طبق اعلام گروه صنعتی ایرانخودرو، به دنبال برنامهریزیهای صورت گرفته دو مدل خودرو هایما در بورس کالا به فروش خواهند رسید.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی گروه صنعتی ایرانخودرو، این گروه خودروسازی با هدف شفافسازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعهکشی، نخستین گام عرضه خودرو در بورس کالا را برداشته و با عرضه بخشی از تولید دو مدل هایما S۵ و S۷ از این طریق، ورود خود به بورس کالا را کلید زده است.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام گروه صنعتی ایرانخودرو، به دنبال برنامهریزیهای صورت گرفته دو مدل خودرو هایما در بورس کالا به فروش خواهند رسید؛ این اقدام در راستای شفافیت در فروش محصولات، ایجاد امکان خرید آسان برای مشتریان واقعی، حذف سودجویان از فرآیند فروش و در نهایت حذف قرعهکشی صورت خواهد گرفت.
در اطلاعیه ایرانخودرو آمده است که با بررسی و مطالعات کارشناسی صورت گرفته، در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسبترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمتهای کاذب در بازار بینیاز خواهد شد.
بدین ترتیب زین پس بخشی از تولید محصول هایما در دو مدل S۵ و S۷ در بورس کالا عرضه خواهد شد.
شایان ذکر است که اواخر تیر ماه امسال، عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس تصویب شده و در اولین عرضه، دو خودرو بهمنموتور (فیدلیتی و دیگنیتی) ۲۶ مرداد ماه امسال در بورس کالا عرضه میشود.
پس از تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس و اعلام آمادگی شرکت گروه بهمن برای عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در ۲۶ مرداد ماه، هفته گذشته، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه شاهین در همان هفته (هفته چهارم مرداد) اعلام آمادگی کرد.
طبق اعلام روابط عمومی بورس کالا، آنطور که حمید رضا رحمنی- رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران- اعلام کرده، متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند. نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاریهای مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت میکنند. البته پیش از آن باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند. متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را میدهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.