در نگاه اول به خودروی تیارا، اولین چیزی که نظر شمارا جلب میکند، استفاده از خطوط صاف و موازی در جایجای بدنه است. این طرح را میتوان به نوعی امضای کار تیارا به حساب آورد. در نمای جلویی، یک جلوپنجره بسیار بزرگی داریم که از خطوط عمودی کرومی رنگ تشکیل شده است.
تیارا یکی از محصولات جدید شرکت مکث موتور است که به تازگی روانه بازار شده است. اما این خودرو در بازار و کارخانه با چه قیمتی به فروش میرسد؟
به گزارش تجارتنیوز، تیارا یکی از جدیدترین محصولات شرکت مکث موتور است که اردیبهشت ماه سال جاری از آن رونمایی شد. پس از رونمایی، قیمتی که مکث موتور برای این محصول در نظر گرفت ۹۸۹ میلیون تومان بود.
این درحالی است که تیارا مکث موتور در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود. به عبارتی دیگر، متقاضیان با خرید این خودرو در درب کارخانه حدود ۷۹۱ میلیون تومان سود میکنند.
مانند اکثر خودروهای چینی بازار، تیارا نیز از یک درپوش پلاستیکی روی محفظه موتور استفاده میکند که با بالا بردن کاپوت، قادر به دیدن پیشرانه و سایر اجزا نباشیم. این کار بیشتر برای زیبایی بوده و به این معنی نیست که موتور پلمپ بوده و خراب نمیشود.
این خودرو از یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که از طریق گیربکس اتوماتیک ۶AT، قدرت تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند. نبود سیستم دو دیفرانسیل برای خودرویی با این ابعاد، جزو نکات ضعف این خودرو به شمار میرود.
شرکت تولیدکننده آمار رسمی از نتایج شتاب صفرتا ۱۰۰ تیارا نداده است، اما با توجه به قدرت تولیدی پایین و وزن نسبتا بالا، انتظار شتاب زیر ۱۰ ثانیه از این خودرو اشتباه است. شتاب پایین این خودرو موجب شد تا شرکت مکث موتور هنگام رونمایی این خودرو، آن را خودرویی خانوادگی معرفی کند و به افرادی که به طرفدار خودرویی با شتاب بالاتر هستند خودروی کلوت را معرفی کند.
در نگاه اول به خودروی تیارا، اولین چیزی که نظر شمارا جلب میکند، استفاده از خطوط صاف و موازی در جایجای بدنه است. این طرح را میتوان به نوعی امضای کار تیارا به حساب آورد.
در نمای جلویی، یک جلوپنجره بسیار بزرگی داریم که از خطوط عمودی کرومی رنگ تشکیل شده است. طرح متفاوت این جلوپنجره را میتوان خلاقیت در طراحی دانست. چرا که امروزه اکثر خودروهای چینی بازار از جلوپنجره کهکشانی استفاده میکنند.
کاسه چراغ جلو از هفت عدد عدسی و دیلایتی تشکیل که به صورت خط صاف در بالای عدسیها قرار گرفته است. در دوطرف زیرسپر، طرحی به کار رفته که گویی چراغ مهشکن است، اما در واقع این قسمت خالی بوده و صرفا یک طرح ساده است.
در نمای جانبی، طرحی ساده به چشم میخورد که اکثر کراساوورهای هفت نفره بازار را در این قسمت شبیه به همدیگر میکند. ارتفاع نسبتا پایین اتاق، موجب راحتی در سوار شدن به این خودرو میشود.
یکی دیگر از ایراداتی که میتوان به این خودرو گرفت، رینگهای ۱۸ اینچی است که روی آن قرار گرفته است. زیرا تیارا با توجه به ابعاد نسبتا بزرگی که دارد و همچنین ظرفیت هفت نفره آن، باید حداقل شاهد رینگهای ۲۰ اینچی روی آن بودیم.