بروک شیلدز، بازیگر و مدل آمریکایی در مستندی که روز جمعه در جشنواره ساندنس به نماش درآمد فاش کرد که در آغاز کار خود در هالیوود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود.
فیلم مستندی که این چهره سینمایی در آن دست به افشاگری زده «کوچولوی زیبا: بروک شیلدز» نام دارد که در دومین روز جشنواره ساندنس در ایالات متحده به نمایش درآمد.
به گزارش یورونیوز، سوپرمدل سابق بدون فاش کردن هویت فرد متجاوز در این فیلم میگوید که اندکی پس از فارغالتحصیلی از کالج با مردی که قبلاً میشناخت ملاقات کرده و به گمان او قرار بوده این ملاقات تنها یک جلسه کاری برای بحث در باره انتخاب او برای یک فیلم جدید باشد.
فرد متجاوز، اما پس از این جلسه بروک شیلدز را به بهانه اینکه میخواهد برایش تاکسی بگیرد به اتاق هتلی میبرد که پیشتر آنرا رزرو کرده بود.
وی، اما به محض ورود به اتاق به حمام میرود و با بدن برهنه نزد بروک شیلدز باز میگردد و در نهایت به او تجاوز میکند.
بروک شیلدز در باره آن روز میگوید: «مثل دعوا بود... میترسیدم خفه شوم. در کل زیاد مقاومت نکردم، زیرا فکر میکردم گفتن نه ممکن است اوضاع را زجرآورتر کند. مستاصل شده بودم؛ فقط به خودم گفتم زنده بمان و برو!»
بروک شیلدز یادآوری میکند که پس از این واقعه ماجرا را با گاوین دی بکر، یکی از دوستانش که در بخش امنیتی کار میکرد، به صورت تلفنی در میان گذاشته و او گفته بود: «این یک تجاوز است»؛ پاسخی که خانم شیلدز در جواب گفته بود: «آمادگی باور و پذیرش آن را ندارد.»
این بازیگر و مدل آمریکایی هرگز تاکنون از تجربه قربانی تجاوز شدن خود به صورت آشکار و رسانهای سخن نگفته بود.
افشاگری بروک شیلدز که بازتابی دیگر از تجارب مشابه بازیگران زن مطرح و یا کمتر شناخته شده هالیوود در قالب جنبشی موسوم به «میتو» محسوب میشود بخشی از لحظات تکان دهنده مستند «کوچولوی زیبا: بروک شیلدز» است.
این فیلم که بروک شیلدز را در سنین بسیار کم، بویژه هنگام عکسبرداری در سن ۱۰ سالگی در معرض جنسیتزدگی به تصویر میکشد و به نقش وی در سن یازده سالگی به عنوان یک کودک کارگر جنسی در یک فیلم سینمایی میپردازد، قرار است در دو قسمت مجزا در «هولو»، پلتفرم عرضه فیلم و کلیپهای تصویری به نمایش درآید.
مستند یاد شده، یک بروک شیلدز جوان را نشان میدهد که در برنامههای گفتگو محور با پرسشهای شهوتآمیز مردان بسیار مسنتر، درباره نقشهایش در فیلمهایی مانند «تالاب آبی» یا «عشق بینهایت» و مجموعه تبلیغاتی بحثبرانگیز کالوین کلاین مواجه میشود.
بروک شیلدز پیش از اکران این فیلم در جشنواره ساندنس به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «پیام شخصی من این است که پشتکار داشته باشید و اجازه ندهید از دید جامعه یا یک صنعت قربانی تلقی شوید.»