bato-adv

سه نکته که باید درباره سورن پلاس بدانید

سه نکته که باید درباره سورن پلاس بدانید
تقریبا ۵۰۰ هزار نفر برای سورن پلاس در طرح فروش عادی ثبت‌نام کردند درحالی که متقاضیان پژو پارس سال بیش از دو میلیون نفر بوده است. بخشی از این تفاوت به اختلاف قیمت محصولات ایرانخودرو بین کارخانه و بازار ارتباط دارد
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

فرارو- سورن پلاس کمترین حاشیه سود را بین محصولات ایران خودرو دارد. اختلاف قیمت سورن پلاس بین کارخانه و بازار معادل ۳۵ درصد است و از این حیث کنار رانا پلاس و دنا پلاس اتوماتیک کمترین اختلاف قیمت را بین کارخانه و بازار تجربه می‌کند. آن طرف ماجرا مدل‌هایی مثل پژو پارس سال و ۲۰۶ تیپ ۲ با حاشیه سود ۱۰۰ درصدی بین کارخانه و بازار رد و بدل می‌شوند. همین اختلاف قیمت به شکل معناداری در آمار و ارقام ارائه شده از سوی ایرانخودرو درباره متقاضیان طرح فروش آبان مشهود است. تقریبا ۵۰۰ هزار نفر برای سورن پلاس در طرح فروش عادی ایرانخودور ثبت‌نام کردند درحالی که متقاضیان پژو پارس سال چهار برابر این تعداد بودند.

۱- به گزارش فرارو، تفاوت قیمت سورن پلاس بین کارخانه و بازار تقریبا ۹۰ میلیون تومان است. درحالی که ایران خودرو قیمت سورن پلاس را در طرح فروش آبان امسال ۲۶۱ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان اعلام کرد، در بازار آزاد برای این محصول الان نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شود. فاصله ۹۰ میلیونی قیمت سورن پلاس بین کارخانه و بازار آزاد، حاشیه سود ۳۵ درصدی این محصول را نشان می‌دهد و از این حیث خودرو محبوبی برای دلا‌ل‌های بازار محسوب نمی‌شود. فراموش نکنیم در همین طرح فروش آبان تقریبا چهار برابر متقاضیان سورن پلاس از طریق طرح عادی برای دریافت پژو پارس سال اقدام کردند. حالا فکر می‌کنید حاشیه سود پژو پارس سال چه قدر است؟ تقریبا ۹۵ درصد. ایران خودرو پژو پارس سال را معادل ۱۶۵ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان می‌فروشد و در بازار آزاد این مدل نزدیک ۳۲۰ میلیون تومان ارزش دارد.

مقایسه قیمت سورن پلاس بین کارخانه و بازار

کارخانه

بازار

اختلاف

۲۶۱ میلیون و ۴۲۲ هزارتومان

۳۵۰ میلیون تومان

۸۸ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان

۲- طرح فروش ایران خودرو در آبان امسال درحالی با ثبت‌نام ۵۵۱ هزار و ۲۲۲ نفر برای سورن پلاس به پایان رسید که ایران خودرو در این مرحله فقط دو هزار دستگاه سورن پلاس عرضه کرد. در دل آمار متقاضیان خرید سورن پلاس نکات جالبی دیده می‌شود. فقط ۵۳۰ هزار و ۹۰۵ متقاضی خرید سورن پلاس از طریق طرح فوق‌العاده عادی اقدام به ثبت نام در سامانه ایران خودرو کردند درحالی که ظرفیت عرضه شده در این بخش، ۸۰۰ دستگاه اعلام شده بود تا شانس برنده شدن در قرعه‌کشی یک به ۶۶۳ باشد. ۱۳ هزار و ۳۸۹ نفر از طریق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای خرید سورن پلاس اقدام کردند و تعداد مدل‌های عرضه شده در این بخش هزار دستگاه اعلام شد. به این ترتیب شانس برنده شدن در قرعه‌کشی این بخش یک به ۱۳ برآورد می‌شود. متقاضیان خرید سورن پلاس از طریق طرح خودرو فرسوده نیز درحالی شش هزار و ۹۲۸ نفر بودند که ایرانخودور در این بخش ۲۰۰ دستگاه عرضه کرد تا شانس برنده شدن در قرعه‌کشی یک به ۳۴ باشد.

سه نکته که باید درباره سورن پلاس بدانید

شانس برنده شدن متقاضیان سورن پلاس در طرح قرعه‌کشی ایران خودرو

طرح

تعداد متقاضیان

ظرفیت

شانس برنده شدن

عادی

۵۳۰ هزار و ۹۰۵ نفر

۸۰۰ دستگاه

یک به ۶۶۳

حمایت از خانواده

۱۳ هزار و ۳۸۹ نفر

هزار دستگاه

یک به ۱۳

خودرو‌های فرسوده

شش هزار و ۹۲۸ نفر

۲۰۰ دستگاه

یک به ۳۴

۳- به گزارش فرارو، سورن پلاس در ادامه روند پلاس‌سازی خودرو‌های داخلی سال ۹۹ روانه بازار شد. محصولی که از نظر پیشرانه ذاتا همان سورن ELX است با این تفاوت که موتور یورو پنج دارد. تغییر گرافیک چراغ‌ها، اضافه شدن باله در انتهای صندوق، دودی‌شدن شیشه‌های عقب، طراحی جدید جلوپنجره و دستگیره و فرمان جدید را جزو تغییر و تحول‌های ظاهری سورن پلاس معرفی می‌کنند. در بخش فنی، موتور EF۷ با حجم ۱.۷ لیتر، مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر، شتاب ۱۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتری بخشی از شباهت عملکرد سورن پلاس و سورن معمولی را نشان می‌دهد.

مقایسه فنی سورن پلاس و سورن معمولی

مشخصات فنی

سورن معمولی

سورن پلاس

پیشرانه

EF7 یورو چهار

EF7 یورو پنج

حجم موتور

۱.۷ لیتر

۱.۷ لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۱۵۹ نیوتن‌متر

۱۵۵ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

۱۱۵ اسب بخار

۱۱۳ اسب بخار

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

شتاب

۱۲ ثانیه         

۱۲ ثانیه         

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۵ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر

۷.۵ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر

برچسب ها: سورن پلاس
bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین