تیم کوان کلیه تحقیقاتی را که تا آن زمان انجام داده بود حول موضوع رفاه کارکنان برد و هشت هفته مداوم بر درست کردن نسخه اولیهای از یک راهحل دیجیتال متمرکز شد -راهحلی که در پنج بعد، دیدگاهی کل نگرانه نسبت به رفاه دارد: جسم، ذهن، معنا، ارتباط اجتماعی و خودشکوفایی در زندگی فردی و کاری.
در دنیایی که اغلب رفاه افراد برای رسیدن به موفقیت قربانی میشود، استارتآپی به نام «کوان» (Quan) آمده تا این روند را تغییر دهد. چشم انداز بنیانگذاران زن این استارتآپ واقع در شهر «هاگ» هلند، این است که به تحول آفرینانی تبدیل شوند که به شرکتها امکان میدهد رفاه کارکنان خود را به عنوان یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) و محرک رشد پایدار در نظر بگیرند.
به گزارش دنیای اقتصاد، آروشا بروور و لوسی هووی، اولین بار در سال ۲۰۱۸ و از طریق یک دوست مشترک به هم معرفی شدند. ترکیب قدرت سابقه حرفهای کاملا متفاوت آنها (آروشا به عنوان مشاور مدیریتی کار کرده بود و لوسی یک مدیر تکنولوژی بود)، باعث شد خیلی فوری متوجه شوند که جامعه کسب و کار نیاز روزافزونی به بازنگری در رویکرد خود نسبت به عملکرد کارکنان دارد.
بر اساس تحقیقاتی که آروشا قبلا در مورد روشهای کار در سیلیکون، ولی انجام داده بود و داده و روانشناسی را برای ارتقای سیستمهای کاری ترکیب میکرد، این دو تصمیم گرفتند بررسی کنند که تکنولوژی چگونه میتواند نقشی کلیدی برای ارتقای رفاه کارکنان داشته باشد و عملکرد آنها را به شکل قابل سنجی بهبود بخشد.
کوان در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد و حالا ۱۷ نفر نیرو دارد. همزمان که بحران کرونا شروع شد، بیشتر دنیای کسب و کار ناگهان در شرایطی قرار گرفت که مجبور شد ترکیبی از کار حضوری و دورکاری را پیاده کند و این فرصتی منحصر به فرد برای تیم کوان ایجاد کرد. آنها علاوه بر اینکه میتوانستند تاثیر پاندمی را بر سلامت روان که در آن روزها مورد توجه ویژه قرار گرفته بود تحلیل کنند، بلکه مشتریان شرکتی زیادی هم پیدا کردند که آروشا در سالهای گذشته به آنها مشاوره داده بود.
تیم کوان کلیه تحقیقاتی را که تا آن زمان انجام داده بود حول موضوع رفاه کارکنان برد و هشت هفته مداوم بر درست کردن نسخه اولیهای از یک راهحل دیجیتال متمرکز شد -راهحلی که در پنج بعد، دیدگاهی کل نگرانه نسبت به رفاه دارد: جسم، ذهن، معنا، ارتباط اجتماعی و خودشکوفایی در زندگی فردی و کاری.
نتیجه کار آنها اپلیکیشنی بود که سهولت استفاده هدف اصلی آن بوده و بنابراین به محض اینکه فردی ارزیابی ۵ تا ۷ دقیقهای را پر میکند، یک شاخص رفاه شخصی را میبیند که نشان دهنده نقاط ضعف و قوت او در کار و خانه است. سپس فرد طبق این شاخص میتواند در مورد روشهای کارش تصمیمگیری کند. به عنوان مثال، تیم کوان خودش این ارزیابی را پر کرد و طبق نتایج آن، تصمیم گرفت تعداد و طول جلسات تیمی را کاهش دهد و بیشتر بر کار مشارکتی تکیه کند.
با این حال بنیانگذاران شرکت میگویند «حتی در شرکت خودمان هم همیشه رفاه صد درصدی نداریم، اما هنوز در ابتدای راه قرار داریم و مطمئنیم تیمی را پشت سر خودمان گذاشته ایم که میداند چطور رفاه را به قلب موفقیت بیاورد.»