط مکث موتور و یا شرکت نورا وارد بازار داخل کشور شده و رقیبی جدی برای سایر کراساوورهای چینی بازار باشد.
ونوسیا V-Online در مدل ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI بهره میبرد که امروزه تقریبا در اکثر کراساوورهای چینی دیده میشود. حداکثر قدرت تولیدی پیشرانه ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتنمتر بوده که از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر، به محورهای جلو منتقل میکند.
صفر تا صدی که شرکت سازنده برای این خودرو اعلام کرده ۸.۸ ثانیه بوده که رقم خوبی برای یک کراساوور چینی است.
همچنین مصرف بنزین آن ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که باید با بنزین و شرایط داخل کشور تست شود و پس از آن در مورد مصرف بنزین اظهار نظر کنیم.
بیشک طراحی متفاوت و بهروز ونوسیا V-Online، یکی از بزرگترین نقاط قوت این کراساوور چینی- ژاپنی است.
در قسمت جلویی جلوپنجره بسیار بزرگ با چراغهای کشیده، جلب توجه میکند. چراغهای جلو علاوهبر سه عدد لنز در بخش بالایی، از چهار خط افقی که دیلایتها در آن بخش قرار دارند، تشکیل میشود.
وقتی که از بخش جانبی به خودرو نگاه کنیم، متوجه ارتفاع نسبتا بالای این کراساوور از زمین میشویم که به واسطه رینگهای ۱۸ اینچی، میتواند از قابلیتهای آفرودی مناسبی برخوردار باشد.
در قسمت پشتی، چراغ بزرگ یکپارچهای قرار گرفته که امروزه در اکثر کراساوورهای جدید چینی دیده میشود. طراحی این قسمت نیز همانند سایر بخشها نسبتا ساده و بهدور از شلوغکاری است.
بهصورت کلی نتیجه میگیریم که در طراحی خودرو، مهمتر از خطوط شکسته و عجیب و غریب، طراحی هماهنگ و بهروز همه قسمتها بوده و میتوان با رعایت این نکته، خودرویی تولید کرد که در عین سادگی، زیبا و چشمنواز باشد.
اگر بخواهیم مقایسهای از ابعاد ونوسیا V-Online داشته باشیم، طولی برابر با ۴۵۶۲ میلیمتر، عرض ۱۹۱۷ و ارتفاع ۱۶۲۵ میلیمتر دارد. وزن خالص آن برابر با ۱۴۹۱ کیلوگرم بوده و بهطور کلی، این خودرو از لحاظ ابعاد، کمی کوچکتر از فیدلیتی پرایم بهمن موتور است.
با ورود به کابین این کراساوور جدید، متوجه روح ژاپنی که در باطن ونوسیا V-Online دمیده شده میشویم. چراکه حتی از روی تصاویر منتشره از آن، کیفیت بالای ادوات داخل کابین به وضوح دیده میشود.
دو عدد نمایشگر یکپارچه شبیه به فونیکس FX از وسط داشبورد تا پشت غربیلک فرمان کشیده شده که با دکمههای پیانویی پایین آن و نورپردازی داخل کابین، زیبایی قابل قبولی به داخل کابین بخشیده است.
یک شارژر وایرلس نیز دقیقا در جلوی زیرآرنجی قرار دارد که متاسفانه جای خوبی برای وایرلس شارژ نیست. چراکه اگر این آپشن در کنار لیور دنده باشد، دسترسی آن برای راننده راحتتر است.
یکی دیگر از نقاط ضعف کابین ونوسیا V-Online، پلاستیک خشک و مات کنسول میانی بوده، که همانند دیگر رقبای چینی، احتمالا از دوام بالایی برخوردار نباشد.
در ردیف دوم آپشنهایی که به چشم میخورد، دریچه تهویه مطبوع با قابلیت باز و بست و خرجی USB است.
صندوق عقب این کراساوور دو رگه، به صورت برقی باز و بسته میشود که ظرفیتی برابر با ۶۰۰ لیتر دارد و میتوان با خواباندن صندلیهای عقب، ظرفیت را افزایش دهیم.
این خودرو باوجود اینکه به بازار ایران راه یافته، اما شرکتهای وارد کننده فعلا اطلاعیهای مبنیبر فروش آن منتشر نکردهاند. اما این خودرو در بازار چین بین بازه قیمتی ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار به فروش میرسد و انتظار میرود در بازار ایران، قیمت آن زیر دو میلیارد تومان باشد.
البته فعلا باید منتظر ماند و دید مکث موتور و نورا موتور پارس چه تصمیمی برای قیمت آن درنظر گرفتهاند.