امویام X۲۲ اسپورت لاکچری از همان اتاق نسل اول استفاده میکند و از لحاظ ظاهری، تفاوت چشمگیری با نسل اول این مدل ندارد. تنها تفاوتی که میتوان به چشم دید، استفاده از رکاب طرفین و سپر اسپرت عقب در مدلهای اسپرت اکسلنت است و مدل لاکچری، هیچکدام را ندارد.
شرکت مدیران خودرو یا امویام که از زیرمجموعه کرمانموتور است با تولید X۲۲ توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. این خودرو در تیپهای مختلفی عرضه شده که در این گزارش سعی داریم به معرفی دو تیپ از آن بپردازیم.
به گزارش تجارتنیوز، مدیران خودرو برای اولین بار X۲۲ را در سال ۱۳۹۵ راهی بازار کرد. این شرکت با تولید X۲۲، نیاز آن دسته از مصرفکنندگانی که از خودروهای سدان خسته شده بودند و توانایی خرید یک خودروی شاسیبلند را نداشتند و یا به دلیل مصرف شهری به دنبال یک خودروی جمع و جور و غیرسدان میگشتند را برطرف کرد.
امویام X۲۲ اکنون با دو گیربکس پنج دنده دستی و چهار سرعته اتوماتیک عرضه میشود. هر دو مدل از یک پیشرانه چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ با ۱.۵ لیتر حجم موتور، حداکثر ۱۰۵ اسببخار قدرت و ۱۳۵ نیوتنمتر گشتاور استفاده میکند.
امویام X۲۲ اسپورت لاکچری از همان اتاق نسل اول استفاده میکند و از لحاظ ظاهری، تفاوت چشمگیری با نسل اول این مدل ندارد. تنها تفاوتی که میتوان به چشم دید، استفاده از رکاب طرفین و سپر اسپرت عقب در مدلهای اسپرت اکسلنت است و مدل لاکچری، هیچکدام را ندارد.
به صورت کلی، در طراحی این خودرو از خطوط شکسته بسیاری استفاده شده است. ظاهر قسمت جلو، از یک طراحی قابل قبول برخوردار است. در بخشهای جانبی، از فلاپهای پلاستیکی روی گلگیر استفاده شده است که بهدلیل کراساور بودن این خودرو است.
داخل کابین این کراساور چینی، جذاب و جوانپسند است. ترکیب تریم مشکی و نارنجی رنگ روی داشبرد، دربها و روکش صندلیها جزو اولین مواردی است که به چشم میخورد.
یک نمایشگر ۸ اینچی با قابلیتهای فراوان، دکمههای کنترلی روی فرمان، روکش چرم فرمان و صفحهکیلومتر اسپرت، از دیگر زیباییهای امویام X۲۲ است.
در قسمت صندوق عقب، یک فضای ۴۲۰ لیتری با قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب را داریم که با جمع شدن صندلیها، یک فضای باری بزرگ را در اختیار راننده میدهد که میتواند خیالتان را از این بابت راحت کند.
خودروی X۲۲ از همان ابتدا دارای آپشنهای قابل قبولی بود که در مدلهای جدیدتر، بر تعداد این آپشنها اضافه شد.
از جمله آپشنهایی که در سایر خودروها نیز دیده میشود، میتوان به کروز کنترل، سنسور دندهعقب، ترمز ABS و EBD، چراغ روز، دوربین عقب، ایربگهای راننده و سرنشین و آینه جانبی برقی با گرمکن اشاره کرد.
در مدلهای تولیدی ۱۳۹۷ به بعد، در همه مدلهای امویام X۲۲ بر تعداد آپشنها اضافه شد. این آپشنها کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایر و ترمز کمکی است.
باید درنظر داشت که این خودرو، یک کراساور قیمت مناسب شهری است و نباید از آن انتظار شتاب و سرعت عجیب و غریب داشت.
طبق اظهارات مالکان آن، خودرو در سربالاییها دچار افت توان قابل توجهی میشود و کمبود قدرت و شتاب حتی در شیبهای کمتر نیز احساس میشود. همچنین سواری X۲۲ یک سواری خشک بوده و اکثر مالکان از ضربههای اتاق، خصوصا در صندلیهای عقب گلهمند هستند.
اما از لحاظ امکانات رفاهی در رنج قیمتی خود، بسیار قابل قبول است و میتواند یکی از انتخابهای موجود در بازار باشد.
همانطور که در اوایل گزارش اشاره شد، این خودرو از قیمت مناسبی نسبت به آپشنهای خود دارد. در بهمن ماه ۱۴۰۱ قیمت خودروها به صورت زیر است.
مدل دنده دستی با قیمت ۷۳۵ میلیون تومان در بازار معامله میشود و با ۵۷۰ میلیون تومان، با شرایط نقدی و اعتباری از کارخانه قابل خریداری است.
مدل دنده اتوماتیک با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود و قیمت کارخانه آن، با ۱۱ میلیون بالاتر از دنده معمولی، به قیمت ۵۸۱ میلیون تومان و با شرایط نقدی و اعتباری قابل خریداریست.