این خودرو در بازار چین با انواع تیپها قیمت ۲۳ الی ۳۸ هزار دلاری دارد. اما باید منتظر ماند و دید کرمان موتور تصمیم دارد با چه تیپها و چه قیمتهایی اسکای ول ET۵ را وارد بازار کند.
شرکت کرمان موتور با همکاری مپنا، تصمیم به تولید اولین خودروی تمام برقی در ایران گرفته است. نبکا اسکای ول ET۵ که قرار است تبدیل به تسلای ایران شود.
به گزارش تجارتنیوز، شرکت کرمان موتور با همکاری مپنا، تصمیم به تاسیس یک شرکت مشترک به نام، خودروی برقی نوین ماهان یا نبکا گرفتند. دلیل همکاری کرمان موتور با مپنا، عدم تجربه این شرکت در تولید خودروهای تمام الکتریکی بوده و هدف آن گسترش و عرضه محصولات تمام برقی برای بازار ایران است.
اولین محصول مشترک این دو شرکت نبکا اسکای ول ET۵ خواهد بود که قرار است انقلابی در صنعت خودروی ایران ایجاد کند. طبق اخبار اعلامی، این خودرو قرار است از اواسط سال آینده وارد بازار شود.
اما به دلیل عدم معرفی نسخه ایرانیزه شده اسکای ول ET۵ برخی از مشخصات نسخه اصلی این خودرو را بررسی میکنیم. بعد از معرفی این محصول، گزارش کاملتری از آن خواهیم داشت.
این خودرو به یک موتور برقی با توان ۱۵۰ کیلوواتی مجهز شده که دیگر مشخصات آن به شرح زیر است.
طبق این اطلاعات اعلامی، اگر اسکای ول ET۵ بتواند واقعا ۵۲۰ کیلومتر با شارژ کامل حرکت کند، بسیار عالی است.
اما متاسفانه مدت زمان شارژ این خودرو با برق ۲۲۰ ولت شهری، زیاد است و باتوجه به اینکه کمی طول میکشد تا ایستگاههای شارژ سریع در ایران راهاندازی شود، اگر برای سفرهای بین شهری بخواهید از آن استفاده کنید ممکن است در ابتدا کمی به دردسر بیافتید.
همچنین امیدواریم با عرضه اسکای ول ET۵، شرکت کرمان موتور تدابیر قطعات مصرفی اعم از باتریهای لیتیومی آن را بیاندیشد تا اولین خریداران این خودرو از این بابت اذیت نشوند.
در مورد شتاب ET۵ نیز نمیتوان آن را با غول خودروهای الکتریکی یعنی تسلا مقایسه کرد. اما شتاب زیر ۱۰ ثانیه نیز برای ایرانیها واقعا هیجان انگیز است.
با توجه به طراحی عجیب و غریبی که ظاهر خودروهای الکتریکی دارند، در نگاه اول به اسکای ول ET۵ ممکن است متوجه الکتریکی بودن آن نشوید چرا که جلوپنجره نسبتا بزرگ و چراغهای جلوی آن، ظاهر این کراس اور سایز متوسط را بسیار شبیه به خودروهای بنزینی چند سال پیش کرده است.
اما طرح چراغهای عقب که به صورت یکپارچه تعبیه شده، از زیبایی چندانی برخوردار نیست و ممکن است سلیقه برخی نباشد.
به صورت کلی ظاهر اسکای ول ET۵ از طرح خوب و قابل قبولی برخوردار است.
داخل کابین این خودرو نیز ظاهر بیرونی را حفظ کرده و از طرح نهچندان اغراق آمیز و بسیار ساده بهره برده است.
به دلیل نمایشگر نسبتا بزرگی که وسط داشبورد اسکای ول ET۵ قرار گرفته، مجبور به تعبیه کانالهای تهویه مطبوع در زیر این نمایشگر شده اند که به نظر جای مناسبی برای آن نیست.
طرح چوب و استیلی که سرتاسر کابین مانند رودریها و داشبورد استفاده شده، ظاهر جذابی به کل کابین بخشیده است.
باتوجه به اینکه قبلا نیز به این مورد اشاره کردیم، نسخه مونتاژی اسکای ول ET۵ هنوز معرفی نشده و نمیتوان پیشبینی کرد که آیا شرکت کرمان موتور تغییراتی روی آپشنها اعمال خواهد کرد یا خیر. اما آپشنهای نسخه وارداتی این خودرو به شرح زیر است.
کروزکنترل تطبیقی، ترمز اظطراری، هشدار تعویض خطوط، سنسور حرکت بین خطوط، تشخیص محدودیت سرعت، اتوپارک، گرمکن و سردکن صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار صوتی از جمله آپشنهای نسخه وارداتی اسکای ول ET۵ است.
این خودرو در بازار چین با انواع تیپها قیمت ۲۳ الی ۳۸ هزار دلاری دارد. اما باید منتظر ماند و دید کرمان موتور تصمیم دارد با چه تیپها و چه قیمتهایی اسکای ول ET۵ را وارد بازار کند.