هدف از نصب کنتور هوشمد روی تابلوهای تبلیغاتی مدیریت میزان مصرف آنها است، آنطور که کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این خصوص گفته، در راستای اجرای طرحهای مدیریت مصرف انرژی در شهر تهران، با همکاری متقابل این شرکت و شهرداری تهران به منظور جلوگیری از هدررفت برق، روشنایی تابلوهای تبلیغاتی منصوبه در سطح پایتخت، پایش و با همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شرکتهای تبلیغاتی، روشنایی این تابلوها تا حد ممکن تعدیل و کاسته شد.
همزمان با آغاز اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند برق روی تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران، روشنایی این تابلوها با هدف صرفهجویی در مصرف برق تعدیل شد.
بهگزارش ایسنا، این روزها در اتوبانهای تهران حضور پرتعداد تابلوهای تبلیغاتی رخنمایی میکنند، تابلوهایی که سود آن حاصل شهرداری و ضرر آن برای صنعت برق و گاز کشور بوده است؛ در راستای مدریت مصرف برای چندمین بار اعلام شده که قرار است کنتورهای هوشمند روی این تابلوها نصب شود.
هدف از نصب کنتور هوشمد روی تابلوهای تبلیغاتی مدیریت میزان مصرف آنها است، آنطور که کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این خصوص گفته، در راستای اجرای طرحهای مدیریت مصرف انرژی در شهر تهران، با همکاری متقابل این شرکت و شهرداری تهران به منظور جلوگیری از هدررفت برق، روشنایی تابلوهای تبلیغاتی منصوبه در سطح پایتخت، پایش و با همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شرکتهای تبلیغاتی، روشنایی این تابلوها تا حد ممکن تعدیل و کاسته شد.
به گفته وی، گروههای ارزیاب و بازرسان منتخب این شرکت به صورت مستمر در طول شبانه روز، وضعیت روشنایی تابلوها را بررسی میکنند تا ضمن تعدیل روشنایی شبانه از روشن ماندن تابلوهای تبلیغاتی در طول روز نیز جلوگیری شود. در زمینه اصلاح روشناییهای مازاد شهری، تعامل و همکاری ارزنده و قابل تقدیری از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت گرفته است، با حفظ استانداردهای شهری تلاش خواهیم کرد تا از هدر رفت انرژی در بخشهای مختلف شهر جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار کرد: با نصب ساعتهای نجومی، از روشن ماندن تابلوهای تبلیغاتی در طول روز جلوگیری شده است و ضمن آن که تمامی تابلوهای تبلیغاتی در حال حاضر دارای لامپهای کم مصرف LED هستند، در عین حال از این پس با نصب کنتورهای هوشمند، میزان مصرف این تابلوها در تمام شبانه روز از راه دور نیز قابل رصد خواهد بود.
باتوجه به وضعیت گاز در کشور و محدودیتهای موجود در حوزه برق انتظار میرود که تمهیدات فوری و جدی در این حوزه صورت بگیرد، مدیریت مصرف در تمام بخشها امری ضروری و مهم بوده، در حوزه تبلیغات نیز باید نگاه تیزبینانهتری در این بخش وجود داشته باشد.